Mikä HIV:ssä oikein pelottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9994
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

9994

Vieras
Mikä siinä HIVissä oikein pelottaa? Krooninen sairaus siinä missä moni muukin. Sairauden saa hyvin kuriin lääkkeillä eikä se näy päällepäin. Taitaa ihmisten ennakkoluulot olla yksi syy miksi hiviä pelätään kuin ruttoa.

En haluaisi ehdoin tahdoin itselleni herkästi tarttuvaa, parantumatonta sairautta. Mikään muu siinä ei pelota.
Eniten ahdistaisi riski tartuttaa se johonkin muuhun.

jos lääkkeet ottaa, niin hiviin/aidsiin kuolee vasta useiden vuosikymmenien päästä, noin yleensä. ja kuka tietää vaikka parannuskeino olisi jo 10 vuoden päästä olemassa kaikille

Lääkkeilläkin voi olla haittavaikutuksia jotka ovat ikäviä... miksi ihmeessä kukaan ylipäätänsä haluais itsellensä mitään tautia?? kyllä mä yritän välttää sen normi flunssan, norovirukset sun muut...

Kuka on puhunut sairauksien HALUAMISESTA? Kyse on enemmän siitä, miten hysteerisesti hiv sairastaviin suhtaudutaan - ihmiset eivät uskalla lähestyä parisuhteista puhumattakaan yms. enemmänkin tuo sosiaalinen syrjintä on pahempaa kuin itse sairaus.

ei pelottaa... mutta ei oo kiva elää sen kaa. Ja varmasti on lääketkin keksitty, koska yks lääkärikin mulle kertoi että yks tutkija pääsi rokota siitä vastaan 1000 ihmistä, siis noin ja joutui vankilaan, mutta ei heillä myös kuulem aenää oo Hiviä.. Josku katsoin sen netin kautta ja näköjään pitää paikansa, en muista millä hakusanoilla sen pitää etsiä

ei pelottaa... mutta ei oo kiva elää sen kaa. Ja varmasti on lääketkin keksitty, koska yks lääkärikin mulle kertoi että yks tutkija pääsi rokota siitä vastaan 1000 ihmistä, siis noin ja joutui vankilaan, mutta ei heillä myös kuulem aenää oo Hiviä.. Josku katsoin sen netin kautta ja näköjään pitää paikansa, en muista millä hakusanoilla sen pitää etsiä

Justjust, eli joku nobody on keksiny HIV rokotteen/parantavan laakityksen mutta jonkun salaliiton takia sita ei tunnusteta julkisesti? Justjoo..

Justjust, eli joku nobody on keksiny HIV rokotteen/parantavan laakityksen mutta jonkun salaliiton takia sita ei tunnusteta julkisesti? Justjoo..

Kyllä näin se vaan on:). Mä tunnen tutkijan joka on keksinyt parantavan hoidon yhden sairauksen takia ja tunnen todellakin hlö kohtaisesti myös ihmistä joka on parantunut hänen takia, vaikka sairaus ei paranee ikinä. Mutta sille tutkijalle maksettiin paljon ettei se enää markinoi lääkkeet ja paljon muutakin tapahtui. Tämä ei ole vitsi, ei todellakaan. Meijän takia on paljon rahaa saavat lääkärit. Jopa NRJ radiossa oli äsken uutiset kun ajoin autolla, eli miten sairaampi olet siitä parempi olet ku lääkefirmat saa aikamoinen voito ja lääkärit bonukset, matkat, palka parempi

Olen sairastanut taudin, jolla on huono maine.

Eniten siinä, kuten varmasti HIV.ssäkin, ahdisti se, että tartutan sen johonkuhun. Myös ihmisten asenteet voivat olla ikävät.

Kuka on puhunut sairauksien HALUAMISESTA? Kyse on enemmän siitä, miten hysteerisesti hiv sairastaviin suhtaudutaan - ihmiset eivät uskalla lähestyä parisuhteista puhumattakaan yms. enemmänkin tuo sosiaalinen syrjintä on pahempaa kuin itse sairaus.

Vastaat juuri omaan kysymykseesi. HIV:issä pelottaa varmasti juurikin tuo stigma.

Ja kyllähän HIV nuorella iällä vaikuttaa aika suuresti tuleviin perheenperustuskuvioihin, jos sellaista elämältä haluaa.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Ja vastaus ap:lle, tietamattomyys lisaa pelkoa. Ihmiset, joilla ei hiv:n kanssa ole mitaan tekemista, pelkaavat varmasti vielakin 90-luvun alun mainoskampanjoiden aiheuttamaa pelkoa hivia kohtaan. Vaikka 20:ssa vuodessa on viruksesta saatu niin paljon tietoa ja lansimaissa hiv:iin sairastuneilla normaali elinika tiedossa on stigma edelleen lujassa eika julkkiksista kukaan uskalla avoimesti tunnustaa sairastavansa hivia.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";26791881]Vastaat juuri omaan kysymykseesi. HIV:issä pelottaa varmasti juurikin tuo stigma.

Ja kyllähän HIV nuorella iällä vaikuttaa aika suuresti tuleviin perheenperustuskuvioihin, jos sellaista elämältä haluaa.[/QUOTE]

Hiv ei ole este perheenlisaykselle oli tartunnan saanut sitten isa tai aiti.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Hiv ei ole este perheenlisaykselle oli tartunnan saanut sitten isa tai aiti.

Ei, mutta voisin kuvitella, että sairauden stigma vaikeuttaa kumppanin löytämistä. Onhan se hiv-positiivisen kumppaniksi ryhtyminen aika iso harppaus, nimenomaan noista sosiaalisista syistä.

Ja joutuuhan ko. viruksen kantaja miettimään, pitääkö geenejään jatkamisen arvoisina, aivan siinä missä kuka tahansa, joka tietää kantavansa jotakin todennäköisesti periytyvää sairautta.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";26791947]Ei, mutta voisin kuvitella, että sairauden stigma vaikeuttaa kumppanin löytämistä. Onhan se hiv-positiivisen kumppaniksi ryhtyminen aika iso harppaus, nimenomaan noista sosiaalisista syistä.

Ja joutuuhan ko. viruksen kantaja miettimään, pitääkö geenejään jatkamisen arvoisina, aivan siinä missä kuka tahansa, joka tietää kantavansa jotakin todennäköisesti periytyvää sairautta.[/QUOTE]

siis mita????? hiv ei ole geeneissa eli ei periydy!!!! Tassa juuri loistava esimerkki edella mainisemastani tietamattomyydesta.

Yhteistyössä