Mikä mussa on vikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nattis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nattis

Vieras
Olen hakenut opettajan töitä pari kuukautta. Olen päässyt muutamiin haastatteluihin, mutta paikkaa en ole vielä saanut. Sanokaa tai keksikää syitä, miksi työnhakuni tyssää aina haastatteluihin? Olen ollut kotona lasten kanssa (selvästi liian pitkään), mutta opiskellut kyllä ohessa.. Tosi masentavaa tämä, pitääkö vaihtaa alaa - siihen olisin tietysti sitten kai liian vanha.. Mites muilla on töihin paluu kotivuosien jälkeen onnistunut, siis te joilla ei jäänyt vakipaikkaa odottamaan?

No vika on sellanen mitä et enää pysty korjaamaan, eka vaki paikka ja lapset vasta sitten. Haet niin kauan kuin tärppää tai päövität opintojasi, erityisopettaja pääsee heti töihin.

et varmasti ole ainoa paikkaa hakenut henkilö! Kilpailu on kovaa myös opettajien maailmassa. Useat kunnat joutuvat kiristämään tuntikehyksiään ja tarjoamaan viran sijaan tuntiopettajan töitä...

Mut jos olisin ensin jahdannut vakipaikkaa, olisinko ollut liian vanha saamaan omia lapsia? Vai saako noita vakipaikkoja yleensä pari vuotta työelämässä valmistumisen jälkeen oltuaan? Joo, erkkaa opiskelen jo. Toivottavasti sitten se auttaa työn saannissa.

Yhteistyössä