Mikä hittoi siinä on, ettei saada millään asuntolainaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jippii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun ja miehen käteenjäävät tulot oli 2200€, kun marssittiin pankkiin pyytämään asuntolainaa. Op:lta ei herunut senttiäkään, mutta nordeasta sanottiin heti että meidän tulot riittäisi 94 000€:n lainaan. Meillä mies vaki töissä, minä lasten (2) kanssa kotona, työpaikkaa ei ole odottamassa, kun se aika koittaa. Lainaa otimme 91 500€ ja ostimme asuntomme.

Op:lta on soiteltu harva sen viikko että vaihtaisimme lainamme heille! :D Arvatkaa, olemmeko vaihtaneet. ;)

Pankki ei voi tietää sinun tulevista töistä, vaan laina myönnetään teidän perheen tämän hetkisen tilanteen/tulojen mukaan.

Aika jännä kyllä.. Me saatiin 140 000 lainaa vaikka olin maha pystyssä kun mentiin kyselemään meidän mahdollisuuksia. Lisäks mulla oli vielä tilanne että työsoppari päättyi eikä siis ollu työpaikkaa mihin palata. Lisäks siinä oli vielä auto- ja opintolaina mitä maksettiin. Eli miehen tulot otettiin vaan huomioon, eikä nekään kolmosella ala. Ja kyseessä oli Op.

Siis kolme lasta ja tulot alle 3000e? Miksette hae vuoden kuluttua jos tulot nousevat?

Onneksi pankeissa nykyään vähän katsotaan maksukykyäkin, tosin vieläkin myönnetään liian isoja lainoja liian pienillä tuloilla.

Elarit ja lapsilisät ei tässä laskelmassa ole tuloja. Minullekin sanottiin, että pitäisi noin 15000 e olla takaaja, koska lapsilisät loppuu paljon ennen kuin laina olisi maksettu. Ja se on totta.
Eli tulot on tuloja, siis palkat ja päivärahat tms.

[QUOTE="a.p";24330430]r

Säästötilille oli kertynyt reilu 6000 euroa, joista jouduimme laittamaan terveydenhuoltoon 2500e, kyllä oma moka, etuhammas katkesi eikä ollut vakuutusta... Lisäksi samaan aikaan niin pesukone kuin autokin sanoi sopimuksen irti.

Säästöt ovat kertyneet kolmessa kolmessa vuodessa. Käyttötilillä toki "makaa" rahaa, tilit ei ole koskaan nollilla.[/QUOTE]

Olitte siis keränneet kolmessa vuodessa (36 kk) säästöön 6000e, joka tekee n. 167e/kk. Oletko ollut noiden kolmen säästövuoden aikana palkkatyössä?

[QUOTE="iina";24331157]mikää pankki ei anna lainaa jos kumpikin ei ole töissä. ainoastaan vain sillon jos saatte jotkut takaajaksi.[/QUOTE]

No ei pidä paikkaansa. Meillä vain mies töissä, minä ollut vuosia kotona ja näillä näkymin tulen vielä olemaankin (eli sen mukaan laskettu minkälaista lainaa voidaan ottaa). Ja tulot ei oo sen kummemmat ku ap ( en muista tarkkaan) ja lapsiakin enemmän. Ei tarvittu takaajia (oli sen verran omiakin säästöjä). Ja ihan hyvin on mennyt kaikki. Tosin oli niin päin ekalla lainanhakukeskustelulla, että pankki ois halunnut myöntää enemmänkin, mutta me itse laskettiin tiukemmin.

Yhteistyössä