MIKÄ miestä VAIVAA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja coca cola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

coca cola

Vieras
Olen solmussa, en tiedä mitä tehdä. Miehen kanssa iski kriisi kun aloin saada ahdistus kohtauksia, ne saatu kyllä jo kuriin. Mutta mies ei osaa tukea minua mitenkään, nyt tuntuu kuin olisi herännyt unesta ja tajunnut miten elän. Mies ei osaa puhua! Hän ei osaa sanoa mielipidettä mihinkään asiaan, ja jos minulla palaa hermot ja suutun mies ei sano mitään. Se ei siis osaa edes riidellä, hänellä kun ei kuulemma ole mitään sanottavaa.

Mies viettää usein kaverinsa luona viikonloppuja toisella paikkakunnalla, syksyn se on joka viikonloppu metsästämässä. Yhdessä katsotaan iltaisin televisiota, siinä kaikki. Aikaa ei tunnu riittävän minulle ollenkaan, kysyin mieheltä milloin se voisi menojensa sijasta valita minut, ei se mitään sanonut. Nyt tajunnut että aina kun mies viikonloppuna muualla se juopottelee, jos se on kotona viikonlopun se on ihan äkäinen ja kävelee edestakaisin. Se väittää ettei viihdy kaupungissa, on se kyllä ennen viihtynyt.

Mies ei siis ole kotona juuri koskaan, se ei koskaan kysele minun kuulumisia eikä pojan kanssa ole koskaan (poika minun edellisestä liitosta). Yritin keskustella tuosta juomisesta ja noista sen menoista, ei se mitään suostunut sanomaan. ja illalla se käyttäytyi ihan kun ei koko keskustelua olisi ollutkaan, kun yritin uudestaan asiasta sanoa se häipyi tupakalle. Mitä oikeasti voin tehdä? Mies tuntuu elävän omaa elämäänsä minne minä ja poika ei mahduta. miten saan sen puhumaan mikä sitä vaivaa?

Jospa miehesi on kyllästynyt suhteeseen ja haluaa muuta eikä vaan osaa sitä sanoa sinulle.

Tämä. Kai tämän olet itekin ymmärtänyt? Mitä muita syitä voisi olla siihen ettei mies halua viettää aikaa kanssasi (eikä lapsen kanssa) eikä välitä edes vastata kysymyksiisi asioista? Itse on tuollaista käytöstä katselisi, kyllä pitää ainakin selittää toiselle mikä nyt mättää jos toista arvostaa.

Tietty voi olla toinen nainen tms. tai voisi olla masennusta, stressiä ja muuta, mutta jos olisi kyse noista kovista stresseistä ja muista niin miksi mies sitten muiden ihmisten kanssa jaksaa kyllä puuhata ja juhlia.

Aloittajalla itsellään on mielenterveysongelmia ja mies on nyt se jota osoitetaan sormella koska ei puhu koko ajan suu vaahdossa kuten nainen eikä vietä aikaa lapsen kanssa joka ei ole hänen omansa?

Hohhoijaa.

Metsästys on harrastus, joka onnistuakseen usein vaatii sen, että joka viikonloppu ollaan siellä metällä. Mitä jos hankkisit itsellesikin metsästyskortin ja kysyisit jos voisit lähteä mukaan? Miksi miehen pitäisi olla se joka kiinnostuu sinun jutuistasi jos et mene yhtään vastaan. Minulla on metsästyskortti, yhtään elukkaa en ole kyllä hankkinut. Kävin kurssin lähinnä ymmärtääkseni mitä se mies oikein touhuaa. Itseänikin kyllä luonto ja luonnossa liikkuminen kiinnostaa, mutta ei yhtä paljon kuin miestä. Joskus on tehty myös sellaisi perhejahtireissuja. Eli että kaverukset on molemmat ottaneet vaimot ja lapset mukaan ja ollaan sitten naisten kesken lämmitelty saunaa ja kokkailtu mökissä sillä välin kun miehet on metällä. Ei tarvitse yksikseen kotona möllötellä. Kai sinulla omiakin kavereita on?
Ja jos olet alkanut saada ahdistuskohtauksia, miehesi todennäköisesti pelkää sinun loukkaamista ja sen takia välttelee arkoja aiheita. Ei sitä joka asiaa tarvitsekaan pohjamutia myöten ruotia. MItä te kahdestaan teette kaupungissa? Katsotte telkkaria? Ehkä miehesi kaipaa jotain älykkäämpääkin tekemistä. Hankkikaa jokin yhteinen kiva harrastus, josta molemmat tykkää.

• Tykkää
Reactions: Levoton
Mun mies on kans sellainen ettei osaa lohduttaa mua. Eikä se osaa riidellä. Jos mä joskus suutahdan jostakin ja yritän puhua, niin mies ottaa vaan sellaisen loukkaantuneen koiranpentu ilmeen, menee sohvalle makaamaan ja tuijottaa kattoa hiljaa sanomatta mitään, joo ihan oikeesti! Sitten kun kysyn että no, miksi et sano mitään, niin herra vaan mumisee jotain. Ja sillä ei ole mitään väliä huudanko vai sanonko lempeästi vai siltä väliltä. Ihme urpoja nuo miehet :D

[QUOTE="vieras";28994815]Olen pahoillani, ap, että saat tällaisia ala-arvoisia vyön alle -kommentteja. :([/QUOTE]Niin, nehän ovat tällä palstalla aina ilkeämielisiä "vyön alle"-kommentteja joissa ei sokeasti uskota aloittajan yksipuoliseen ja usein väritettyyn tarinaan jossa johdatellaan siihen että mies on tarinan pahis ja nainen viaton uhri. En väitä etteikö näin joskus olisi mutta joskus olisi myös syytä pohtia ja katsoa asiaa molemmilta kanteilta eikä aina lähteä siitä että mies on syypää kaikkeen mistä häntä syytetään ja taustalla on jotain fundamentaaleja ongelmia kun tosiasia on se että naiset ja miehet ovat erilaisia ja käyttäytyvät ja ajattelevat eri asioista eri tavalla eri tilanteissa.

Naisen tapa "keskustella" mieltään vaivaavista tai askarruttavista asioista on usein se että mies joutuu kuuntelemaan kuinka monella tavalla hän itse naisen mielestä toimii eri asioissa väärin. Naisen mielestä se voi olla rakentavaa keskustelua mutta miehen korvissa pelkkiä yksipuolisia syytöksiä. Koska mies ei välttämättä näe itse minkään asian olevan pielessä niin hän syystäkin hämmentyy tai jopa ahdistuu. Kotirauhaa rakastava mies ei tällöin edes halua lähteä väittelemään ja riitelemään asiasta vaan mieluummin on hiljaa ja vetäytyy. Nämähän nyt ovat ihan perus "miehet marsista, naiset venuksesta"-juttuja, parisuhteen rautalankaa.

Yhteistyössä