Mikä Me&I vaatteissa viehättää/maksaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä äiti

Vieras
Katselin Me&I:n sivuja ja oli pakko hieraista silmiä, kun näin hinnat. Mikä niissä maksaa, ovatko ne hienompia tai kestävämpiä kuin muut vaatteet? Vai onko ne valmistettu eettisesti? Jos näin on, niin sitten ymmärrän hinnat.

Sama idea kuin Tuppewaressa. Mun mielestä idea on ainoastaan se verkostomarkkinointi, ja että niitä myydään tuttujen kautta.

Mutta jotkut vaatteet on kyllä niistä tosi kivoja, ei sillä. Kalliita ja laatu ei mikään erikoinen minusta.

Tänään juuri kutsuilla olin ja kauhistelin oikeesti hintoja. Ihana velour-hame tytölle olisi ollut ja heti ajattelin että tuon otan mutta kun näin hinnan alkaen 25e niin kiireesti pistin takas rekkiin. Ja kyllä, mielestäni Hm:n vaatteet on meillä ainkin kestäneet tosi hyvin, ja järjestään pesen ne 60asteessa.

Ne on valmistettu kyllä euroopassa ja olikos osa luomua? Kuosista voi maksaa minusta kyllä rahaa, henkkamaukka tarjoaa järkyttävän synkeitä vaatteita pikkupojille. Suurin osa halpisketjuistahan EI pane painoa yhteiskuntavastuulle, henkkamaukka saa tässä puhtaat paperit.

Erityisen kalliita ne eivät ole. Samassa hintaluokassa on paljon muutakin kivaa :)

Meillä on srk:n perhekerhossa joka syksy ja kevät esittelijä ja kerhotädit ja osa äideistä tekevät posket punottaen tilauksia (eivät toki kaikki ). Ja kun vaatteet ovat tulleet, niin niitä kehutaan suut vaahdossa. Tulee aika höntti olo, kun en näe niissä mitään ihmeellistä. Sitä 70-luvun kuosia, jota oon itse lapsena käyttänyt, ja hirveissä hinnoissa.

Muutenkaan en ymmärrä, että kerhon ohjelmaan kuuluu vaate-esittelyä/myymistä. Varsinkaan kun osalla porukasta ei edes olisi varaa, vaikka halua löytyisi, mitään ostaa. Ja lapset vinkuvat vieressä "tämä on ihana, äiti saanks mä tän?".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä on srk:n perhekerhossa joka syksy ja kevät esittelijä ja kerhotädit ja osa äideistä tekevät posket punottaen tilauksia (eivät toki kaikki ). Ja kun vaatteet ovat tulleet, niin niitä kehutaan suut vaahdossa. Tulee aika höntti olo, kun en näe niissä mitään ihmeellistä. Sitä 70-luvun kuosia, jota oon itse lapsena käyttänyt, ja hirveissä hinnoissa.

Muutenkaan en ymmärrä, että kerhon ohjelmaan kuuluu vaate-esittelyä/myymistä. Varsinkaan kun osalla porukasta ei edes olisi varaa, vaikka halua löytyisi, mitään ostaa. Ja lapset vinkuvat vieressä "tämä on ihana, äiti saanks mä tän?".

No srk: perhekerhossa juuri esittelijä täään oli. Ja ihan taisi saada yhden tilauksen:)

valmistettu portugalissa pienessä 100 työntekijän tehtaassa jossa valvotaa työntekijöiden etuja,että saavat kunnon palkkaa jne. osa luomukankaista,kaikilla vaatteilla öko-text-merkki joka kertoo että vaatteiden valmistuksessa ei oo käytetty luontoa tai ihoa rasittavia kemikaaleja(ei tartte pestä ennen käyttöönottoa kuten halpisvaatteet jotka käsitelty kaikenmaailman myrkyillä).Laatu ihan toista luokkaa kuin esim markettivaatteilla.

Itse oon ostanu kymmenittäin Me&I-vaatteita ja kaikki olleet korkealaatuisia ja pysyneet uudenveroisina pesusta pesuun.Esim juuri jäämässä pieneksi Me&I legginsit jotka olleet vuoden käytössä,pesty kymmeniä kertoja ja ne ovat kuin uudet.Ei nukkaa,ei venynyt eikä vanunut eikä väri oo kärsinyt.Kaikki mun ostamat kyseisen merkin vaatteet on yhtä hyviä.Vertailuna otin yhtäaikaa käyttöön ME&I bodyn ja sen lisäksi cittarin Naperobodyn ja Tutan bodyn.15 pesukerran jälkeen Me&I body oli kuin uusi,ei mitään käytön jälkiä.Napero ja tutta olivat molemmat nukkaantuneet ja napero myöski venähtäny vähän joka suuntaan.Oon kyllä kuullu yksittäisiä kommentteja että Me&I olisivat huonoa laatua,mutta liekö ostajalle eksyny maanantaikappale,itsellä kymmeniä kappaleita eikä huonoa oo tielle osunu.samoin velourasut on ihan toista luokkaa ku monet muut.jos ostaa marketista velourhousut niin niitä ei 5 pesun jälkeen kehtaa enää pitää ku ovat niin törkeän näköiset,ME&I ei mene huonoksi.Samoin Me&I päihittää monet muut merkkivaatteet,esim benetton,esprit ja muut vastaavat häviää kirkkaasti laadussa.

se on tietysti makuasia tykkääkö Me&I kuoseista mutta ite ostan mieluummin niitä kuin jotaki H&M:n synkkiä pääkallopaitoja.

Maksaa se Me&I-merkki siinä vaatteessa ja kuluttajien mielikuva siitä, ett olis muka laadukkaampia. Merkkitavarat ovat ihmisten mielikuvien ja mainosten avulla saatu myyviksi ja trendikkäiksi. Karu totuus on kuitenkin, että minimoi kustannukset ja maksimoi voitot=merkkituote...
Olen ihmetellyt usein myös kuinka merkkitietoisia ovat pienetkin lapset? Tärkeysjärjestys vanhemmilla usein ns.hukassa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Maksaa se Me&I-merkki siinä vaatteessa ja kuluttajien mielikuva siitä, ett olis muka laadukkaampia. Merkkitavarat ovat ihmisten mielikuvien ja mainosten avulla saatu myyviksi ja trendikkäiksi. Karu totuus on kuitenkin, että minimoi kustannukset ja maksimoi voitot=merkkituote...
Olen ihmetellyt usein myös kuinka merkkitietoisia ovat pienetkin lapset? Tärkeysjärjestys vanhemmilla usein ns.hukassa.

montako Me&I vaatetta sinulla on?Voitko siis puhua kokemusesta (että siinä maksaa vain merkki) vai onko tää vaan mututunne?

Minä en pahemmin edes innostu niistä kuoseista. Minusta ne eivät ole kivoja vaatteita. Ovat todella kalliita ja jos niin kalliita vaatteita haluan ostaa, ostan mieluummin sitten jotain muita merkkejä. Mielestäni on kuitenkin hölmöä maksaa lapsen yhdestä paidasta yli 30?. Sitä paitsi kun niitä kutsuja on usein niin ainakin meidän kaveripiirissä joka muksulla alkaa olemaan saman malliston vaatteita. Tylsää...

eihän niitä oo pakko ostaa jossei oo varaa tai jos ei tykkää kuoseista.Makuasioista kun ei sovi kiistellä.Mä taas en tajua miten joku viittii pitää lapsillaan hm:n vaatteita,varsinkaa isojen poikien joissa ei mitää muuta oo ku batmaneja ja pääkalloja ja lisäksi vaatteet on vielä huonolaatuisia ja käsitelty ties millä myrkyillä (joku vuosi sittenhän hm:n talvivaatteita vedettii myynnistä kun niissä oli jotain myrkkyä).Ite tykkään Me&I:n kuosista,oon tyytyväinen laatuun ja mulla on varaa ostaa niitä.Kukin tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
valmistettu portugalissa pienessä 100 työntekijän tehtaassa jossa valvotaa työntekijöiden etuja,että saavat kunnon palkkaa jne. osa luomukankaista,kaikilla vaatteilla öko-text-merkki joka kertoo että vaatteiden valmistuksessa ei oo käytetty luontoa tai ihoa rasittavia kemikaaleja(ei tartte pestä ennen käyttöönottoa kuten halpisvaatteet jotka käsitelty kaikenmaailman myrkyillä).Laatu ihan toista luokkaa kuin esim markettivaatteilla.

Itse oon ostanu kymmenittäin Me&I-vaatteita ja kaikki olleet korkealaatuisia ja pysyneet uudenveroisina pesusta pesuun.Esim juuri jäämässä pieneksi Me&I legginsit jotka olleet vuoden käytössä,pesty kymmeniä kertoja ja ne ovat kuin uudet.Ei nukkaa,ei venynyt eikä vanunut eikä väri oo kärsinyt.Kaikki mun ostamat kyseisen merkin vaatteet on yhtä hyviä.Vertailuna otin yhtäaikaa käyttöön ME&I bodyn ja sen lisäksi cittarin Naperobodyn ja Tutan bodyn.15 pesukerran jälkeen Me&I body oli kuin uusi,ei mitään käytön jälkiä.Napero ja tutta olivat molemmat nukkaantuneet ja napero myöski venähtäny vähän joka suuntaan.Oon kyllä kuullu yksittäisiä kommentteja että Me&I olisivat huonoa laatua,mutta liekö ostajalle eksyny maanantaikappale,itsellä kymmeniä kappaleita eikä huonoa oo tielle osunu.samoin velourasut on ihan toista luokkaa ku monet muut.jos ostaa marketista velourhousut niin niitä ei 5 pesun jälkeen kehtaa enää pitää ku ovat niin törkeän näköiset,ME&I ei mene huonoksi.Samoin Me&I päihittää monet muut merkkivaatteet,esim benetton,esprit ja muut vastaavat häviää kirkkaasti laadussa.

se on tietysti makuasia tykkääkö Me&I kuoseista mutta ite ostan mieluummin niitä kuin jotaki H&M:n synkkiä pääkallopaitoja.

Kiitos katmat infosta! Juu, kyllä minäkin tykkään värikkästä kuoseista, enkä ikinä laittais (pienen ) lapsen päälle pääkallopaitaa. Mulla ei oo kokemusta poikien vaatteiden hankinnasta, onneksi tytöille löytyy muutakin kuin pääkallopaitaa. En oo muuten ikinä (vanha pinttynyt riistokauppa-periaate ) ostanut yhtään vaatetta H&M:ltä. :)

Verkostomarkkinoinnissa vaatteen ovh on esim 8e ja sitten riippuen myyjästä, voi nostaa rahantarpeensa mukaan hinnan vaikka 28euroon niin halutessaan. Se hinta mikä kotikutsuilla pyydettään on yleensä 50-150% ylihinnoiteltu. Ja kaikki perustuu juuri siihen mielikuvaan laadukkuudesta ym myyntipuheesta ja samanlaisen vaatteen voi muualtakin. Kotikutsejen osa ideaa on, että ei kehdata olla ostamatta kun kaverilla kutsut ja myynti varmistettu. Mielikuvaa kaikki....

Verkostomarkkinoinnissa vaatteen ovh on esim 8e ja sitten riippuen myyjästä, voi nostaa rahantarpeensa mukaan hinnan vaikka 28euroon niin halutessaan. Se hinta mikä kotikutsuilla pyydettään on yleensä 50-150% ylihinnoiteltu. Ja kaikki perustuu juuri siihen mielikuvaan laadukkuudesta ym myyntipuheesta ja samanlaisen vaatteen voi muualtakin. Kotikutsejen osa ideaa on, että ei kehdata olla ostamatta kun kaverilla kutsut ja myynti varmistettu. Mielikuvaa kaikki....

mutta onko sulla yhtäkää kyseisen merkin vaatetta? Aiemmin vihjailit että ne ei olis laadukkaita vaan niissä maksaa vain nimi ja imago.Oli verkostomarkkinoinnit miten hyvänsä niin ne on silti hyvin laadukkaita vaatteita.Ja riistohinnalla ne hm:n kiinassa tehdyt plus muut vastaavat halpisvaatteetki tehdää.Paljonkohan niiden tehtaiden työntekijät saa palkkaa ku niitä pystytään myydä täällä niin halvalla?

Vastasin vain alkuperäiseen kysymykseen:) Ei liene väliä, omistanko yhtään ko.vaatetta vai en?

No, kyllähän normaali vaatekauppakin vetää ihan samalla tavalla välistä. Kaupan kate+ kiinteät kulut + valmistajan kate.

Mikä muuten vastaavan hintaluokan vaate mielestäsi paremmin vastaisi pyyntihintaa? Eli olisi kannattavampi kauppa? Ulkonäollisestihän on vaihtoehtoja Me&I:le.

Vastasin vain alkuperäiseen kysymykseen:) Ei liene väliä, omistanko yhtään ko.vaatetta vai en?

no on sillä väliä.jos väittää että jossain merkissä maksaa vain nimi ja imago mutta itsellä ei oo yhtäkää vaatetta eikä siis käytännössä tiedä ollenkaa todellisuutta vaatemerkin laadusta niin eihän väite oo ollenkaan perusteltu.Oon niin monesti kuullu tätä,että jotain vaatemerkkiä haukutaan että siinä maksaa vain nimi ja että se ei oo sen kummempi ku joku halpisvaate, ja sit nää tätä jankuttavat ei oo koskaan ostanut kyseistä merkkiä eivätkä voi siten tietää yhtään että pitääkö väite paikkaansa.Joskus tuntuu että monet sellaiset,joilla ei oo varaa ostaa kalliita hyvälaatuisia vaatteita,hokevat tätä juttua siksi että se lieventää heidän omaa kateuttaan siitä ettei pysty niitä ostaa.Eli ku itellensä vakuuttaa ettei toi reimatec oo yhtää sen kummempi ku Lotta&Lassihaalari niin ei ota niin päähän ku ei oo varaa ostaa sitä. Tällä en siis nyt halua loukata ketään (anteeksi jos tein sen) mutta sellainen olo itellä monesti on. Tunnen niin tosi monia jotka ajattelee em tavalla ja kaikki he ovat niitä jotka eivät ikinä oo ostanu laatuvaatteita.

En minäkään oikein ymmärrä mikä noissa on niin ihanaa, mut kuka tykkää mistäkin. :) Taikka kyllä ne kuosit ja värit on minustakin kivoja, mutta ei niin kivoja, että maksaisin yhdestä paidasta sen 30?...Ja kyllä, meillä on ollut niiden vaatteita, enkä nyt kyllä itse pysty täysin allekirjoittamaan hyvää laatua-ei montaa pesua tarvittu, niin jo olivat värit haalistuneet saumoista ja saumat kierossa. :( Hinta-laatu ei kyllä mun mielestä ole noissa kohdallaan.

Vastaavasti H&M vaatteet ja moni muukin merkki halvemmassa hintaluokassa on pitänyt värinsä ja kuosinsa paljon paremmin. Eikä meillekään pääkallo- sun muita vastaavia vaatteita ja synkkiä värejä osteta pojalle, mutta mun mielestä kivoja kuoseja ja värejä löytyy halvemmallakin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Eikä meillekään pääkallo- sun muita vastaavia vaatteita ja synkkiä värejä osteta pojalle, mutta mun mielestä kivoja kuoseja ja värejä löytyy halvemmallakin.

Vinkkejä kehiin !!!! Maxomorra? Henkkamaukka ei toimi tässä, koska just kävin kauhistelemassa valikoimat.

Olen erittäin avoin hyville vaihtoehdoille, jotka ovat halvempia kuin noi 25-30e per paita. Mulla ei oo Me&I:ta mutta muita samanhintaisia merkkejä. Me&I houkuttelee :)

Yhteistyössä