mikä iso tähti vilkkuu taivaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Katselin tuossa ikkunasta ja taivaalla on joku iso välkkyvä juttu. ei ole pohjantähti eikä se mikä avaruusasema vilku. tuo ei liiku, mutta eilen illalla se hävisi hetkeksi ja sitten taas ilmestyi samalla kohtaa. mikähän ufo se on :D

jaa no joo satelliitti,hmm voisko ollakin? silkkuuko se? :D koitin kiikareilla eilen katsella,niin ihan kun semmosia sakaroita olis ollut, mut en nyt vannomaan mene.
lentokone tuskin on montaa tuntia samassa paikassa vilkkumassa :)

Tähti tuikkii ilmakehän eri ilmamassojen tai - tasojen vuoksi. Nämä tasot ovat eri lämpöisiä ja siksi tähdet tuikkivat. Millä ilmansuunnalla tähti on? Onko se tähti nyt taivaalla?

mun on pakko myöntää et ilmansuunnat on ihan täysin hakusessa tästä kämpästä (anoppilassa olen), mutta siellä se nyt loistaa. Anoppi sitä kiikaroi ja kuvailee että on niinkun kaksiosainen, joista alempi on kun kristallikruunu ja ylempi värikäs kuvio.
Kahtena iltana tosiaan nyt huomattiin se, aiemmin ei ole ollut tuolla kohtaa tuollaista ilmiötä.

[QUOTE="a p";23196736]jaa no joo satelliitti,hmm voisko ollakin? silkkuuko se? :D koitin kiikareilla eilen katsella,niin ihan kun semmosia sakaroita olis ollut, mut en nyt vannomaan mene.
lentokone tuskin on montaa tuntia samassa paikassa vilkkumassa :)[/QUOTE]

Olet ihana, jos olet tosissasi! Eihän tähdissä oikeasti sakaroita ole, ei sydänkään ole piirretyn sydämen muotoinen, jos nyt edes tätä tiedät! :D

[QUOTE="tähtinen";23196786]No jos siellä on värikkäitä kristallikruunuja sun muita, niin luultavasti on kyse joulupukin porosta tmv. eikä suinkaan luonnontieteellisestä ilmiöstä :D[/QUOTE]

tää kristallikruunu oli siis anopin 70v tulkinta siitä ;D mä näin siinä vaa nniitä "sakaroita" tai jotain ulokkeita mitälie.

Epäilen että ei ole tähti vaan joko Venus (lähellä taivaanrantaa ja näkyy auringonlaskun jälkeen ja pikkuisen ennen nousua) tai sitten Jupiter (vähän korkeammalla ja näkyy koko yön).

Vai tarkoitiko että se yhtäkkiä vaan hunpsahti taivaanrantaan ja minuutin jälkeen nousi takaisin ja sen meno oli jotenkin hoipertelevaa? Siitä en tiedä mikä on mutta olen joskus itsekin nähnyt saman. Liekkö uhvo, tuo kristittyjen suuri eksytys.. :)

Yhteistyössä