mikä avuksi..suhde solmussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen81

Vieras
Mulla ja miehellä on viimeisen viiden vuoden aikana ollut niin myrskyisää että en enää tiedä mitä mun pitäs enää tehdä.
aiemmin välejä hierti mun haluttomuus joka johtui varmaan masennuksesta ja stressistä väsymyksestä ja pienet lapset jne.sitten kävi niin, että mies muutti toidelle paikkakunnalle töihin ja olimme asuimme erossa puolen vuoden ajan..Tänä aikana minä olin se ku piti yhteyttä häneen ja pyysin häntä käymään kotona.hänellä oli syynä rahapula ei jaks aajaa jne.. ryyppäsi kavereiden kanssa ja osteli vaatteita..hän jäi kiinni tekstailusta toisen anisen kanssa..olivat myös soitelleet..tapaamisista en tiedä..tämä nainen (olen kerran tavannut) oli kiinnostunut miehestäni..hän ei sitä halunnut edes peitellä..riitelimme tästä pitkään ja se asia saattin jotenkuten selvitettyä ja uskoin kun hän sanoi ja vakuutti että kyllä hän kertoo jos on pettänyt ja että heillä ei mitää ollut.-->elämä jatkui normaalisti
kunnes muutimme koko perhe saman katon alle taas ja alkoi miehen känniset eroamisjutut..joka kerta humalassa oli eroomassa..aamulla ei halunnut erota..tätä jatkui monta kuukautta kunnes suutui todella ja sanoin ettei mulle tulla puhuu erosta ellei tosissaan sitä halua ja että selvinpäin ei edes voida keskustella.
hän vakutteli että haluaa olal mun kaa ja ei halua erota..uskoin taas..aloimem miettiä häitä..nyt olen jo niitä pitkälle suunnitellu ja päiväkin lyöty lukkoon..tosin olen sanonut hälle että voidaa perua häät ja mennä maistraatissa kahdestaan jos isot häät on hälle kamala asia..ei hän ei halua edes keskustella asiasta..tällä hetkellä kolmatta viikkoa kiukutellut huutanut karjunut mulle..sanonut että en tee aloitetta sängyssä tarpeeks ja elämä on paskaa jne.. hän pääsi töihin .minä pääsin töihin..meilä on ulosotto velkoja hieman mutta ne on järjestyksessä ja niitä maksetaan mitä pystytään..
mut en tajau tota ukkoo et mikä sillä on..juokin nykyään hirveesti..ja mulla koko aika sellanen olo etten uskalla edes puhua sille mitään..pelkään että se suuttuu ja en halua enää riidellä.

on mussakin vikani ja olen sen sanonutkin että liian kiree tullu oltua mut nytkun on töitä ja vielä kiva työ ni olen hyvällä tuulella ..lapsiin mene hermo mut sehän on normaalia..toinen on teini ja toinen alakoulussa..

no sainpahan purettua pahan oloni..

T.Paska muija vissii

Jos ryyppääminen on mukana kuvioissa jo tässä vaiheessa, ei ole mitään syytä suunnitella häitä. Olet menossa sisälle painajaiseen, joka tuosta vain pahenee. Miksi ihmeessä sinä vihaisit itseäsi niin äärettömän paljon, miksi kukaan vihaisi?

Eihän sinua kai mikään pakota olemaan noin järkyttävän huonossa suhteessa, saati menemään moisen tolvanan kanssa vihille. Ei tuossakukaan tervejärkinen jatkaisi päivääkään, mietihän nyt hieman, ainoa elämäsi sentään. Otahan selvää, mitä on elää alkoholistin (kohta täysin?) läheisenä perhehelvetissä, niitä karmeita tarinoita löytyy kyllä netistä. Saati, kun tuntuu olevan täysin ongelmainen tyyppi tuo 'rakas miehesi' muutenkin. Pientä vastuuta voisit elämästäsi ottaa itsekin, onhan tämä maailma nyt sentään puolillaan ihan tervejärkisiä, normaalejakin miehiä. Ja ilmankin parempi, kuin miltä tuo kuvauksesi kuullostaa.

Tuohan on kun kerjäisi itselleen pitkää rangaistusta kuritushuoneeseen, vaikkei ole tehnyt edes rikosta. Pientä itsearvostusta sentään!

Jos ryyppääminen on mukana kuvioissa jo tässä vaiheessa, ei ole mitään syytä suunnitella häitä. Olet menossa sisälle painajaiseen, joka tuosta vain pahenee. Miksi ihmeessä sinä vihaisit itseäsi niin äärettömän paljon, miksi kukaan vihaisi?

Jos parilla on yhteinen teini, ei voi puhua "tässä vaiheessa". Eikö ap myös ilmottanut että erolla uhkailua on usein, eli pari on jo naimissa. Kannattaisi lukea ja sisäistää teksit ennen kuin vastailee.

Rasittavalta tuollainen elämä tuntuu. Jos muutosta ei tule, niin mikä sinua pidättelee? Jos sanot että lapset, niin väärin. Juuri lasten takia kannattaa erota huonosta suhteesta.

Ap. En jaksanut lukea kuin ensimmäisen kappaleen, sekä viimeisen. Oli niin sekava ja täynnä kirjoitusvirheitä. Panosta vähän ulosantiin. Eihän ne muutamat virheet mitään, mutta kun niitä on paljon.

ÄLÄ MENE NAIMISIIN!
Ja nimim. Lukija: Vähän inhimillisyyttä peliin, ap purkaa sydäntään ja sinä takerrut lillukan varsiin. Jos et jaksa lukea, niin olisit sitten myös vastaamatta.

ÄLÄ MENE NAIMISIIN!
Ja nimim. Lukija: Vähän inhimillisyyttä peliin, ap purkaa sydäntään ja sinä takerrut lillukan varsiin. Jos et jaksa lukea, niin olisit sitten myös vastaamatta.

Olen nim.Lukijan kanssa ihan pikkasen sitä samaa mieltä että vuonna -81 syntyneeltä ihmiseltä voisi olettaa hieman sujuvampaa ja aikuismaisempaa ulosantia :) Tuntuu kuin tarina olisi teinin kirjoittama mutta toisaalta siihen vaikuttaa myös se että ihminen hädissään kirjoittaa. Joten ei tartuta siihen sitten sen enempää.

Mutta alkuperäiselle: sinulla on nyt vielä mahdollisuus suhteellisen helposti vaikuttaa elämäsi laatuun ja antaa miehen mennä. Hän ei selvästikään halua olla kanssasi tai perheensä kanssa. Ei KUKAAN täysjärkinen, välittävä ihminen käyttäydy tavalla jolla poikaystäväsi tai avomiehesi tällä hetkellä käyttäytyy. Älä anna hänen satuttaa yhtään enempää. Se, että miehellä ei ole edes sen verran kunnioitusta sinuakohtaan että eroaisi säädyllisesti ennen kuin aloittaa rellestämisen, kertoo aika kurjaa kieltä! Ole vahva nainen ja lähde!! Täällä eletään vain kerran, koita tehdä elämästäsi niin hyvä kuin vaan mahdollista!!!

Älä usko enää miestä, älä mene hänen kanssaan naimisiin äläkä missään nimessä, edes vahingossakaan tee hänelle nyt enää yhtäkään lasta. EIköhän tämä mies ole nyt tällä kertaa nähty! Onnea ja vahvuutta!

Viimeksi muokattu:
Et maininnut yhtään syytä, miksi menisit avomiehesi kanssa vielä vihille. Minä lähtisin pois koko avoliitosta.

Te kaksi olette tavalla tai toisella riippuvaisia toisistanne. Ehkä kumpikin pelkää yksin jäämistä.

Haluatko todella miehen, jolle pääasia on kavereiden kanssa ryyppääminen ja silloin tällöin ostaa parempaa vaatetta itselleen, että saisi vieteltyä uusia naisia.

Ottakaa nyt vähintään aikalisä sille häätouhulle. Jos suhde ei toimi ennen sitä mitenkään, niin miten se toimisi häiden jälkeen?

Voitte toki mennä parisuhdeneuvontaan tai parisuhdeleirille. Jos mies ei lähde, niin parisuhdeneuvontaan pääsee yksinkin. Saisit ainakin selvyyttä itse. Oikea osoite on Perheasiain neuvottelukeskus.

Jos suhde on alusta alkaen ollut suurinpiirtein helvettiä ja näyttää menevän vain pahempaan suuntaan, miksi ihmeessä menisitte naimisiin?! Yleensä jos suhteessa on ongelmia ne selvitetään ennen kuin edes harkitaan naimisiinmenoa, tai jos niitä ei voi selvittää niin sitten erotaan.

Tuntuu että aloittaja kaivaa vain syvempää kuoppaa itselleen, vaikuttaa jotenkin rassukalta joka ei uskalla jättää juoppoa petturimiestä. Koska sehän mies on. Miksi jotkut pitävät kynsin hampain kiinni huonosta miehestä ja huonosta suhteesta, kun voisi saada paljon parempaa? Ehkä he eivät edes tiedä millainen normaali ja onnellinen suhde on, tai eivät uskalla lähteä koska pelkäävät yksin oloa ja sitä etteivät löydä koskaan toista miestä. Tiedoksi vain, että parempi yksin kuin huonossa suhteessa.

Ensinnäkin kannattaa muistaa, että häät eivät muuta yhtään mitään suhteessanne. Jos mies ryyppää, niin ei se juominen siitä vähene. Toisekseen juominen aiheuttaa masennusta ja jotkut juovat masennukseensa, jotta tuntuisi paremmalta, joten kierre on valmis: masentaa -> ryypätään, jotta tulis parempi olo -> masentaa vielä enemmän -> juodaan vielä enemmän -> jne.

Minusta tuntuu, että miehesi syyttää sinua kaikista ongelmista. Ratkeaisiko miehesi ongelmat muka sillä, että sinä tekisit enemmän aloitteita seksissä? Jos tekisit aloitteita joka päivä, niin hän varmaan sen jälkeen syyttäisi, että mikä nyt on vikana, kun tekee koko ajan mieli... Oliskohan teilläkin niin, että kumpikin syyttää toista, mutta kumpikaan ei uskalla myöntää, että itse asiassa kummassakin on virheitä ja kummankin pitäisi tehdä enemmän töitä perheen ja parisuhteen eteen.

Kummankin pitäisi päättää, että onko tämä se suhde, jossa haluaa elää. Jos on koko ajan epävarma fiilis, niin sekin syö luottamusta ja estää suhdetta kasvamasta paremmaksi. Parisuhdetta pitää hoitaa tai se voi huonosti. Jos miehesi ei halua olla suhteessa, hänen pitäisi lähteä pois eikä vain kiukutella ja osoittaa mieltään. Jos yksi kiukuttelee koko ajan, se heijastuu lapsiinkin. Ei kai kumpikaan teistä halua, että lapset oppivat sen, että parisuhteessa on paha olla ja koko ajan tapellaan? Lasten pitäisi myös nähdä se, että pyydetään anteeksi ja sovitaan riidat.

Mulla ja miehellä on viimeisen viiden vuoden aikana ollut niin myrskyisää että en enää tiedä mitä mun pitäs enää tehdä.
Haluatko häneltä jotain? Ongelman ratkaisun avaimet:
Ylistys, ihailu, rakkaus ilman ehtoja. Kun narsisti uskoo saavansa ne sinulta, hän sokeutuu kaikelle muulle.

mut en tajuu tota ukkoo et mikä sillä on..juokin nykyään hirveesti..ja mulla koko aika sellanen olo etten uskalla edes puhua sille mitään..pelkään että se suuttuu ja en halua enää riidellä.
Pitää apinanraivolla hallinnassa. Älä riitele, ota kontrolli!
Eniten narsisti pelkää kontrollin menettämistä. Jos annat narsistin luulla että hän hallitsee sinua, voit vedellä naruista ja narsisti tekee mitä haluat. Se antaa sinulle voimaa ja vahvistaa itsetuntoasi, eikä päinvastoin niinkuin tavallisesti.

hän vakuutteli että haluaa olla mun kaa ja ei halua erota..uskoin taas..aloimme miettiä häitä..
Kokeile ja huomaat kuinka hyvin se toimii. Kun viestin muoto on oikein, ei sisältöä tarvita. Sillä ei ole mitään väliä mitä tunnet. Vaikka "rakkautesi" fraasit olisivat kenen tahansa täysjärkisen mielestä todella läpinäkyviä, narsisti ostaa silmää räpäyttämättä aivan kaiken.

on mussakin vikani ja olen sen sanonutkin että liian kiree tullu oltua mut nyt kun on töitä ja vielä kiva työ ni olen hyvällä tuulella ..
Saat hänetkin hyvälle tuulelle yhtä tehokkaasti kuin pahalle päälle. Sinusta alkaa tuntua paremmalta kun hän on hallinnassasi. Hän on kuin pieni lapsi jonka vanhempi olet. Tarjoat hänelle hallinnan tunteen, mutta sinä tiedät mitä teet. Alat nähdä ettei hän lopulta olekaan niin jännittävän hurmaava ja mielenkiintoinen, siitä lähtien kun hän reagoi kuin lapsi karkin toivossa.

Tänä aikana minä olin se ku piti yhteyttä häneen ja pyysin häntä käymään kotona. hänellä oli syynä rahapula ei jaksa ajaa jne..
Mitäpäsitäkuneipäsitä. Hallinnollinen tilannetiedotus kuului: "kaikki hyvin, ei syytä huoleen". Varmaan ilmestyy kuin tyhjästä jos raportti epäselvä. Herttatekstarilla saat rauhoitettua vapaa-aikaasi kodin ulkopuolella, kun ukko tarvitsee pitävät johtopäätökset. Ei haittaa vaikka vähän falskaa. Imelä klisee pätee.

no sainpahan purettua pahan oloni.. T.Paska muija vissii
Narsisti ei ole sadisti vaan tunnevammainen. Sisimmässään hän ei tarkoita pahaa. Häneltä puuttuvat vain välttämättömät työkalut ymmärtää toisten tunteita eri tilanteissa. Narsisti näkee olevansa itse kaikkivoipa ja erehtymätön. Vikaa on vain toisissa. Jos opettelet manipuloimaan narsistia, on helpompaa toipua, kun näet hänet sellaisena kuin hän todellisuudessa on.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä