Mikä lemmikki olisi hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Haluaisimme jonkun otuksen, mutta en tiedä minkä. Kilpikonna minulla on joskus entisen ukonkaa ollut.. eli sitä olen miettinyt nytkin. Mutta yksi minkä haluaisin olisi Rottweiler tai saksanpaimenkoira, mutta kun ne pitäisi niin hyvin kouluttaa, ja minusta ei siihen taija olla. miehellä ei ole aikaa. Onko koiran kouluttaminen kovin haastavaa? paljon maksaa, jos vie "ammattikouluttajalle"?

ja koiran hankinnassa oli sekin että minulla todettu allergia monia monia vuosia sitten, ja sen jälkeen en hirveemmin ole koirienkaa ollut tekemisis, joten en tiedä, onko allergia lähtenyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Haluaisimme jonkun otuksen, mutta en tiedä minkä. Kilpikonna minulla on joskus entisen ukonkaa ollut.. eli sitä olen miettinyt nytkin. Mutta yksi minkä haluaisin olisi Rottweiler tai saksanpaimenkoira, mutta kun ne pitäisi niin hyvin kouluttaa, ja minusta ei siihen taija olla. miehellä ei ole aikaa. Onko koiran kouluttaminen kovin haastavaa? paljon maksaa, jos vie "ammattikouluttajalle"?

Koiraa ei kukaan ulkopuolinen sulle kouluta valmiiksi, et saa mitenkään valmista pakettia, jonka kanssa vaan alkaisit elämään. Ja joo, koiran kouluttaminen on haastavaa ja osalle jopa mahdotonta. Lenkitystäkin tuon kokoinen elukka tarvitsee pari-kolme tuntia per päivä, joten kun teillä ei ole aikaa niin koiran hankinnan voitte unhtaa.

Haluasit rottweilerin tai saksanpaimenkoira. Niitä ei haluta noin vain, vaan ne on tai ainakin niiden pitäisi olla "elämäntapa". Noiden koirien (kaikkien koirien) omistamiseen kuuluu niiden elinikäinen harrastaminen ja koulutus.

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Koiraa ei kukaan ulkopuolinen sulle kouluta valmiiksi, et saa mitenkään valmista pakettia, jonka kanssa vaan alkaisit elämään. Ja joo, koiran kouluttaminen on haastavaa ja osalle jopa mahdotonta. Lenkitystäkin tuon kokoinen elukka tarvitsee pari-kolme tuntia per päivä, joten kun teillä ei ole aikaa niin koiran hankinnan voitte unhtaa.

Kyllä minä tiedän, että kukaan ei sitä valmiiksi kouluta, mutta jos joku esim. opastaisi jne.. ja minulla ei muuta ole kuin aikaa kun olen koti äiti, niin kyllä se koira olisi enemmän pihalla kuin sisällä. Katsos kun sanoin että miehelläni ei ole aikaa.

akvaario on maailman turhin juttu, joten ei kiitos. kaloja on meressä ihan tarpeeksi :P Kyllä minä tiedän että täytyy olla koiraharrastus, ei tämä ole mikään että otetaan ja annetaan takas. Kyllä se saisi hyvän kodin ja kaikkea mahdollista. mutta kyse olikin juuri siitä, että kuinka vaikeaa se koiran kouluttaminen on.ja kuinka haastavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
akvaario on maailman turhin juttu, joten ei kiitos. kaloja on meressä ihan tarpeeksi :P Kyllä minä tiedän että täytyy olla koiraharrastus, ei tämä ole mikään että otetaan ja annetaan takas. Kyllä se saisi hyvän kodin ja kaikkea mahdollista. mutta kyse olikin juuri siitä, että kuinka vaikeaa se koiran kouluttaminen on.ja kuinka haastavaa.

Kyse ei ole pelkästään peruskouluttamisesta. Tuollainen vaativa koira kuten saksanpaimenkoira tarvitsee jatkuvaa virikettä ja kouluttamista. Todella aktiivinen rotu eli tarvitsee harrastusta. Jos miettii jaksaako peruskouluttaa niin kannattaa hankkia ihan joku perus tiibetinspanieli.

Yhteistyössä