Mikä auttaa kurkkukipuun?? SATTUU niin pirun perkuleesti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Joo mä oon joskus kokeillu niitäkin kai.. en ainakaan ite niinkään huomannu vaikutusta..
vai oliks ne niitä toisia mitä joku ehdotti tossa.. joku bacifin...ääh en mä tiiä.. :D

joku semmonen se oli. :laugh: toi mun oikeinkirjotus on taas mitä on

kauhian kylmiä :whistle:
toi suolavesi auttoi jonkun verran..saas nähä koska tulee kipu takas..
on kipee mut ei niinku ennen..
onneks oli sänky takana ku tos aamulla sattu niin paljon et ku nielasin niin lähti jalat alta siis kaaduin taaksepäin.. jos ois sama kipu jatkunu oisin kyl jo lekuris..
toivottavasti ei oo mitään ihmeempää ja menis ohi pian..

En usko et mua ainakaan ottas mikään lääkäri vielä vastaan kun ei ole muuta kun kurkku kipeenä ja juu kiitos vinkeistä, vähän aikaa aina auttaa ja sit on toistettava. Taidan käydä tänään vielä hakemassa kaupasta läjän salmiakkia kun nekin on nyt loppu.

Tätä on nyt liikkeellä:(. Mullakin ollut pari päivää kurkku kipeä ja kuumetta. Nenäkin vuotaa ja olo muutenkin kurja. Ei auta kuin potea, tuo kurkkukipu kestää yleensä sen pari kolme päivää, sitten pitäisi mennä pois. On se silti inhottava vaiva, nuo edellämainitut keinot voi kyllä vähän lievittää oireita. Se kurkkulääke on Bafusin;) Onneksi herkut tosiaan hieman lohduttaa:)!

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Tää kipuilu jatkuu ...byäääääääääääääääääääää
toivottavasti saisin sit edes unta yöllä..

mars lääkäriin huomenna jos ei oo parempi olo. tai jos tulee kuumetta. :hug:

joo mä tässä jo kattelin netissä et lääkäriin pitää mennä jos pelkkä kurkkukipu ja kuumetta .. ei oo yhtään flunssa.. eikä nyt ole ihan täs ollutkaan..
toivottavasti aamulla kun herää niin.. ei ole sama fiilis kun tänä aamuna..

heh, pafysin ja bacifin ;'D
se lääke on nimeltään Bafucin ja sitä saa apteekista. Se myös oikeasti auttaa kipeään kurkkuun jos ei kyse ole sentään angiinasta van jostain flunssan tuomasta kurkkukivusta :)

Juu kyllä on mullaki ollu pari päivää kurkkukipee,flunssa ja kuume. Juu Bafucin auttaa vähän aikaa ainakin, kun se "puuduttaa" kurkun. Noo tota Buranaa oon napsinu, kuumeeseen on auttanut mut ei niinkään kurkkukipuun. Vois kokeilla tota suolapurskutusta :D Millai muute ootte parantunu ja mikä oli, ku noista kommenteista on jo melkei kuukaus? Ois kiva tietää, kun nyt on ite kipeenä. Onko kokemusta?

Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija:
Olen farmasian opiskelija, en siis vielä valmistunut. Kuitenkin, meille sanottiin opinnoissa, että särkylääke on paras kurkkukipuun. Strepsilseissä kuulemma niin paljon sokeria, että edesauttavat pöpöjen kasvamista. Bafucinia voisi myös kokeilla, koska sisältää puudutusainetta.

mä syön noita bafuciniinei ja ne on kyl sellasii et puuduttaa kivasti ja auttaa oikesti,laukussa aina mukana.Kannattaa koittaa!

Bafusin mint on ihan toimiva. Heti kurkkukivun yllättäessä olen käyttänyt luontaistuotekaupasta saatavia sinkkitabletteja jotka on tarkoitetu kurkkukivun hoitoon. Paketin nimi on Vitacol24. Paketissa on itseasiassa rahat takaisin- takuu joten kannattaa kokeilla. Mutta sen kanssa pitää noudattaa niitä annettuja ohjeita siitä milloin tabletit tulee ottaa (eka heti kun kurkkukipu yllättää, toinen 2h kuluessa ja loput oliko 3 seuraavan vuorokauden aikana tasaisesti.