Mikä idea siinä on, että kaikissa tavaroissa pitää lukea jotakin?

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Huonosti muotoiltu otsikko, mutta pisti taas tänään silmään Kodin Ykkösessä, kun siellä oli yksi osasto täynnä maalaisromanttista tavaraa - niin mikä järki siinä on, että kaikkien tavaroiden kyljessä pitää lukea jotakin?

Tyyliin emaliämpäri, kyljessä lukee "Cool drinks", puulaatikko, kyljessä lukee "tea" tai vaikkapa "keys". Tai purnukka, kyljessä lukee "cookies".

Mua häiritsee suunnattomasti, kun sitten tuntuu, että ei niitä voi hyödyntää muuhun käyttöön kuin siihen, mihin on "tarkoitettu". Ja eikö se tee sisustuksestakin levottoman näköistä, jos joka ikisessä pikkutavarassa lukee jotakin? Ihan niin kuin ihmiset olisi niin idiootteja, ettei löydä avaimiaan ellei niiden säilytyspaikkaa ole merkitty erikseen :kieh::kieh::kieh:

mä pidän just kaikesta tekstistä kaikessa :)
seinätarrat, mulla varmaan löytyy noi riepun mainitsemat purnukat juurikin noilla teksteillä :)
suomenkieliset on minusta kökköjä, kaiken pitää olla just enkuksi..

Mulla on pari vatia ja purnukkaa mis lukee englanniksi sekalaista,eli voi laittaa mitä vaan.
Likalla on tosin korulaatikkona laatikko jossa lukee englanniksi tee,mut likka ei asiaa ymmärrä joten kelpaa sille mainiosti.

AIVAN!!!

Ja pahinta on se kieli! Mikä hemmetti siinä on, että pitää olla englanniksi? Mieluummin vaikka hitto soikoon unkariksi tms, niin ei olisi niin teennäistä. Tai vaikka SUOMEKSI, kun nyt Suomessa ollaan. Sitäpaitsi, meillä on harvinaisen kaunis kieli, miksi ihmeessä jopa sisutuskrääsään pitää tunkea jotain teko-"kansainvälistä" huttua?

Englanti on kiva kieli ja maa, mutta jotain rajaa...

tuliskohan se siittä että joskus ennenmuinoin on purkeissa lukenu että "cookies" tai "forks" (siis anteeksi, jenkeissä tai ranskassa luki niin, suomessa tuskin) tai vaikkapa että mitä jossain tietyssä laatikossa on ollu sisällä sekä vuosiluku ja paikkakunta missä on valmistettu. mitä ilmeisimmin kyse on siis jäljittelystä.

enkä nyt ymmärrä miksi sen pitää antaa ärsyttää itseään. katsoo vaan toiseen suuntaan. en miekään tykkää mistään modernista designista (esim. marimekon tietyt kuosit on ihan suolenmutkasta) mutta ei minun tarttekkaan enkä mie semmoselle osastolle edes kaupoissa mene missä niitä on. haen vaan positiivisia kokemuksia ja elämyksiä ja jätän kaikki ärsyttävät asiat oman onnensa nojaan uhraamatta niille edes ajatusta.

• Tykkää
Reactions: Hampurin pormestari
AIVAN!!!

Ja pahinta on se kieli! Mikä hemmetti siinä on, että pitää olla englanniksi? Mieluummin vaikka hitto soikoon unkariksi tms, niin ei olisi niin teennäistä. Tai vaikka SUOMEKSI, kun nyt Suomessa ollaan. Sitäpaitsi, meillä on harvinaisen kaunis kieli, miksi ihmeessä jopa sisutuskrääsään pitää tunkea jotain teko-"kansainvälistä" huttua?

Englanti on kiva kieli ja maa, mutta jotain rajaa...

:D ihan vaan sivuhuomautuksena että suurin osa siittä hutusta on tehty kansainvälisiä markkinoita varten, ne on tehty jossain muualla kun suomessa, ne on suunniteltu muualla kun suomessa ja kun englanti on maailmanlaajuinen kieli niin ehkäpä juuri siksi. aika monissa tavaroissa lukee myös ranskaksi ;) ja nimenomaan kun puhutaan maalaisromanttisista tavaroista.

Nyynä, lähinnä siksi ärsytti, kun mä tartteisin sellaisen kivannäköisen emaliämpärin, ja jo melkein innostuin. Samoin erinäisille purnukoille olisi tarvetta, mutten mä osaa missään teepussilaatikossa säilyttää klemmareita. Ne tekstit on vaan niin totaalisen turhia. Jos niitä ei olisi, jäisi kuluttajien omalle mielikuvitukselle enemmän tilaa --> uskoisinpa, että tavaraa myytäisiin enemmän, jos ei olisi niin korvamerkittyä.

Niin ja sekin vielä, että sen osaston läpi oli pakko kävellä, jos meinasi koko kauppaan ylipäätään mennä :D.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24363104]Mulla on pari vatia ja purnukkaa mis lukee englanniksi sekalaista,eli voi laittaa mitä vaan.
Likalla on tosin korulaatikkona laatikko jossa lukee englanniksi tee,mut likka ei asiaa ymmärrä joten kelpaa sille mainiosti.[/QUOTE]

ja haittaako se vaikka siinä lukeekin tee? ei minusta. kysehän on siitä että uusiokäytetään tavaroita (tai siis ajatus olisi se, että niitä vois käyttää mihin haluaa vaikka niissä lukis että vaippoja). sehän se maalaisromanttisen tyylin IDEA on.

minun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24363119:
tuliskohan se siittä että joskus ennenmuinoin on purkeissa lukenu että "cookies" tai "forks" (siis anteeksi, jenkeissä tai ranskassa luki niin, suomessa tuskin) tai vaikkapa että mitä jossain tietyssä laatikossa on ollu sisällä sekä vuosiluku ja paikkakunta missä on valmistettu. mitä ilmeisimmin kyse on siis jäljittelystä.

enkä nyt ymmärrä miksi sen pitää antaa ärsyttää itseään. katsoo vaan toiseen suuntaan. en miekään tykkää mistään modernista designista (esim. marimekon tietyt kuosit on ihan suolenmutkasta) mutta ei minun tarttekkaan enkä mie semmoselle osastolle edes kaupoissa mene missä niitä on. haen vaan positiivisia kokemuksia ja elämyksiä ja jätän kaikki ärsyttävät asiat oman onnensa nojaan uhraamatta niille edes ajatusta.

Arabian tuotteissa on ainakin ollut tekstejä, kermansavi.... Ja tuotteiden nimikointi on myös suomalainen vanha tapa... rukinlavat, ryijyt.

Eikä mua niin paljon ainakaan tekstit ärsytä et päivä menis pilalle. Mielestäni kuitenkin tonkka jonka kyljen lukis esim. "Maitua" olis parempi kuin tonkka jonka kyljes lukis et "Milk".

Nyt keksin millä voin "ilahduttaa " ystäviäni. Voin tuunata noita nurkkiin kerääntyneitä jogurttisankoja ( siis ne turkkilaisten yms. muovipurtilot) ja kirjailla niihin, mitä tarkoitusta varten ne ovat.
( olen väsynyt, anteeksi, ei tämä muita naurata. :ashamed: Kuvittelen vaan ihmisten ilmeitä, kun saisivat vaikkapa kivan AVAIMET- purnukan minulta)

Mutta juu, en minäkään oikeasti kaipaisi mitään tekstejä mihinkään.

Nyt keksin millä voin "ilahduttaa " ystäviäni. Voin tuunata noita nurkkiin kerääntyneitä jogurttisankoja ( siis ne turkkilaisten yms. muovipurtilot) ja kirjailla niihin, mitä tarkoitusta varten ne ovat.
( olen väsynyt, anteeksi, ei tämä muita naurata. :ashamed: Kuvittelen vaan ihmisten ilmeitä, kun saisivat vaikkapa kivan AVAIMET- purnukan minulta)

Mutta juu, en minäkään oikeasti kaipaisi mitään tekstejä mihinkään.

:D :D :D. (Väsymystä täälläkin, nauratti kyllä.)

Nyynä, lähinnä siksi ärsytti, kun mä tartteisin sellaisen kivannäköisen emaliämpärin, ja jo melkein innostuin. Samoin erinäisille purnukoille olisi tarvetta, mutten mä osaa missään teepussilaatikossa säilyttää klemmareita. Ne tekstit on vaan niin totaalisen turhia. Jos niitä ei olisi, jäisi kuluttajien omalle mielikuvitukselle enemmän tilaa --> uskoisinpa, että tavaraa myytäisiin enemmän, jos ei olisi niin korvamerkittyä.

mie luulen ettei sillä ole mitään merkitystä vaikka niissä jotain lukeekin.

minulla on useampi emaliämpäri joissa ei lue mitään. ihan kaks kermanvaaleeta semmosta vanhanaikasta joissa on sininen reunus ja puukahva :D muistaakseni etolasta ostin, vai olikohan tarjoustalo/vapaavalinta... eli siis tokmanni-ketjuun kuuluva kauppa. kyllä niitä löytää. pienemmät löysin anttila kodin ykkösestä, pinkkiä, vihreetä, keltasta, lilaa...

puisesta teepussipurnukastahan voi sen kirjotuksen hioa pois jos se oikein kovasti häiritsee.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24363167:
mie luulen ettei sillä ole mitään merkitystä vaikka niissä jotain lukeekin.

minulla on useampi emaliämpäri joissa ei lue mitään. ihan kaks kermanvaaleeta semmosta vanhanaikasta joissa on sininen reunus ja puukahva :D muistaakseni etolasta ostin, vai olikohan tarjoustalo/vapaavalinta... eli siis tokmanni-ketjuun kuuluva kauppa. kyllä niitä löytää. pienemmät löysin anttila kodin ykkösestä, pinkkiä, vihreetä, keltasta, lilaa...

puisesta teepussipurnukastahan voi sen kirjotuksen hioa pois jos se oikein kovasti häiritsee.

Juu no mua ne kirjoitukset häiritsee :D. Tai siis lähinnä ajatus siitä, että suunnilleen joka tavarassa lukee jotakin. Kyllä meilläkin on (lahjaksi saatu) leipälaatikko, jonka kyljessä lukee BREAD, mutta yhtään enempää "nimikoituja" tavaroita ei mun keittiööni mahdu.

Viimeksi muokattu:
Mulle sopii erinomaisesti että kaikessa lukee mitä ne sisältää. Se estää mua tehtailemasta miljoonaa purkkia ja laatikkoa jotka sisältää kaikkea mikä ei muualle kuulu. Arvatkaa onko helpp löytää mitään kun kaikissa paikoissa on jotain. :D

Yhteistyössä