mikä mun äidillä mahtaa olla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
mulla on laskettu aika viikon päästä, ja tää on siis neljäs lapsi. no, oon äitini kans sopinu että koska on ainoa sukulainen tms, joka voi katsoa isompia muksuja kun synnytys käynnistyy, niin ei järjestä mitään ylimääräistä ohjelmaa näille parille viikolle. no, äsken hän soitti ja selitti tohkeissaan kuinka menee ens keskiviikkona mökilleen, ja on kutsunu 2 ystäväänsä sinne koko loppuviikoksi, eli ke-su on mökillä ( mökille on täältä 150km) . kysyin että mitäs sitte jos synnytys käynnistyy ajallaan, ni sanoi että tuskin se nyt just niinä päivinä syntyy kun hänellä on ohjelmaa....

mökki on saaressa, joten jos tää synnytys lähtee käyntiin kun mun äiti on saressa, joudun synnyttämään yksin, koska miehen on pakko jäädä kotiin lasten kanssa. Mua niin harmittaa =( ei muuten mutta kun äitini tietää ettei meillä oo täällä muita kuin hän, ja on ite luvannu olla valmiina, niin miks peruu taas kerran puheensa =(

mietin tässä että entäs jos koitankin vaan synnyttää siinä tapauksessa kotona, ja soitan ambulanssin vasta viime hetkellä.... onko kellään muulla ollu tällasta tilannetta? mistä ootte saanu esim keskellä yötä jonkun muiden lasten seuraksi?

No mene ihmeessä itse sinne synnyttämään äläkä jää kotiin panttaamaan siksi ettei mies pääse mukaan, jos siis sellainen tilanne tulee.

Jokatapauksessa törkeä temppu äidiltäsi! |O

Alkuperäinen kirjoittaja miten:
olis naapuri? onko ketään luotettavaa? jos etukäteen vähän puhuisitte?=)

naapurissa asuu 1 juoppo, 1 mielenterveyshäiriöinen, ja sitte niin ihmeellistä vanhusväestöä, ettei niistä oo avuksi. lasten pph on ainoa jonka lapset tuntevat, joka on tarpeeks vatuullinen, mut en mä kehtaa edes kysyä, voisko yöllä tulla tänne jos ois tarpeen... päivällä ei oo ongelma kun lapset on hoidossa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja miten:
olis naapuri? onko ketään luotettavaa? jos etukäteen vähän puhuisitte?=)

naapurissa asuu 1 juoppo, 1 mielenterveyshäiriöinen, ja sitte niin ihmeellistä vanhusväestöä, ettei niistä oo avuksi. lasten pph on ainoa jonka lapset tuntevat, joka on tarpeeks vatuullinen, mut en mä kehtaa edes kysyä, voisko yöllä tulla tänne jos ois tarpeen... päivällä ei oo ongelma kun lapset on hoidossa...

lisään että pph on 61 v.... joten tarvii kyllä leponsa pitkän päivän jälkeen... tää on ihan persehestä, kun öäiti taas pettää lupauksensa... ollaan muuttamassa pois tältä paikkakunnalta just sen takia, että kaikki jotka ois halukkaita ja kyvykkäitä auttamaan, asuu muualla.

Niin, äidilläsihän ei saa olla omaa elämää. Ymmärrän. Äidin kuuluu istua kotona kaksi viikkoa puhelin kourassa siltä varalta että satut soittamaan.

Jösses.

älä nyt kotiin jää synnyttämään vaan menet sairaalaan ja mies jää lasten kanssa kotiin. Ei ole vaihtoehtoja. Minun veljeni teki aikoinaan saman tempun. He olivat luvanneet huolehtia esikoisesta kun synnytys alkaa, mutta varasivatkin juuri lasketun ajan molemmin puolin ulkomaanmatkan. No, ei siinä mitään, jokainen saa toki matkustella ja en asiasta mitään sanonut. Nyt ovat kyllä kauhean häpeissään kun heille on syksyllä syntymässä vauva ja pitäisi sheidän esikoinen saada jonnekin synnytyksen ajaksi (me ollaan ainoa vaihtoehto ) tosin eivät ole vielä kysyneet, mutta suostuisin tietenkin, koska en osaa olla pitkävihainen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, äidilläsihän ei saa olla omaa elämää. Ymmärrän. Äidin kuuluu istua kotona kaksi viikkoa puhelin kourassa siltä varalta että satut soittamaan.

Jösses.

hän lupasi ihan omasta halustaan olla käytettävissä... en kommentoi sulle enempää.

Voisitko soittaa nyt jo etukäteen MLL lastenvahtipalveluun ja kysyä olisiko heillä halukasta auttamaan kun aika on. Jos sopisi jonkun heidän hoitajansa kanssa että kun soitto tulee niin tulee auttamaan. Maksaisi vähän ylimääräistä "päivystys"rahaa kun odottelee soittoa. Siis sopisit sen näille keskiviikko-sunnuntai päiville kun äitisi ei ole paikalla.

Äidillä ei saa olla omaa elämää ollenkaan? Mun mielestä sä kiristät sitä... oot varmaan ymmärtänyt väärin, että äitisi olisi luvannut 2vk olla neljän seinän sisällä ja odottaa sun soittoa. Kyllä se neljäs syntyy ilman miestäkin. Lapsellista toi, että "synnytän sit kotona", kiristitkö samalla asialla jo äitiäsi? Sori kärkäs mielipide, alkoi vaan raivostuttamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Voisitko soittaa nyt jo etukäteen MLL lastenvahtipalveluun ja kysyä olisiko heillä halukasta auttamaan kun aika on. Jos sopisi jonkun heidän hoitajansa kanssa että kun soitto tulee niin tulee auttamaan. Maksaisi vähän ylimääräistä "päivystys"rahaa kun odottelee soittoa. Siis sopisit sen näille keskiviikko-sunnuntai päiville kun äitisi ei ole paikalla.

en oo koskaan käyttäny mll hoitajia, onko tuollainen yöpäivystys mahdollista? luulin että tekevät vain ns päivää ja iltaa....

no menet synnyttämään ja mies jää kotiin, minä synnytin kätilöiden kanssa kakkosen, kun tuli ennen laskettua aikaa ja vielä keskellä yötä, eli mies joutui jäämään hänen kanssaan. ja oli tosi mukava synnytys..ei siinä kyllä sitä miestä välttämättä tartteta..

itse en todellakaan jäisi panttaamaan viimeiseen asti kotiin, sillä mitäs jos jotain meneekin pieleen ja vauvalle tai itsellesi sattuisi jotain vain sen takia, ettet voi synnyttää ilman miehesi läsnäoloa? minä en ainakaan alkaisi riskeeraamaan, vaikka olisi kuinka mones lapsi tulossa..mutta toki teet miehesi kanssa semmoisen päätöksen mikä teidän elämäänne parhaiten passaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
no menet synnyttämään ja mies jää kotiin, minä synnytin kätilöiden kanssa kakkosen, kun tuli ennen laskettua aikaa ja vielä keskellä yötä, eli mies joutui jäämään hänen kanssaan. ja oli tosi mukava synnytys..ei siinä kyllä sitä miestä välttämättä tartteta..

itse en todellakaan jäisi panttaamaan viimeiseen asti kotiin, sillä mitäs jos jotain meneekin pieleen ja vauvalle tai itsellesi sattuisi jotain vain sen takia, ettet voi synnyttää ilman miehesi läsnäoloa? minä en ainakaan alkaisi riskeeraamaan, vaikka olisi kuinka mones lapsi tulossa..mutta toki teet miehesi kanssa semmoisen päätöksen mikä teidän elämäänne parhaiten passaa.

kyllä mä uskonkin että pärjään ilman miestä, on vaan miehen puolesta kurja olo, kun hänellä on yhtälailla oikeus olla paikalla... eikä tää muuten ois nyt ongelma jos mun äiti ois antanu meille hiukan aikaa järjestää jotain kontaktia tms...

no mulla tuli heti sellanen kuva aapeesta,että itsesäälis ryvetään ja pahasti.Harmittaako enenmän se,että äitisi ei olekkaan sun "ohjailtavissa" vai se että äidilläsi voi olla tosi mukavaa reissullansa?

No,mut sulla on sentään mies,joka voi hoitaa lapset.Monilla kun ei oo ees sitä...joten älä narise.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No eihän 150 km kauan aja, jos synnytyksesi käynnistyy silloin, kun äitisi on mökillä.

juu, se ajomatka ois ihan ok, mut mökki on saaressa, sitä paitsi mun äiti ei osaa olla siellä selvinpäin :/ kotona asia on eri, mut mökki on sellanen paikka missä ei voi ottaa vaan yhtä viinilasia, vaan vähintään pullollinen... hanapakkauksia kuluu muutamassa päivässä useempi kuin yksi...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
no mulla tuli heti sellanen kuva aapeesta,että itsesäälis ryvetään ja pahasti.Harmittaako enenmän se,että äitisi ei olekkaan sun "ohjailtavissa" vai se että äidilläsi voi olla tosi mukavaa reissullansa?

No,mut sulla on sentään mies,joka voi hoitaa lapset.Monilla kun ei oo ees sitä...joten älä narise.

Hänen äitinsä oli luvannut, että ei järjestä mitään ylimääräistä ohjelmaa parille viikolle, eli siinä mielessä erikoinen ratkaisu lähteä viikonlopun viettoon kauemmas lasketun ajan aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

No voi hyvää päivää, ap:n äitihän oli luvannu hoitaa asian, ja aikuiset ihmiset ei lupaa, jos ei seiso sen takana!!! Ja AP: en osaa muuten auttaa, kuin se että mietitte vaan kaikki vaihtoehdot... tunnetko ketään kätilöä joka vois tulla teille apuun jos päädyt jäämään kotiin?

Tiedän ap tunteesi :hug:
Oma äitini ilmoitti päivää ennen laskettua aikaa ettei hän sitten olekkaan käytettävissä kun synnytys käynnistyy.Ja oli siis alunperin ihan itse tarjoutunut.
Meillä meni sen jälkeen monen mutkan kautta välit muutenkin niin kireiksi että lopulta pyysin poistamaan mun numeron ja unohtamaan olemassaoloni.

Ainakin meidän paikkakunnalla on muutama vanhempi ihminen MLL:n listoilla ja tekevät esim. tällaisia keikkoja vaikka sitten yöaikaan joten kannattaa kysyä tuosta.
Eikä se synnyttäminen ilman miestä ollut niin kamalaa kuin olisin ajatellut.
Meillä kun mies pääsi paikalle vasta minuutti ennen lapsen syntymää.

Yhteistyössä