Mikä ihme kiusaajien vanhempia vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyseleepi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyseleepi

Vieras
Kun löytyy näitä MaijaPetterin äitejä ja isejä, joiden mielestä haukkuminen, nimittely ja väkivalta on aivan normaalia ala-aste ikäisen lapsen käyttäytymistä ja uhri ei ole uhri vaan ainoastaan herkkähipiäinen.

Ennenkaikkea toivoisin vastauksia teiltä, joiden lapsi on kiusaaja. Oletteko puuttuneet asiaan, jos niin miten? Jos ette, miksi?

Eipä tietankään. Minkälaisia nämä kiusaajat ovat sitten yläasteella/aikuisena. Sääliksi käy lapsia, siis ihan niitä kiusaajia.

Mikä muuten on, että jos aloitus ei koske kotiin palaamatonta miestä, imettämistä yms, niin vastauksia satelee hyvin harvakseltaan...

Alkuperäinen kirjoittaja kyseleepi:
Eipä tietankään. Minkälaisia nämä kiusaajat ovat sitten yläasteella/aikuisena. Sääliksi käy lapsia, siis ihan niitä kiusaajia.

Osa viisastuu, ja varmaan katuu käytöstään.

Osa ei muutu miksikään, ellei sitten hippasen pahemmaksi, ja opettaa omat käytösmallinsa lapsilleenkin.

Jos meidän kakarat joskus kiusaa jotakin kerhossa/koulussa niin ovat NIIN liemessä.Itse tiedän miten ikävää se on koska tuli koulussa yhtä tyttö kiusattua aika huolella.

Meillä vasta oma tulossa, mut veljenpojalle (jonka koulussa oon töissä ja ollaan siis hyvää pataa aina oltu) oon tehny selväks, että jos se jotain kiusaa ja se kantautuu mun korviin, se löytää ittensä hyvin pian roikkumasta kalsareistaan lipputangosta. Ja sama tietenki koskee, jos joku kiusaa sitä (tai ketä tahansa muuta) niin että satun näkemään/olemaan välkkävahtina.

Tänää todistin koulun pihalla yhtä tapausta, siinä äipät vissiin omia lapsiaan odotti ja vieressä yks poika sai lumipalloista ohtikkoon ihan kivasti, itkua siinä tihrutti ja nää vaan seisoo ja kattelee vierestä. :kieh: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Vatkuli:
Se se vasta on ihanata, kun koulun rehtorin kanta on, että kiusaamista ei ole ja se minkä jotkut lapset kokevat kiusaamiseksi on vain "normaalia kouluelämää" |O :headwall:

Sehän on koululle huonoa mainosta jos myönnetään kiusaus.Mitään ei tapahdu ennen kuin uhataan tehdä lehtijuttu.

Yhteistyössä