Mikä hemmetti siinä on, että jotkut kuvittelevat heille kuuluvan pätkääkään missä lapsemme nukkuvat?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkua pukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukkua pukkaa

Vieras
Esim.
Anoppi - 4 lasta, syntyneet välillä 1975-1988
Minun äiti - 3 lasta, synt. 1968-1986

Miehen veli (lapsen kummisetä) - ei omia lapsia
Paras ystäväni (lapsen kummitäti) - ei omia lapsia

"Missä on pinnasänky?"
"Missä lapsi nukkuu?"
"Se ei kuule koskaan opi omaan sänkyyn, ellei heti laita"
"Eikai lapsi vaan nuku teidän sängyssä?"
"Tuosta ei hyvä seuraa, kun viereen otat"
"Kyllä lapsen on nukuttava yksin, ei vanhempien kanssa"
"Kyllä nyt on poika laitettava omaan huoneeseen, kun vauva tulee"
"Mikä järki tuossa on, että lapset on aviovuoteessa?!"
"Kyllä tuo on vaarallista tuollalailla sikin-sokin nukutte!"
jne jne jne

Ja oikein tärkeänä pätee miehen lapseton sinkku veli, joka ei eläessään yhtään vauvaa tahi lasta ole sekuntiakaan hoitanut! Siis WTF!?

Jos joku haluaa tunkea lapsensa yksin jonnekkin metrien päähän vanhemmistaan nukkumaan jo laitokselta asti, niin sen kus. Mutta miksi hitossa meidän tarvitsisi niin tehdä?!

Kai ne ajattelee, että sitä ei saa sitten omaan sänkyyn nukkumaan ennen kouluikää ja siinä vaiheessa siitä voi olla jo pientä riesaakin.

Mä nukuin muksun kanssa samassa sängyssä 1,5 vuotiaaksi asti ja täytyy sanoa, että on se kyllä luksusta, kun tajusin siirtää ipanan omaan sänkyyn :D

Yhdenpä neuvon tässä kuitenkin vielä jaan.... Laita se pikkuinen pääpuoleen. Siis niin, että vauvan pää on ihan siellä sängyn päädyssä. Jos vauva nukkuu parivuoteessa alempana esim. rinnan/vyötärön kohdalla, kääntyessäsi saatat huomaamattasi tukehduttaa lapsen (näitä juttuja valitettavasti tapahtuu vuosittain).

Riski on pienin, jos muksu tuhisee pääsi vieressä.

En mäkään laittais vauvaa eri huoneeseen nukkumaan :headwall: :headwall:
Tyttö täyttää tammikuussa 1v. ja ollaan suunniteltu että loppuvuodesta aletaan tekeen sille huonetta...
Ja tyttö nukkuu omassa pinniksessä, meidän sängyn vieressä.

Kannattaisko olla välittämättä kuule?! Antaa jokaisen tehdä ja ajatella niinkun haluaa ja sä teet niinkun oikeeks näät. Tähän ikään mennessä olen oppinu että koskaan et voi olla toisille mieliks. "Kun toiselle kumartaa niin toiselle pyllistää."

Sillä on vanhentunutta tietoa. Melkein sama kuin että lapsen pitää rauhoittua itkemällä itsensä uneen. Sekin "fakta" perustui johonkin älyttömään luuloon.

Tutkimuksilla ja niitä lukemalla ihmiset saavat järkevämpää tietoa.

Jep! Tuota samaa oon kuullut (meillä on kylläkin pinnis, muttei siellä ole nukuttu). Ja kun nukuttiin vielä päikkäreitä useimmiten kantoliinassa, niin pieleen menee ja pahasti...

Tota on saatu mekin kuulla. Mun puolesta muut saa viedä lapsensa vaikka naapuriin nukkumaan mutta meidän muksut saa nukkua vieressä! Kyllä ne oppii omaan sänkyyn kun ovat valmiita.
Anna mennä ohi korvien tuollaiset kommentit. Itse äitinä tiedät mikä on parhaaksi lapsillesi :)

Älä välitä, kyllä jokainen perhe ihan itse saa päättää missä vauva nukkuu jne. En minäkään aina ymmärrä, miksi ihmiset haluaa puuttua varsinkin vauvan saaneen asioihin. Samaa ihmettelyä saa kuulla esim. jos imettää vauvantahtisesti (eli liian usein muka) tai liian pitkään (ihan kävelevää 10 kk vanhaa jolla on jo hampaita, hui!).

Yksi hauskimmista kommenteista mitä olen kuullut (siis vauvan nukkumisessa vanhempien sängyssä) "ei niitä ennen noin saanut nukuttaa"
Älä välitä kommenteista. Niitä riittää... Kaikilla on lupa ja oikeus kommentoida lasten ikäeroa, nukkumista, imettämistä ja tokihan odottavan masuun on jokamiehen oikeus.....

Ei se omassa sängyssä nukkuminen AINA niin helposti käykään sitten tulevaisuudessa ;)
Veljeni lapset nukkuvat vanhempiensa sängyssä edelleen. Toinen esikoulussa, toinen kolmannella luokalla.
Yöllä kömpii äidin ja isän sänkyyn. Pari tuntia nukkuvat omassa sängyssään. Ja kun heidät yöllä siirtää omaan sänkyyn takaisin niin vartissa ovat taas vanhempiensa sängyssä.

Jokainen äiti ja isä tietää parhaiten mikä omalle lapselle on hyväksi. Me alettiin itse nukuttaa nyt pinnikseen kokonaan yöt, tyttö 9kk kun ei enää ite mahduta sängyllä nukumaan kun pyörii ja valloittaa :heart: =) mut päikyt nukkuu aina vieressä.

Meillä ei nukuta perhepedissä, mutta ymmärrän kyllä ärsytyksen kun sitä omaa valintaa pitäisi muka olla perustelemassa jokaiselle vastaantulijalle!!
Aloittaja: Koita jaksaa "kaikkitietäviä" ihmisiä!

se pätemisen tarve joka asiassa. Meillekin perhepetiläisille eräs vanhempi täti-ihminen sanoi että se on paha tapa ku vauva nukkuu vieressä! Ettäs tiiätte! =)

Meillä nukutaan tällä hetkellä minä, mies ja vauva vierashuoneessa ja pojat 2v ja 4v meiän makuuhuoneen parisängyssä. Ne haluu nukkua vierekkäin :heart: Välillä ollaan kaikki samassa sängyssä, mut sillon tulee ahdasta. Esikoinen nukkui vauvasta noin 3 vuotiaaksi meiän välissä..

Pinnasänky on ja tyttö siellä joskus nukkuu, mut useimmiten meiän vieressä. Ja pojilla on omassa huoneessaan kyllä sängyt.

Ja mä en ollu kuullutkaan mistään perhepedistä enneku joku kaveri kysy et nukutteko perhepedissä? B)

Meillä tyttö nukkui synnäriltä lähtien n. 3,5 vuotiaaksi vieressä. Nyt jo useamman vuoden on nukahtanut sadun ja peittelyn jälkeen omaan sänkyyn ihan itse, ilman ongelmia ja nukkuu läpi yön. Toisinaan toki kömpii viereen ja se on miusta ihanaa <3 Itsekin aikanaan jouduin kuuntelemaan kauhistelua vieressä nukuttamisesta ja todella ärsyttävää se on!

Ehkä ovat huolissaan teidän parisuhteenne tilasta, ja naamioivat asian lasten nukkumisasiaksi, kun eivät kehtaa suoraan kysyä. Harrastatteko seksiä? Missä ja milloin? Itse voin sanoa, että se on ollut syy siihen, että en ole halunnt lapsia sänkyyni muuten kuin tissille pikkuvauvoina. Silloinkin ovat nukahtaneet ensin sänkyynsä (samassa huoneessa kylläkin) ja jossain vaiheessa otettu viereen syömään ja loppuyöksi. Jonkun kerran ovat isompina kömpineet viereen, mutta palautettu takaisin omiin punkkiin. Omissa huoneissa olleet, kun päässeet pinnasängystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heippa:
Ehkä ovat huolissaan teidän parisuhteenne tilasta, ja naamioivat asian lasten nukkumisasiaksi, kun eivät kehtaa suoraan kysyä. Harrastatteko seksiä? Missä ja milloin? Itse voin sanoa, että se on ollut syy siihen, että en ole halunnt lapsia sänkyyni muuten kuin tissille pikkuvauvoina. Silloinkin ovat nukahtaneet ensin sänkyynsä (samassa huoneessa kylläkin) ja jossain vaiheessa otettu viereen syömään ja loppuyöksi. Jonkun kerran ovat isompina kömpineet viereen, mutta palautettu takaisin omiin punkkiin. Omissa huoneissa olleet, kun päässeet pinnasängystä.

Musta on hassua,kun aina näissä perhepetikeskusteluissa tulee jotenki esille parisuhde ja seksi. Eikö ihmiset tosiaankaan osaa harrastaa seksiä muualla kuin sängyssä?Meillä tytöt 3,5 ja 1,5 ja kaikki nukutaan samassa sängyssä. Seksielämään se ei oo vaikuttanut, meillä suosikkipaikka tällä hetkellä on olohuoneen sohva.Mielikuvitusta kehiin!=)