Mikä miestäni vaivaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaarrgggh..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Myytäis muuten, mutta kun jäätäis siitäkin tappiolle ja sitä rahaa ei tosiaan ole..

Oletteko naimisissa?
Pidä huolet että sinun laskusi eivät mene ulosottoon ja että sinä et saa maksuhäiriömerkintää. Ilmoita miehellesi että sinä et osaa taikoa rahaa ja että on hyvä ja maksaa omat laskunsa. Pidä sinä huoli siitä että omalla nimelläsi tulevat laskut tulevat maksettua ja että sinulla ja lapsella on tarvittavat tavarat ja ruokaa.
Ei kuullosta kovin hyvälle tulevaisuus jos ei riitä ymmärrys siihen että raha ei tipu taivaasta ja että sinä saat nyt vähemmän rahaa siksi että olet saamassa HÄNEN lapsensa :kieh:
Ärsyttää.

Ei onneksi olla naimisissa.
Niin muakin ärsyttää ihan suunnattomasti ja vielä enemmän ärsyttää se , että mieheni on kuitenkin pohjimmiltaan ihana ja kiltti ihminen, en vain ymmärrä miten ansaitsen tämän paskan niskaani?'!
Ja hänen näkemyksensä on se, että minä olen paska jos jätän auton maksamatta ja saan kuulemma kuulla siitä lopun elämääni vaikken minä ole tehnyt mitään tämän sopan edistämiseksi!! Pelottaa että se on sama juttu sitten lapsen kanssa, apuja ei tule herumaan..

Täytyy varmaan sitä omaa kämppää alkaa katselemaan jos ei ratkaisua löydy... ei kai munkaan tarvitse kaikkeen alistua.. kun tosiaan ainut vaihtoehto sen auton maksamiseen on se töihin meno ja ei sekään ole mikään varma juttu.

Myytäis muuten, mutta kun jäätäis siitäkin tappiolle ja sitä rahaa ei tosiaan ole..

Oletteko naimisissa?
Pidä huolet että sinun laskusi eivät mene ulosottoon ja että sinä et saa maksuhäiriömerkintää. Ilmoita miehellesi että sinä et osaa taikoa rahaa ja että on hyvä ja maksaa omat laskunsa. Pidä sinä huoli siitä että omalla nimelläsi tulevat laskut tulevat maksettua ja että sinulla ja lapsella on tarvittavat tavarat ja ruokaa.
Ei kuullosta kovin hyvälle tulevaisuus jos ei riitä ymmärrys siihen että raha ei tipu taivaasta ja että sinä saat nyt vähemmän rahaa siksi että olet saamassa HÄNEN lapsensa :kieh:
Ärsyttää.

Niin muakin ärsyttää ihan suunnattomasti ja vielä enemmän ärsyttää se , että mieheni on kuitenkin pohjimmiltaan ihana ja kiltti ihminen, en vain ymmärrä miten ansaitsen tämän paskan niskaani?'!
Ja hänen näkemyksensä on se, että minä olen paska jos jätän auton maksamatta ja saan kuulemma kuulla siitä lopun elämääni vaikken minä ole tehnyt mitään tämän sopan edistämiseksi!! Pelottaa että se on sama juttu sitten lapsen kanssa, apuja ei tule herumaan..

mä en yleensäkään, ymmärrä, ett5ä miks sä maksaisit miehelles autoa, kun ette edes ole naimisissa. =O

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Oletteko naimisissa?
Ärsyttää.

mä en yleensäkään, ymmärrä, ett5ä miks sä maksaisit miehelles autoa, kun ette edes ole naimisissa. =O

Olen kiltti ja helposti manipuloitavissa. Toisekseen haluaisin kyllä pitää tän auton, mutta kun ei ole millä maksaa.

Oletteko naimisissa?
Ärsyttää.

Kuullostaa siltä et hällä ois joitain muita ongelmia joista ei oo sulle kertonu, tulee sit tällä tavalla esiin.
Ootko kysyny et mikä häntä vaivaa?
Herkällä hetkellä vois kertookkin..

Täytyy varmaan sitä omaa kämppää alkaa katselemaan jos ei ratkaisua löydy... ei kai munkaan tarvitse kaikkeen alistua.. kun tosiaan ainut vaihtoehto sen auton maksamiseen on se töihin meno ja ei sekään ole mikään varma juttu.

Ei todellakaan tarvitse alistua... Jos olisin sinä etsisin sen oman kämpän ja jättäisin miehen miettimään asioitansa.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:

Oletteko naimisissa?
Ärsyttää.

Kuullostaa siltä et hällä ois joitain muita ongelmia joista ei oo sulle kertonu, tulee sit tällä tavalla esiin.

Joo, siis terapian tarpeessa hän on, olen sitä hänellekin sanonut jo moneen kertaan ja kauan. Ja itsekin ollut vähän samaa mieltä.
On tosi stressaantunut, koko raskauteni ajan juonut ihan hirveästi (väh. 6-päck per päivä, max. 2 päivää viikossa ilman) , olen siitäkin haukut kuullut, ettei juominen kuulu minulle ja ettei ole ongelmaa, nyt vasta pari päivää sitten myönsi itse että pieni ongelma saattaisi olla olemassa ja lupasi lopettaa juomisen. Saas nähdä nyt sit taas tän päiväsen jälkeen, tuleeko kaljalastin kanssa kotiin.. Haluaisin niin auttaa häntä, mutta en siihen yksin taida pystyä..

Ei jaksais tätäkin asiaa stressata, kun olis toi vauvakin tulossa.. eli en ilmeisesti ole itse hullu vaan ajattelen järkevästi..

Kyllä minusta sinä ajattelet järkevästi.
Miehesi ajatuskuvioita en pysty ymmärtämään. Hän omistaa nyt siis kaksi autoa? ja kun kyllästyi ensin ostettuun (tai siihen että sinä ajoit sillä myös ) niin halusi toisen ja kävi ostamassa sen ja nyt sinun pitää maksaa hänen nimillään olevaa ensimmäistä autoa jonka maksut te kummatkin tiesitte olevan mahdottomia sinun maksaa yksin. :o ? ja sitten hän kiukuttelee kun sinä et osaa taikoa rahaa? eh... joo... ymmärrä ei.. Tosin miehesi ei ole ainoa (valitettavasti ) tunsin erittäin läheisesti ihmisen jonka ajatuksen juoksu oli aivan yhtä loistavaa kuin miehesi. Pidä huoli että hän ei saa sinun nimeäsi mihinkään papereihin jotka käsittelevät rahaa. Älä suostu ottamaan mitään lainaa tms. nimillesi ja pidä huolesi että sinun nimesi pysyy puhtaana maksuhäiriömerkinnöistä. Ei ole sinun vikasi että miehesi ostaa tavaroita joita hänellä ei ole vara maksaa. Jos suostut ottamaan lainaa nimiisi niin huomaat pian että sitä tarvitsee ottaa lisää ja sitten taas lisää, vaikka kaiken piti mennä jo hyvin. :(
Lopuksi ero tulee kuitenkin ja sitten on mukava kasa velkaa tullut tyhjästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Eiköhän:

Eli et halua myydä ettette jää tappiolle, vaikka maksaakaan ei ois vara?

No milläs me se loppusumma sille rahotusyhtiölle maksettais?

No eiköhän se loppusumma ois pienempi maksettava kun siitä lyhennetään autosta saatu hinta? Ettehän te sillä autollakaan kerran mitään tee?

Niin, mutta saako siihen jotain osamaksua? Kun ei kerralla pystytä maksamaan. Tai siis minä..

Siis paljonko autosta maksoitte ja minkä pommin ostatte, jos vuosi jälkeenpäin ja vuosi lyhennyksiä ei auton hinta riitä kattamaan suurinta osaa velasta?

Oletko tietoinen kuinka paljon käytettyjen autojen hinnat on tullut vuoden aikana alas??
Käytiin autoliikkeestä kysymässä ja automme arvo on n. 3500e ja vuosi sitten auton hinta oli liikkeessä 8000e.

Ton hintaluokan autoja ei oo mikään järki myydä autoliikkeeseen, kun ette oo vaihtamassa. Itse myymällä saisitte varmaankin noin 4000. Autoliike maksaa tietysti vähemmän, heidän pitää saada omansa pois.

Eli ootte vuoden makselleet velkaa, sitä on siis jäljellä joku 6800. Tästä pois autosta saatava hinta, jää noin 2 800. Miehen puolikas velasta on tällä hetkellä n. 3 400 euroa, joten hän voi varsin mainiosti hoitaa yksinään tuon loppuvelan pois, kun se jää auton myynnin myötä pienemmäksi. Osamaksun siihen saa kyllä kun hakee pankista kulutusluoton.

Ei jaksais tätäkin asiaa stressata, kun olis toi vauvakin tulossa.. eli en ilmeisesti ole itse hullu vaan ajattelen järkevästi..

Kyllä minusta sinä ajattelet järkevästi.
Miehesi ajatuskuvioita en pysty ymmärtämään. Hän omistaa nyt siis kaksi autoa? ja kun kyllästyi ensin ostettuun (tai siihen että sinä ajoit sillä myös ) niin halusi toisen ja kävi ostamassa sen ja nyt sinun pitää maksaa hänen nimillään olevaa ensimmäistä autoa jonka maksut te kummatkin tiesitte olevan mahdottomia sinun maksaa yksin. :o ? ja sitten hän kiukuttelee kun sinä et osaa taikoa rahaa? eh... joo... ymmärrä ei.. Tosin miehesi ei ole ainoa (valitettavasti ) tunsin erittäin läheisesti ihmisen jonka ajatuksen juoksu oli aivan yhtä loistavaa kuin miehesi. Pidä huoli että hän ei saa sinun nimeäsi mihinkään papereihin jotka käsittelevät rahaa. Älä suostu ottamaan mitään lainaa tms. nimillesi ja pidä huolesi että sinun nimesi pysyy puhtaana maksuhäiriömerkinnöistä. Ei ole sinun vikasi että miehesi ostaa tavaroita joita hänellä ei ole vara maksaa. Jos suostut ottamaan lainaa nimiisi niin huomaat pian että sitä tarvitsee ottaa lisää ja sitten taas lisää, vaikka kaiken piti mennä jo hyvin. :(
Lopuksi ero tulee kuitenkin ja sitten on mukava kasa velkaa tullut tyhjästä.

Tätä on jatkunut jo niin pitkään, etten enää tiedä olenko itse hullu vaiko järkevä.. Hän ei luultavasti tahallaan manipuloi, mutta sitä on helppo harrastaa, koska minulla on huono itsetunto. Saa kaiken siis näyttämään siltä, että on minun vikani ja tiedostan tämän kyllä, asia erikseen nyt vain on, kuinka kauan tätä jaksan enää kestää..

Jos auto on miehen nimissä, niin hänen siitä maksamisesta "on vastattava". Hänen luottotiedot siinä menee, eikä sun, jos maksamatta jää. Muutenkin pitää miehesi ajatusmaailmaa hämmästellä.

että jos yhteiselämä ei ala sujua, muutat muualle asumaan lapsen kanssa. Mies saa sitten maksaa elatusmaksuja lapsesta. Ehkä se saa hänet tajuamaan oman elatusvelvollisuutensa lastaan (mutkan kautta sinua) kohtaan.

Tai sitten voit veloittaa häneltä tietyn kiinteän summan kuukausittain yhteisen lapsenne hoidosta. Veloita vaikka yksityisten päivähoitotaksojen mukaan.

Miehesi on tosiaan terapian tarpeessa ja pelottaa miten vauvan synnyttyä käy, jos nyt jo on noin sekaisin.

Halaus sinulle ap, olet täysin selväjärkinen.

Joo, siis terapian tarpeessa hän on, olen sitä hänellekin sanonut jo moneen kertaan ja kauan. Ja itsekin ollut vähän samaa mieltä.
On tosi stressaantunut, koko raskauteni ajan juonut ihan hirveästi (väh. 6-päck per päivä, max. 2 päivää viikossa ilman) , olen siitäkin haukut kuullut, ettei juominen kuulu minulle ja ettei ole ongelmaa, nyt vasta pari päivää sitten myönsi itse että pieni ongelma saattaisi olla olemassa ja lupasi lopettaa juomisen. Saas nähdä nyt sit taas tän päiväsen jälkeen, tuleeko kaljalastin kanssa kotiin.. Haluaisin niin auttaa häntä, mutta en siihen yksin taida pystyä..

Voi ei :( Nyt kuullostaa jo todella pelottavan tutulle.

Kirjoituksien perusteella ei tietenkään saa kokonaista kuvaa koko tilanteesta, mutta minä ratkaisin vastaavan tilanteen (paitsi etten ollut raskaana ) lähtemällä. Raskaus ei olisi muuttanut lähtöpäätöstäni, ainakin kun näin sitä ajattelen niin se olisi luultavasti nopeuttanut sitä koska olisi ollut itseni lisäksi toinenkin huolehdittava.

Toivottavasti mies pystyisi pitämään lupauksensa ja pystyisitte juttelemaan ties vaikka lähtisi avautumaan jotain ja suostuisi menemään terapiaan. Sinä et kuitenkaan voi toimia miehesi terapeutina ja ennen kaikkea sinun on huolehdittava tulevasta lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Tiedätkö mistä miehen stressi johtuu?

Lapsuuden ja nuoruuden tapahtumista luultavasti jo juontavat.. ja hänen edellinen kamala suhteensa on selvästi tuonut joitain säväyksiä myös tähän meidän suhteeseemme.
Tänä päivänä stressaavat juurikin varmaan raha-asiat. Hänellä on todettu ahdistuneisuushäiriö ja sen lisäksi hänen sydämensä tekee välilyöntejä, jotka saavat hänet ahdistumaan. Sen takia varmaan juokin, koska se tuo hetkellisen helpotuksen. Minä kyllä hoidan ihan kaiken kotona ja stressaamiset ja muut, hän käy töissä ja harrastaa.

Kirjoituksien perusteella ei tietenkään saa kokonaista kuvaa koko tilanteesta, mutta minä ratkaisin vastaavan tilanteen (paitsi etten ollut raskaana ) lähtemällä. Raskaus ei olisi muuttanut lähtöpäätöstäni, ainakin kun näin sitä ajattelen niin se olisi luultavasti nopeuttanut sitä koska olisi ollut itseni lisäksi toinenkin huolehdittava.

Toivottavasti mies pystyisi pitämään lupauksensa ja pystyisitte juttelemaan ties vaikka lähtisi avautumaan jotain ja suostuisi menemään terapiaan. Sinä et kuitenkaan voi toimia miehesi terapeutina ja ennen kaikkea sinun on huolehdittava tulevasta lapsesta.

Näin olen sen itsekin ajatellut. Tuntuu vain niin pahalle, koska mies on oikeasti pohjimmiltaan todella kiltti ja ihana mies, tiedän sen koska tunnen hänet jo pidemmältä ajalta ennen seurusteluamme, nyt vain hänen käyttäytymisensä on alkanut muuttua hyvin kummalliseksi..
Mutta se on tosi, että minun ei tarvitse tällaista paskaa sietää, en voi toimia hänen terapeuttinaan ja minulla on kohta myös lapsi huolehdittavanani, joten jotain täytyy tapahtua ja pian.

Sen sain hänet jo ymmärtämään, että jos ei juominen lopu, lähden menemään ja hän ainakin sanojensa mukaan ymmärsi sen ja lupasi lopettaa.. mutta tiedä sitä sitten. Tein kyllä selväksi, että nämä lupaukset alkavat olla jo sitten niitä viimeisiä.

Tätä on jatkunut jo niin pitkään, etten enää tiedä olenko itse hullu vaiko järkevä.. Hän ei luultavasti tahallaan manipuloi, mutta sitä on helppo harrastaa, koska minulla on huono itsetunto. Saa kaiken siis näyttämään siltä, että on minun vikani ja tiedostan tämän kyllä, asia erikseen nyt vain on, kuinka kauan tätä jaksan enää kestää..

Erittäin tuttua. :(
Voin vakuuttaa että sinä et ole hullu.
Minäkään en tiedä manipuloiko exäni tahallaan, en vieläkään vaikka aikaa on kulunut monta vuotta. Osan tiedän olleen tahallista ja senkin tajusin kunnolla vasta kun suhde oli päättymäisillään/päättynyt. Sen jälkeen kun olin päässyt omilleni tuli raivo ja ajattelin kaiken olleen tahallista. Nyt vuosien päästä ajattelen asiaa jo tasapuolisemmin. Omituista, mutta ero oli ilmeisesti myös miehen pelastus. Hän on nyt paremmassa kunnossa kuin meidän ollessa yhdessä.

Ei millään pahalla, MUTTA MIKSI MAKSAT MIEHESI AUTOA?

Jos miehesi sen myy, hän saa KAIKKI rahat itselleen siitä, vaikka sää olisit sen maksanut. Ette ole edes naimisissa, joten vielä vähemmän ihmettelen MiKSI sää sit maksat.

Jos sen takia, että saat ajaa sillä, niin mietis nyt kannattaisko enemmin ostaa samantien oma? Maksat senkin, mutta myydessä saat rahasi myös takaisin, jopa ne "häviöstä" tulleet rahat.

Minusta toi toiminta vaan on dorkaa.

Näin olen sen itsekin ajatellut. Tuntuu vain niin pahalle, koska mies on oikeasti pohjimmiltaan todella kiltti ja ihana mies, tiedän sen koska tunnen hänet jo pidemmältä ajalta ennen seurusteluamme, nyt vain hänen käyttäytymisensä on alkanut muuttua hyvin kummalliseksi..
Mutta se on tosi, että minun ei tarvitse tällaista paskaa sietää, en voi toimia hänen terapeuttinaan ja minulla on kohta myös lapsi huolehdittavanani, joten jotain täytyy tapahtua ja pian.

Sen sain hänet jo ymmärtämään, että jos ei juominen lopu, lähden menemään ja hän ainakin sanojensa mukaan ymmärsi sen ja lupasi lopettaa.. mutta tiedä sitä sitten. Tein kyllä selväksi, että nämä lupaukset alkavat olla jo sitten niitä viimeisiä.

Minunkin tapauksessa mies oli erittäin kiltti ja ihana. Olen jutellut myös ihmisen kanssa joka hänet oli tuntenut nuoruudesta asti ja hän oli hyvin hämillään siitä muutoksesta jonka hän myös havaitsi tapahtuneen.

Pidä varasi sen suhteen että miehesi ei usko/ymmärrä että saatat olla ihan oikeasti lähdössä.
Jos käytös on paljon muuttunut niin et voi luottaa edes siihen että mies ei kävisi käsiksi esim. tilanteessa kun huomaa ettei voikaan enää estää lähtöäsi. JOS tilanne etenee siihen että lähdet niin ota varmuudeksi joku mukaan silloin kun tavaroita aletaan jakaa.
Minun tapauksessani mies ei ollut ikinä osoittanut pienintäkään merkkiä että olisi ikinä edes harkinnut satuttavansa ketään. Juttelin myöhemmin hänen pitkäaikaisen kumppaninsa kanssa joka kertoi itse kyllä riehuneensa vaikka miten mutta mies ei ollut ikinä ollut millään tasolla agressiivinen.
No, meidän erotilanteessa miehellä sitten naksahti. :(
Olisi voinut käydä pahastikin, mutta onneksi ei käynyt.

Yhteistyössä