Mikä jugurtti on terveellisintä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tiiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Partaäijä (eli kreikkalainen jogurtti). Siinä ei oo mitään lisätty tai poistettu.

Partaäijä on turkkilaista jogurttia. Kreikkalaista on se jossa on mummelin kuva pöntön kylessä. Ilmeisesti turkkilainen on tykätympää kuin kreikkalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
Partaäijä (eli kreikkalainen jogurtti). Siinä ei oo mitään lisätty tai poistettu.

Tätä ajattelin itse myös.

Mun mielestäni sellainen ei voi mitenkään olla terveellistä, jossa on 10% ELÄINrasvaa. Itse pidän terveellisimpänä maustamatonta A-jogurttia.

Maustamaton ja "rasvainen" (ei rasvaton siis). Rainbown turkkilainen jugu taitaa olla vähiten hiilareita omaava. Itse tein eilen vähän mysliä: manterirouhetta, mantelilastuja, kookoshiutaleita ja siemensekoitusta (auringonkukan, kurpitsan, pinjan...), nämä pannulla paahtumaan, sekaan vähän Sukrinia (tai muuta makeutusainetta jos kaipaa) ja oli jugurtin kanssa aivan ihanaa. Sokeriton marjakeitto tai pakastemarjat maistuvat myös maustamattoman kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:

Partaäijä on turkkilaista jogurttia. Kreikkalaista on se jossa on mummelin kuva pöntön kylessä. Ilmeisesti turkkilainen on tykätympää kuin kreikkalainen.

Lidlin jugurtti on myös kreikkalaista, ja mielestäni paremman makuista kuin kumpikaan noista perusmarkettien tavaroista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pitäisi alkaa tukkia verisuonia eläinrasvalla jo heti vauvaiästä alkaen?

Ei pitäisikään. Siksi kannattaa välttää esimerkiksi hedelmäsokeria ja valkoista viljaa.

Mutta miten kysymyksesi liittyi maidon rasvoihin? Voi onko julkistettu jokin uusi tutkimus, jonka mukaan maitorasva tukkisi verisuonia? Laitatko linkin sellaiseen tutkimukseen?

Alkuperäinen kirjoittaja åp;20168618:
Ei pitäisikään. Siksi kannattaa välttää esimerkiksi hedelmäsokeria ja valkoista viljaa.

Mutta miten kysymyksesi liittyi maidon rasvoihin? Voi onko julkistettu jokin uusi tutkimus, jonka mukaan maitorasva tukkisi verisuonia? Laitatko linkin sellaiseen tutkimukseen?
Niin minäkin odottelen tutkimusta maitorasvan pahoista, eipä taida olla.

[QUOTE="täti";25851684]Niin minäkin odottelen tutkimusta maitorasvan pahoista, eipä taida olla.[/QUOTE]

Maitorasva on eläinrasvaa ja ne on todettu huonoiksi verenkiertoelimistölle, suonille ja sydämelle.

Yhteistyössä