Mikä idea siinä on, että kaikissa tavaroissa pitää lukea jotakin?

[QUOTE="vieras";24363150]Arabian tuotteissa on ainakin ollut tekstejä, kermansavi.... Ja tuotteiden nimikointi on myös suomalainen vanha tapa... rukinlavat, ryijyt.

Eikä mua niin paljon ainakaan tekstit ärsytä et päivä menis pilalle. Mielestäni kuitenkin tonkka jonka kyljen lukis esim. "Maitua" olis parempi kuin tonkka jonka kyljes lukis et "Milk".[/QUOTE]

juu kyllä, on saattanu olla suolakippo jossa on lukenu että salt tai suolaa, sama sokerille yms.

kyse oliki nyt siitä että tämä kama mikä tässä ketjussa niin kovasti ärsyttää on uusiokamaa eli ei sitä ole suomessa tehty jotenka ei sillon ole suomenkieliset tekstitkään.

öh.. en mä edes tiedä syytä.. tosin rakastan erilaisia fonttejakin hurjana..
en mä osaa sen kummallisempaa syytä keksiä.. pidän vain kovasti..
tosin en minäkään tuoliini haluaisi tekstiä tai pöytään.. kaikenlaisiin purkkeihin ja seinille jne. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24363174:
juu kyllä, on saattanu olla suolakippo jossa on lukenu että salt tai suolaa, sama sokerille yms.

kyse oliki nyt siitä että tämä kama mikä tässä ketjussa niin kovasti ärsyttää on uusiokamaa eli ei sitä ole suomessa tehty jotenka ei sillon ole suomenkieliset tekstitkään.

Jos nyt oikein saivarrellaan et kun kerran halutaan olla maalaisromanttisia, niin ne tekstit pitäis olla tanskaksi ranskan lisäksi. Sitte olis niin mualaasromanttista et hampaat reikiintyy pelkästä ajatuksesta.

Kermansaven tuotanto ei sentään ole loppunut, joten sieltä pukkaa purkkia purkin perään.

[QUOTE="vieras";24363150]Arabian tuotteissa on ainakin ollut tekstejä, kermansavi.... Ja tuotteiden nimikointi on myös suomalainen vanha tapa... rukinlavat, ryijyt.

Eikä mua niin paljon ainakaan tekstit ärsytä et päivä menis pilalle. Mielestäni kuitenkin tonkka jonka kyljen lukis esim. "Maitua" olis parempi kuin tonkka jonka kyljes lukis et "Milk".[/QUOTE]

Tommonen "maitua" -tonkka kyllä olisi ihan jees. :) Meillä kun naurettiin mun tavalle sanoo "otakko maitua". Tosin nyt se on muuttunut ja sanon "maitoo", elikkä maitoo-tonkka menis myös.

Mutta kukahan ottais valikoimiin kaikilla murteilla kirjoitettuja esineitä? Paitsi tietenkin tilaustyönä pieni yrittäjä. Hmm, jos olisin tosi taitava, tuossahan olisi ideaa :)

Mun pitäs maalata ruokapöytä&tuolit, taidanki kirjoittaa niihin sit vielä isolla et "pöytä" ja "tuoli" :P

Ahhahhah. Olisipa hienoa, jos talon jokaisessa esineessä lukisi, mikä se on. Jääkaapissa lukisi "jääkaappi", seinässä "seinä", ovessa "ovi" jne. Vois olla vielä tosi isolla ja erilaisilla fonteilla, niin että lopulta koko talo olis pelkkiä tekstejä täynnä.
Olis huippua!

• Tykkää
Reactions: Huspati Huta
Juu no mua ne kirjoitukset häiritsee :D. Tai siis lähinnä ajatus siitä, että suunnilleen joka tavarassa lukee jotakin. Kyllä meilläkin on (lahjaksi saatu) leipälaatikko, jonka kyljessä lukee BREAD, mutta yhtään enempää "nimikoituja" tavaroita ei mun keittiööni mahdu.

no mie olen kyllä ihan satavarma siittä että niitä nimikoimattomia purkkeja ja purnukoita kyllä löytyy pilvin pimein ;)

[QUOTE="vieras";24363184]Jos nyt oikein saivarrellaan et kun kerran halutaan olla maalaisromanttisia, niin ne tekstit pitäis olla tanskaksi ranskan lisäksi. Sitte olis niin mualaasromanttista et hampaat reikiintyy pelkästä ajatuksesta.

Kermansaven tuotanto ei sentään ole loppunut, joten sieltä pukkaa purkkia purkin perään.[/QUOTE]

niinhän osassa purkeista onkin, siis tekstit tanskankielellä :D

kyllä on aika vihamielistä suhtautumista johonkin sisustustyyliin :D :D :D elämä on justiinsa niin vaikeeta kun siittä ite haluaa tehä.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24363189:
no mie olen kyllä ihan satavarma siittä että niitä nimikoimattomia purkkeja ja purnukoita kyllä löytyy pilvin pimein ;)

Mutta onko tyyli oikea ja tarkoitukseen sopiva, onkin sitten eri juttu. (Olisin siis sellaisia puisia valkoisia laatikoita kaivannut, mutta kun niissä kaikissa luki jotakin.)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24363167:
mie luulen ettei sillä ole mitään merkitystä vaikka niissä jotain lukeekin.
Kyllä on jäänyt minultakin monta kippoa, purnukkaa ja mitä lie tilpehööriä ostamatta kun niissä lukee jotain tyhmää. Vaikka lukisi se cookies siinä haluamassani keksipurkissa, niin ei nappaa siltikään. Tuskinpa nuo nyt myymättä jäävät, mutta monet jättää ostamatta tuon takia. En tiedä sitten että kuinka moni ostaa sen takia kun siinä niin "hienosti" lukee jotain englanniksi. Kompensoivatko toisensa pois. Henk.koht. on kuitenkin kismittänyt useasti kun löytyisi just hyvä ja halpa, mutta sitten se on pilattu.

Samaa muuten vaatteissa. Jos haluan peruspaidan niin en halua, että siinä lukee mitään. Kun ei ne ole edes vitsejä tai aforismeja tai mitään, vaan pitää lukea joku "flower" "urban" tai muuta kakkaa. Parhaita sitten kun hyvä vaate on pilattu jollain "party girl" tai muulla kakalla, jota ei ikinä kehtaisi pitää päällään.

Tommonen "maitua" -tonkka kyllä olisi ihan jees. :) Meillä kun naurettiin mun tavalle sanoo "otakko maitua". Tosin nyt se on muuttunut ja sanon "maitoo", elikkä maitoo-tonkka menis myös.

Mutta kukahan ottais valikoimiin kaikilla murteilla kirjoitettuja esineitä? Paitsi tietenkin tilaustyönä pieni yrittäjä. Hmm, jos olisin tosi taitava, tuossahan olisi ideaa :)

mie ostaisin tuommosen tonkan. tosin taian ostaakki sinkkitonkan ja maalata siihen sen tekstin maitua :D olen meinaan myös mie sanonu pienenä että maitua, samoin kun tyttäreni sanoo vieläkin :D

Ahhahhah. Olisipa hienoa, jos talon jokaisessa esineessä lukisi, mikä se on. Jääkaapissa lukisi "jääkaappi", seinässä "seinä", ovessa "ovi" jne. Vois olla vielä tosi isolla ja erilaisilla fonteilla, niin että lopulta koko talo olis pelkkiä tekstejä täynnä.
Olis huippua!

Joka huoneen ovessa voisi lukea paitsi ovi, myös se, mihin tarkoitukseen huonetta käytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;24363197:
niinhän osassa purkeista onkin, siis tekstit tanskankielellä :D

kyllä on aika vihamielistä suhtautumista johonkin sisustustyyliin :D :D :D elämä on justiinsa niin vaikeeta kun siittä ite haluaa tehä.

Vihamielistä? Ite kyl ihan leikkimielellä kirjoittelen. Ite en ole törmännyt kuin enklanninkielisiin purtiloihin. Mut olishan se kivaa omistaa purkki jonka kyljes lukis tanskaksi et tuoretta paskaa ja sisällä säilyttäs sitten vaik sokuria. Sit ku tulis tanskalaisia vieraita niin nostais vain purkin pöyrälle ja kysyys et saiskos olla kahvin kera.,,

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
[QUOTE="Noo";24363181]Mitä jogurttisankkoja? Onko niillä käyttöäkin?[/QUOTE]

en tiedä, lapset ovat hiekkaleikeissään käyttäneet. En vaan viitsisi roskiinkaan vipata, kun niitä kertyy. Ja ainahan niitä voi tuunata lahjaksi. Anopille vaikka, kokoja on useampia. Kerää koko kiva sarja.

• Tykkää
Reactions: Mukamaspipsa
Mutta onko tyyli oikea ja tarkoitukseen sopiva, onkin sitten eri juttu. (Olisin siis sellaisia puisia valkoisia laatikoita kaivannut, mutta kun niissä kaikissa luki jotakin.)

mie olen honkkarissa nähny semmosia puisia valkosia laatikoita joissa ei ollu mitään tekstiä. ja muistaakseni niitä on ollu myös tarjoustalossakin. ootko kattellu cittarista tai prismasta?

en miekään osta purkkeja tai säilytyslaatikoita sen vuoksi että niissä nyt sattuu lukemaan jotain, en mie mikään pösilö ole. sen täytyy sopia tosiaankin tyyliin ja kirjasimen täytyy myös olla samaa tyyliä. eli kyllä moni niistä minultakin kaupan hyllylle jää, mutten mie siittä ärsyynny. olen tottunu siihen etten koskaan löyä semmosta ku etin ja minun pitää se ite tehä.

Olis huippua!

itseasiassa tuollaisia tavaroita nimeäviä lappuja on joskus käytetty eskareissa. Lapset oppivat hahmottamaan sanoja kokonaisina ja tämän sanotaan lisäävän heidän lukivalmiuksiaan.

[QUOTE="sondersson";24363227]minä uniongelmainen voisin pistää sänkyni päälle tekstin "nuku nyt perkele" jos sellanen tarra jostain löytyis :D[/QUOTE]

tarroja saa tilattua myös itse haluammallaan tekstillä, että siitä vaan tilaamaan :)

[QUOTE="aaa";24363079]Niinpä, en tajua miksi kaikki pitää olla englanniksi. Ok, osa tavaroista tilataan ulkomailta, mutta ööö... Ja sama tatskoissa, ei kukaan ota mitään suomella.[/QUOTE]

Suurin osa tuollaisista tavaroista tulee ulkomailta, liki kaikki tänä päivänä, sanoisin, Kiinasta ym.

Yhteistyössä