Mikä Jussi Halla-ahossa ärsyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja savusaunatonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26889799]Kannattaisiko poistua ketjusta jos ei pysty keskustelemaan asiasta?[/QUOTE]

Joo, poistu vaan. Onhan sulla jo tekemistä noissa muissakin ketjuissa nyt.

Suomea. Missä vaan missä niitä on niin pitäisi niiden oppien mukaan mennä. Esim. opettajat ovat kertoneet miten vanhempainillassa muslimit tulee selostamaan tarkkoja sääntöjä miten pitää toimia. Päiväkodeissa mennään muslimilasten vanhempien ehdoilla jne... Luonnollisesti mitä enemmän muslimeja niin sitä vaikeampaa elämästä tulee. On helppoa heitellä näitä "monikulttuurisuus on rikkautta" juttuja, mutta ei se vaan käytännössä oikein toimi tuo kulttuurien sekoittaminen.

Aika surkeasti taas niputettu muutamat lehtijutut niin kuin tapahtuisi kaikkialla ja joka päivä. :D

[QUOTE="vieras";26889799]Kannattaisiko poistua ketjusta jos ei pysty keskustelemaan asiasta?[/QUOTE]
Ai mistä asiasta? Meistä henkilöinä, pakkoruotsista, omenoista tai pedofiliasta?

Oikeasti. Minun asiallisiin kommentteihini heität vitsin perään ja minun vitsejäni et hyväksy. Mur.

Mihin valtaan ne nyt olisivat nousemassa? Tulevatko ne täyttämään eduskunnan kaikkien eri puolueiden listoilta, ja tekevät sitten Suomessa muslimipolitiikkaa pentele! Ihanko olisi muslimipääministeri ja -presidenttikin odotettavissa, jos asialle ei nyt äkkiä tehdä jotain? Vai minkä tyyppisestä vallankaappauksesta tässä harhaisessa kuvitelmassa on kyse?

Tilanne ei ole vielä kovin paha, mutta onhan sillä nyt merkitystä mihin suuntaan tämä touhu on menossa.
Muslimit ei kuule meitä suvaitse, vaikka me suvaittais niitä kuinka. Meidän sananvapaus ei merkitse yhtään mitään Koraanin rinnalla. Muslimien uskonnollinen kiihko on ihan omaa luokkaansa, eikä sitä joku ateisti yh-äiti 31 v välttämättä täällä Suomessa ymmärräkään.

• Tykkää
Reactions: päätön
Tilanne ei ole vielä kovin paha, mutta onhan sillä nyt merkitystä mihin suuntaan tämä touhu on menossa.
Muslimit ei kuule meitä suvaitse, vaikka me suvaittais niitä kuinka. Meidän sananvapaus ei merkitse yhtään mitään Koraanin rinnalla. Muslimien uskonnollinen kiihko on ihan omaa luokkaansa, eikä sitä joku ateisti yh-äiti 31 v välttämättä täällä Suomessa ymmärräkään.

Onneksi sinä ymmärrät ja kerrot meille totuuksia! =)

Minua Jussi-Halla Aho ei ärsytä. Hän pelottaa minua. Hän on luonut oman suppean katsantokantansa ja rakentanut suljetut aksioomajärjestelmät pitämään tuo linnake pystyssä. Oman luomansa ajatusmaailmakehikon ulkopuolelle hän ei suostu katsomaan, joten sillä omalla pelikentällä on helppo vaikuttaa rautaisen loogiselta.

Aluksi suhtauduin maahanmuuttokriittisyyteen ihan positiivisena asiana. Erilaisena ajatteluna, jonka pitää saada kanssa oma huomionsa. Nopeasti kuitenkin selvisi, että kyseessä on mukakriittisyyden alle peitetty viha kaikkea erilaista kohtaan.

Halla-Aholta ei tule koskaan mitään rakentavaa. Vain valikoitua pahansuopuutta kun paikka tulee.

Halla-ahon teema on oikeutettu, mutta hän voisi vielä työskennellä kovemmin sen argumentoinnin ja käsittelyn kanssa. Toisin sanoen samasta kysymyksestä voisi puhua myös asiantuntevammin ja "fiksummin" kuin hän tekee.

Mihin valtaan ne nyt olisivat nousemassa? Tulevatko ne täyttämään eduskunnan kaikkien eri puolueiden listoilta, ja tekevät sitten Suomessa muslimipolitiikkaa pentele! Ihanko olisi muslimipääministeri ja -presidenttikin odotettavissa, jos asialle ei nyt äkkiä tehdä jotain? Vai minkä tyyppisestä vallankaappauksesta tässä harhaisessa kuvitelmassa on kyse?

Eivät mamut tarvitse pääministerin pestiä, koska heillä on kaltaisesi hyödylliset idiootit käytössä.

Minua Jussi-Halla Aho ei ärsytä. Hän pelottaa minua. Hän on luonut oman suppean katsantokantansa ja rakentanut suljetut aksioomajärjestelmät pitämään tuo linnake pystyssä. Oman luomansa ajatusmaailmakehikon ulkopuolelle hän ei suostu katsomaan, joten sillä omalla pelikentällä on helppo vaikuttaa rautaisen loogiselta.

Aluksi suhtauduin maahanmuuttokriittisyyteen ihan positiivisena asiana. Erilaisena ajatteluna, jonka pitää saada kanssa oma huomionsa. Nopeasti kuitenkin selvisi, että kyseessä on mukakriittisyyden alle peitetty viha kaikkea erilaista kohtaan.

Halla-Aholta ei tule koskaan mitään rakentavaa. Vain valikoitua pahansuopuutta kun paikka tulee.

Sun pitäis päästä eroon tosta erilaisuuden pelosta.

[QUOTE="mies";26889888]Halla-ahon teema on oikeutettu, mutta hän voisi vielä työskennellä kovemmin sen argumentoinnin ja käsittelyn kanssa. Toisin sanoen samasta kysymyksestä voisi puhua myös asiantuntevammin ja "fiksummin" kuin hän tekee.[/QUOTE]

Voiko asiantuntevammin enää sanoa asiasta josta löytyy kattavat tutkimukset ja tilastollista faktaa.

Eli toi päiväkotihomma ei voi olla mikään ongelma missään, koska joissain päiväkodeissa ei ole maahanmuuttajalapsia ollenkaan eikä siksi tätä ongelmaa?
Mikä päiväkotiongelma? Oletko nyt sen lehtijutun varassa, missä yksi somali-isä ei halunnut että poikansa nukkuu länsimaisen tytön alapuolella?

Meillä hyvin mokumamu-päiväkodissa kaikki menee hyvin. Itse tosin vähän paheksuin, kun joulujuhlassa laulettiin kaksi virttä. Yksi olisi ollut minusta parempi, jos nyt yhtään on pakko olla. Pidin tuputtamisena, kun joulukirkko kuitenkin oli erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26889881:
Vähänkö hassu sunnuntai. :popcorn:

Joo.
Keskustelin mielestäni asiallisesti, tosin kieltämättä hieman piikitellen. Näihin piikkeihin ei juuri mitään kommentoitu, osuivat kai kohtuullisen syvälle.
Survaisin sauvani miehekkäästi muurahaiskasaan ja nyt käydään myöskin miehekkään anonyymisti kimppuuni :)

Viimeksi muokattu:
Visioikaa pliis mulle, mitä tapahtuisi jos Suomessa maahanmuuttopolitiikkaan tulisi sellainen sääntö, että kaikilla Suomeen muuttavilla samat säännöt kuin suomalaisilla. Että samat etuudet, lait, maassa maan tavalla. Uskonnon/ kulttuurin varjolla ei siis vaimoja ja lapsia hakattaisi vaan jos niin tekee niin samat seuraamukset kuin suomalaisellekin. Ja jos lisäksi olisi pykälä, että jos toistuvasti syyllistyy vakaviin rikoksiin, niin kylmästi maasta karkoitus. Eli mitä tapahtuisi, jos kaikkia maassa asuvia kohdeltaisiin samanarvoisesti? Nythän se ei niin mene.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26889922:
Mikä päiväkotiongelma? Oletko nyt sen lehtijutun varassa, missä yksi somali-isä ei halunnut että poikansa nukkuu länsimaisen tytön alapuolella?

Meillä hyvin mokumamu-päiväkodissa kaikki menee hyvin. Itse tosin vähän paheksuin, kun joulujuhlassa laulettiin kaksi virttä. Yksi olisi ollut minusta parempi, jos nyt yhtään on pakko olla. Pidin tuputtamisena, kun joulukirkko kuitenkin oli erikseen.

En tiedä edelleenkään mistään lehtijutuista, mutta on tuttuja töissä päiväkodissa ja ongelmia kuulemma on. Hyvä jos jossain menee hyvin...

maahanmuutto on aika kuuma aihe ja suurin osa porukasta on asian puolesta tai vastaa ihan täpöllä

harmaalla alueella ei ole (mun lisäksi) juuri ketään

En näe asiaa noin. En usko että meillä tässä keskustelevilla on maahanmuuttoon kovinkaan erilaisia näkemyksiä. Minä en ainakaan ole ihan täpölla maahanmuuton puolella, voi hyvä tavaton. :D

Äärikannathan ovat rajat kiinni - rajat auki -tyyppistä vellontaa. Itse en tunne kummankaan laidan edustajia, vain täällä joskus tulee sellaisia kommentteja vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26889979:
En näe asiaa noin. En usko että meillä tässä keskustelevilla on maahanmuuttoon kovinkaan erilaisia näkemyksiä. Minä en ainakaan ole ihan täpölla maahanmuuton puolella, voi hyvä tavaton. :D

Äärikannathan ovat rajat kiinni - rajat auki -tyyppistä vellontaa. Itse en tunne kummankaan laidan edustajia, vain täällä joskus tulee sellaisia kommentteja vastaan.

tarkoitin kommentilla nettikeskusteluita, oikeassa elämässä on onneksi muitakin harmaalla alueella

[QUOTE="Tavis";26889963]Visioikaa pliis mulle, mitä tapahtuisi jos Suomessa maahanmuuttopolitiikkaan tulisi sellainen sääntö, että kaikilla Suomeen muuttavilla samat säännöt kuin suomalaisilla. Että samat etuudet, lait, maassa maan tavalla. Uskonnon/ kulttuurin varjolla ei siis vaimoja ja lapsia hakattaisi vaan jos niin tekee niin samat seuraamukset kuin suomalaisellekin. Ja jos lisäksi olisi pykälä, että jos toistuvasti syyllistyy vakaviin rikoksiin, niin kylmästi maasta karkoitus. Eli mitä tapahtuisi, jos kaikkia maassa asuvia kohdeltaisiin samanarvoisesti? Nythän se ei niin mene.[/QUOTE]

Laki sallii jo nyt karkoittaa rikolliset ulkomaalaiset, mutta jostain syystä sitä mahdollisuutta ei, edes Ibrahim Shkupolin tapauksessa (viisi suomalaista olisi säästänyt henkensä), käytetä.

"Poliisin mukaan ampujaksi epäilty oli vuonna 1966 Mitrovicassa syntynyt Ibrahim Shkupolli. Hän oli Kosovon albaani, joka oli tullut Suomeen pakolaisena. Asuessaan 1990-luvulla useita vuosia Mikkelissä hänet tuomittiin muun muassa liikennerikkomuksista ja pahoinpitelyistä.[2] Shkupolli oli tuomittu myös pahoinpitelystä vuonna 2001, ampuma-aserikoksesta vuosina 2004 ja 2007 sekä useisiin lähestymiskieltoihin nyt kuollutta entistä naisystäväänsä kohtaan, johon hänellä oli ollut 18 vuotta kestänyt suhde.[3][4] Lisäksi hän on ollut keskusrikospoliisin tutkittavana laittoman maahanmuuton järjestämisestä.[5] Uusimmat rikosepäilyt ainakin kahdesta petoksesta ja laittomasta uhkauksesta olivat ennen tätä ampumistapausta menneet Espoossa syyteharkintaan."