Mikä naisella on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Timppa

Vieras
Pitkä tarina, mutta..........

Avioeroni jälkeen ajattelin olla ihan vain yksikseen. Sitten kuitenkin elämääni astui nainen (laittoi tekstaria, tunsimme jollain tapaa ennestään) ja ajattelin, että no miksipä ei.
Seurustelumme alussa hän käyttäytyi tosi hurmaavasti. Aika pian kuitenkin aloin löytää hänestä varsin ihmeellisiä piirteitä ja käyttäytymistä. Hän kertoi entistä miehistään erittäin rumasti ja halveksivasti. Hänessä itsessään ei ollut mitään vikaa, mutta kaikissa miehissä oli vaikka mitä vikoja ja puutteita, joista hän jaksoi puhua ja puhua.
Hänen tunnetilansa vaihtelevat hyvin jyrkästi. Olen välillä aivan ulalla hänen käytöksestään. Hän kehittelee mustasukkaisuus- ym. kohtauksia ja minä olen aina jotenkin syyllinen. En edes tiedä mistä hän milloinkin on suuttunut ja mitä minä olen tehnyt väärin että hän minua syyttää. Eniten kammoksun kuitenkin hänen aika ajoin nousevaa kylmää raivoansa. Se saattaa syntyä aivan mitättömästä asiasta, joskus ei tarvitse sitäkään.
Välillä hän sanoo, että erotaan ja kohta sitten kuitenkin taas soittaa ja on kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Joskus minusta on tuntunut että hän on perustamassa uutta ”perhettä” lastensa ja minun kanssaan ihan väkisin, vaikka lapsilla isäkin on ja minullakin on omia lapsia.
Sain vaivihkaa muualta selville että hänen viimeisin miehensä on ihan tavallinen, mukava mies ja pahoin epäilen että niin myös ne muut miehet joita hän haukkuu. Turhan suuri osa hänen energiastaan tuntuu kuitenkin kuluvan tuon viimeisimmän miehen (lasten isän) mustamaalaamiseen.
Nämä hänen kohtauksensa tuntuvat pahenevan pahenemistaan. Aina tulee syytöksiä, ihmeellisiä juonikuvioita suhteessamme, joista en enää tajua mitään. Sen olen tajunnut vain että minä olen tehnyt jotain aivan väärää ja olen surkea ihminen ja että hän vain kovasti "yrittää olla suuttumatta minulle" ja odottaa että minusta löytyisi jotain hyvääkin.

En tiedä mikä minua hänessä vetää, kai se että välillä sitten hän on todella ihana ja hymyilevä ja koen että kaikki syy onkin minussa etten osaa kohdella häntä oikein. Tunnen että minun pitää olla hänelle hyvä kun hän on kokenut niin raskaan elämän, ainakin hän niin kertoo.
En kuitenkaan ymmärrä mitä hän mieheltä ja ihmissuhteelta lopulta odottaa. Kun mikään ei tahdo kelvata, vaikka mielestäni olen ihan tavallinen mies. Muistan häntä syntymä- ja muina merkkipäivinä, en sikaile ja otan hänet aina huomioon.
Siitä huolimatta hänelle tulee sanomista yhdestä jos toisestakin minun piirteestäni ja tekemisestäni tai tekemättä jättämisestäni. Ja jos ei ole, hän kyllä kehittää jostain vaikka ihan pikkuasiasta suuren luokan jutun, josta hän suuttuu minulle.
Parhaimmillaan hän on iloinen, avoin, puhelias ja hurmaava, mutta miksi vain niin harvoin? Teenkö sitten kuitenkin jotain niin väärin, että hän kärsii? Mitä minun pitäisi tehdä toisin että hän olisi onnellinen kanssani?
Asumme aika kaukana toisistamme joten emme näe kovin usein. Mutta joka kerta kun näemme, riitaa tulee aina jostain.
Nyt mietin kuitenkin jatkaako suhdetta ja ihmettelen, mikä tuo nainen oikein on kun en tuollaista ole koskaan tavannut??

Meitä valitettavasti on pari sadasta...
Sanoisin sinulle että harkitse tarkkaan aioitko jatkaa hänen kanssaan, varsinkin kun teillä molemmilla on lapsiakin.
Jos jo nyt, kun ette asu yhdessä ja tapaatte harvoin tuntuu vaikealta, niin mitä sitten kun vielä lapsista tulee osa elämäänne.
Onhan tietysti niinkin, että välimatka voi rassata naistasi ja senvuoksi kehityy kaikenlaista...

No..hänellä on yksinkertaisesti erittäin huono tai aivan olematon itsetunto, siitä ainakin nuo mustasukkaissuudet!
Ja ehkä monen muutkin mainitsemasi seikat, vaikka kuulostaa ehkä epäuskottavalta.

Tietysti, jos et voi elää ilman häntä sinun on jatkettava..mutta vaikeata tulee olemaan.
Ilman terapiaa ette selviä.

Vastaukseni tuntuu varmasti kamalalta, mutta näin näen, koska tunnistan naisessa itseni.
Olen naimisissa ja mieheni on "elossa", mutta olisin suonut hänelle helpomman elämän.
Olemme olleet yksissä ikuisuuden....nelisenkymmentä vuotta.

Naisen persoonallisuuden turvattomuus, viha ja katkeruus ilmenevät noin. Varhaisen lapsuuden traumoja, huono isäsuhde, mitä hän purkaa miehiin, joista kukaan ei tietenkään voi olla hänen isänsä. Patologiaa, narsismia. Hän peilaa omat tunteensa ja hetkelliset tuntemuksensa sinuun, syyttää, että sinä aiheutit ne. Ulospäin nainen voi vaikutta itsetietoiselta, vahvalta ja varmalta. Sillä tavoin myös kiehtovalta, kun itse saatat olla erosi seurauksena heikoimmillasi.

Tulee olemaan vaikeaa ja kestämätöntä, vaikka jotkut suhteet pysyvätkin pystyssä loputtomiin. On vaikea irtautua, kun oma itsetunto on kadonnut etkä tiedä, mitä olet. Hyvän ja pahan vaihtelu hänessä ja ristiriitainen viestintä sitovat sinut aivan huomaamatta häneen, ja vaikka vot pahoin, et pysty irtautumaan.

En suosittele, että perustaisitte perheen, jossa myös omat lapsesi olisivat mukana. Luultavasti heistäkin tulisi syntipukkeja vähän kakkeen. Ja vaikka teillä ja heillä menisi aluksi hienosti, olisivat naisen lapset kuitenkin vahvemmilla, koska typpikuvaan liittyy sekin, että kaikki paha on aina jossain muussa kun itsessä, ja naisen lapset ovat osa häntä.

Nyt voisi suositella sutuja, ainakin Tuhkimo, Lumikki, joissa kuvataan lapsen näkökulmaa. En muista yhtään kirjaa, joissa olisi kuvattu miehen kokemusta tällaisesta tilanteesta. Mutta jokin kirja tai kertomus saattaisi lisätä ymmärrystäsi.
Suosittelisin silti, ettet jää suhteeseen, ellet tiedä, mitä olet tekemässä.

Hän muuten puhuukin aina kuinka huono suhde hänellä on ollut isäänsä. Mutta taas toisaalta joskus hän puhuu kuin isänsä olisi ollut paras mies maailmassa.
Jotain hyvin ristiriitaista noissa hänen puheissaan isästään aina on.

En tiedä, varmasti viisainta olisi lopettaa vaikkei helpolle sekään tunnu, loukata häntä.

Et Timppa voi muuttaa toista ihmistä. Lukemani perusteella tuntuu siltä ettei nainen muutu. Miesviha tulee minunkin mieleen.
Kylmä raivo kuullostaa pelottavalta ja voit kokea väkivaltaa.
Naisen täytyy nähdä ensin oma tilansa ja nöyrtyä ja oppia antamaan arvo muille. Sitten hän on vasta kykekenevä suhteeseen.
Vielä kun on tilaisuus niin peräydy, koska sinulla on lapsiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja "sisar":
Meitä valitettavasti on pari sadasta...
Sanoisin sinulle että harkitse tarkkaan aioitko jatkaa hänen kanssaan, varsinkin kun teillä molemmilla on lapsiakin.
Jos jo nyt, kun ette asu yhdessä ja tapaatte harvoin tuntuu vaikealta, niin mitä sitten kun vielä lapsista tulee osa elämäänne.
Onhan tietysti niinkin, että välimatka voi rassata naistasi ja senvuoksi kehityy kaikenlaista...

No..hänellä on yksinkertaisesti erittäin huono tai aivan olematon itsetunto, siitä ainakin nuo mustasukkaissuudet!
Ja ehkä monen muutkin mainitsemasi seikat, vaikka kuulostaa ehkä epäuskottavalta.

Tietysti, jos et voi elää ilman häntä sinun on jatkettava..mutta vaikeata tulee olemaan.
Ilman terapiaa ette selviä.

Vastaukseni tuntuu varmasti kamalalta, mutta näin näen, koska tunnistan naisessa itseni.
Olen naimisissa ja mieheni on "elossa", mutta olisin suonut hänelle helpomman elämän.
Olemme olleet yksissä ikuisuuden....nelisenkymmentä vuotta.

Lue Timppa tämä uudelleen,on kai reaaliteetttiä!

Turha etsiä itsestään syitä, vaikka hän varmasti saa hyvinkin taivasti asiat näyttämään siltä, että sinussa on aina syy. Kirjoittamasi on aika tyyppikuvaus persoonallisuushäiriöstä. En suosittelisi suhteen jatkamista enkä ainakaan uusperhekuviota.

Itse olen samanalainen drama queen.Mielialani heittelhtivät vielä reilu puoli vuotta sitten laidasta laitaan mieheni hämmenykseksi.Mutta nyt olen alkanut rauhoittumaan.Olen kai alistunut avioliittooni ja sen tylsyyteen.Elämä ei ole enää suurta draamaa avioliitossa.jossain vaiheessa se on hyväksyttävä muutoin avioliitto/suhde kuolee.Myös itselläni viha-palvonta suhde isääni.Itsetuntoni on huonohko sekä naisena että ihmisenä etenkin nyt lihavahkona.Mutta luonteeni on tasaantunut.Voi olla,että karistettuani kiloni saan draivini takaisin.Intohimoa ja seikkailuja ja draamaa kaipaan mutta en halua jättää miestäni,joten tämä drama queen on ex-drama queen.

Timppa, kirjoituksesi oli ihan kuin minun menneestä elämästäni. Minulla on aivan samanlainen ihmissuhde takanani ja sitä kesti onneksi vain pari vuotta. Voin sanoa, että raivokohtaukset, syyttelyt yms. sekopäiset riidat tulevat sinunkin tapauksessa vain pahenemaan.
Mietit mikä vetää hänessä puoleensa. Ota suhteestanne seksi pois ja katso mitä jää jäljelle. Jos ei jää paljon mitään, ota etäisyyttä naiseen kun vielä ehdit.

Timppa, olen kokenut saman. Sude oli minulle hyvin traumaattinen. Kesti vuosia ennen
kun sen loputtua paranin - ehkä en ole aivan sujut asian kanssa vieläkään. Pahimmassa
vaiheessa suhteessamme minusta alkoi tuntua kuin olisin kadottamassa minuuteni. Älä
jatka suhdettanne Timppa - yritä päästä irti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vesku 43 v:
Timppa, kirjoituksesi oli ihan kuin minun menneestä elämästäni. Minulla on aivan samanlainen ihmissuhde takanani ja sitä kesti onneksi vain pari vuotta. Voin sanoa, että raivokohtaukset, syyttelyt yms. sekopäiset riidat tulevat sinunkin tapauksessa vain pahenemaan.
Mietit mikä vetää hänessä puoleensa. Ota suhteestanne seksi pois ja katso mitä jää jäljelle. Jos ei jää paljon mitään, ota etäisyyttä naiseen kun vielä ehdit.

Vesku..viisaasti vastattu!

"Ota suhteesta seksi pois ja katso mitä jää

Täytyy kyllä sanoa ettei seksielämä mitään erikoista ole kun häntä ei haluta oikeasti juuri koskaan. Tuntuu että hän vain odottaa että kunhan "hoidan hommat" että päästään siitäkin.
Ei oikein itseäkään enää innosta kun tietää ettei toinen halua. Kyllä hän aloitteita tekee, mutta ei se mukavaa ole kun hän tekee sen vain minun mieliksi eikä siksi että itsekin haluaisi.
Monenlaista vastausta teillä. En tiedä mitä tehdä, jättäminenkin tuntuu niin pahalta. Jotenkin sitä vain toivoo että jospa tämä paremmaksi muuttuu joskus.

"En tiedä, varmasti viisainta olisi lopettaa vaikkei helpolle sekään tunnu, loukata häntä."
Luepa Timppa tekstisi uudelleen ja mieti sitten, mitä tuohon kirjoitit!

Otat vastuun itsellesi ja syyllistät itseäsi, juuri niinkuin kumppanisi haluaakin sinun tekevän. Tuolla edeltäjät jo puhuivat narsistisesta luonnehäiriöstä, minustakin kuvaat naisesi hyvin tyypilliseksi tapaukseksi.

Narsisti hyväksikäyttää ihmisiä, manipuloi, syyllistää, käyttää hyväkseen sekä aineellisesti että henkisesti, on pohjattoman kade, pönkittää itseään kaikin tavoin muilla ihmisillä, varsinkin läheisellään. Hän näkee aina oman epäonnistumisensa syynä toisten tekemiset tai käytöksen, ei ota vastuuta mistään, tulee todellakin vaikka kuinka törkeän käytöksensä jälkeen takaisin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Hän ei yksinkertaisesti näe omassa käytöksessään mitään korjattavaa tai hävettävää, hänellä ei ole edes käsityskykyä sellaisiin tunteisiin. Hän saa raivareita, kun muut eivät häntä TOTTELE, hänelle hyvä on yhtäkuin että hänen olonsa tehdään hyväksi ja että muut nimenomaan täyttävät hänen toiveitaan, ei toisin päin.

Narisisti osaa olla myös hurmaava ja rakastettava, aivan ihana. Mutta kun tiedät, että hän tekee senkin vain tarkoitushakuisesti ja hyötymismielessä, siitä katoaa hohto. Pitää muistaa, että hänen kaiken toimintansa tarkoituksena on saada tyydytystä itselleen, toimimaan toinen omien tarkoitusperiensä hyväksi, pehmenemään hänen toiveilleen, hyödynnettäväksi. Hän katsoo syvälle silmiisi ja näyttää rakastuneelta, mutta todellinen viesti on; tee minut onnelliseksi, täytä tahtoni.

Meidän tavallisten pulliaisten tehtävänä on kantaa syyllisyys ja vastuut, ymmärtää loputtomasti.

Narsistin läheisillä on aina raskasta. Hän ei muutu koskaan, sitä on ihan turhaa odottaa. Perheessä kärsivät sekä puoliso että lapset, sillä narsistin omat tarpeet menevät aina kaiken edelle.

Jos Timppa tunnistit piirteet, mieti todella tarkkaan, haluatko jatkaa näillä ehdoilla. Veskulta sait hyvän mittarin.

Minulla taas tilanne oli aiemmin sellainen, että kaikki mukavan mieheni exät haukkuivat häntä kuorossa. En ymmärtänyt ollenkaan, mistä oli kyse, ennenkuin selvisi, että mies oli täysin epärehellinen, nahjus, aloitekyvytön, ulosotossa yms. Maksoin kaikki laskut yksin, huolehdin kodista, kannoin vastuun myös hänestä. Heitin ukon lopulta pihalle, mutta päätin olla liittymättä exien haukkumiskuoroon. Olen tyytyväinen, että pääsin kyseisestä vapaamatkustajasta eroon näinkin vähällä.

Kuvauksen perusteella arvelisin että naisella saattaa olla rajatilapersoonallisuus eli epävakaa persoonallisuushäiriö. Jos hän on nimittäin ollut tuollainen koko aikuisikänsä (tietysti kyseessä voi olla tilapäinenkin häiriö esim. mainitun avioeron takia). Tämä häiriö on myös paljon tavallisempi erityisesti naisilla kuin tuo joka paikkaan tarjottava narsistinen häiriö. Jotkut oireet ovat samankaltaisia, mutta narsistille tyypillinen itsekehu ja mahtailu puuttuvat, sen sijaan merkittävin oire on epävakaus ja tunnemyrskyt. Omalla äidillä on tuo häiriö, ja se on todella raskasta läheisille.

Riippumatta siitä, onko kyseessä persoonallisuushäiriö vai tilapäinen sekaisin oleminen, mielestäni sinun pitäisi ohjata nainen hoitoon. Järkeilemällä et häntä normaaliksi saa.

Lähde Timppa hyvä lätkimään tuosta suhteesta niin kaualle kuin voit. Ette näe kovin usein, voit vain kuvitella millaisia raivokohtauksia hän saisi jos näkisitte päivittäin.Pelasta itsesi ja sano näkemiin tälle "ihanuudelle" ja nopeasti, ennen kuin hän tekee lapsen kanssasi, sitten olet lirissä lopun elämää.

Samaa mieltä, kiireesti toiseen suuntaan.

Vesku sanoi todellisen helmen, kiitos Vesku siitä.

Aika iso on se joukko, joka narsistia kumartaa. Ymmärrän, että narsisti pitää lapsensa liekanarussa, mutta kun aikuiset ihmisetkin tottelevat häntä.

Timppa:"En tiedä mitä tehdä, jättäminenkin tuntuu niin pahalta. Jotenkin sitä vain toivoo että jospa tämä paremmaksi muuttuu joskus."
Miksi naisen jättäminen tuntuu sinusta pahalta, mitä ajatus tuo mieleesi?

Tuosta toivosta parempaan. Kun nainen on välillä hurmaava, ihana, iloinen ja avoin, hän nostaa mielialaasi, viettelee sinut siten, tunnet eläväsi taas. Sitten tulee kiukku ja raivo ehkäpä vain siitä, että hän onkin saanut sinut valtaansa, tekemään mitä hän haluaa, etkä olekaan riittävän vahva ja itsenäinen MIEHEKSI.

Voi hyvin kuvitella, miten ristiriitaisi hänen tuntemuksensa ovat ja miten ristiriitaiseksi ne toisen saavat. Varmaan monesti on tullut mieleen, että tässä on nyt sattunut jokin väärinkäsitys, jotenkin hän ehkä käsitti väärin, koska on noin vihainen mitättömästä. Ehkäpä pyydät anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata. Koko episodi kummallisuudessaan muuttu mitättömäksi, koska se ei oikeasti ollutkaan mikään riidan aihe. Totesitkin, että usein raivo syntyy hänen kehittelemistään pikku asioista.

Se on naisen persoonallisuuden sisäistä raivoa ja pahaa oloa, jota hän purkaa sinuun. Sinulla ei välttämättä ole asian kanssa mitään tekemistä, mutta kuten todettu otat syyn ja ajattelet, josko epähuomiossa loukkasit. SINÄ LOUKKASIT. Loukkasit, koska olit esimerkiksi vain eri mieltä hänen kanssaan.

Kun sanotaan, että narsismi on aika harvinaista ja yleisempää miehillä, niin voisi ajatella että se onkin aika yleistä ja ilmenee naisilla hieman eri tavoin kuin miehillä. Naisille manipulointi ja oikutteleva vallan käyttö hyväksytään jopa naisellisiksi piirteiksi. Prinsessa saa kiukuttelemalla tahtonsa läpi. Saa huomiota, voi olla "vähän lapsi" ja vahva mies ymmärtää.

Moni mies varmaan pysyy suhteessa niiden hurmaavien hetkien toivossa. Mies on ehdollistettu kuin Pavlovin koira. Kun joskus saa herkun, niin yrittää yhä innokkaammin jokaisen kuonoon tulleen sähköiskun jälkeen. Ja yrittää vielä sittenkin, kun mitään hyvää ei enää tipu ja on alistettu tottelemaan.

Kylläpäs täältä löytyykin psykiatri toisensa perään.

Jos nainen on puhunut ristiriitaisesta isäsuhteestaan, kannatta pysähtyä miettimään hetkeksi.

Hän kuulostaa samalta kuin minä ennen. Menin terapiaan, nyt olen kunnossa ( ainakin paljon paremmassa ). Jos kiinnostaa, käy lukemassa keskustelun avaukseni Passiivisuus/sitoutumiskammo. Näin kävi meille... Taisi traumani imeä jutun kuiviin ja nyt ei taideta enää nousta.

En sano, että sinun tulisi pysyä hänen rinnallaan. Vaikka hän toivookin, että voit hänet parantaa, et voi. Hänen on tehtävä se aivan itse. Sinä voit vain olla tukena, et kuitenkaan saa alistua syntipukiksi.

Yritän sanoa, että parantua voi. Se vaatii paljon aikaa ja halua ja luultavasti terapiaa. Raskainta se on epäilemättä puolisolle. Joten mieti tarkaan mitä teet. Voit todellakin pilata omankin elämäsi.

Naiselle lähtösi toki sattuu, mutta hänen ongelmansa ovat vain hänen ratkaistavissaan, etkä sinä ole syyllinen.

Sait palautetta ja mielipiteitä. Miten ne vastaavat kokemaasi?
Huomasin, että oikeastaan kukaan ei kehottanut sinua jatkamaan, ei edes sellaiset, jotka tunnistivat kuvauksestasi oman käytöksensä. Tuntuiko se pahalta vai tukiko omaa käsitystäsi?

Elämässä joutuu aina tekemään vaikeita ratkaisuja. Näin ikämimminä ja itsekin neulansilmästä läpi käyneenä uskallan sanoa, että joskus se vaikein ratkaisu on parhain ratkaisu. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato, mutta se ei kyllä pitkälle kanna, matokin myrkytettiin.

Muistutan sinullekin erään ystäväni neuvoa minulle: Muista, että viime kädessä aikuinen ihminen on aina vastuussa itsestään. Älä ota vastuuta hänen puolestaan, riittää, kun kannat vastuun itsestäsi ja lapsistasi.

Meikämaija, kyllähän nuo loogiselta ja jollain tapaa tutulta kuulostaa.
Mutta on tietenkin vaikeaa sitten tosielämässä tehdä niin kuin voisi oikealta tuntua. Ollaan oltu jo jonkun aikaa yhdessä ja tähän tilanteeseen on tottunutkin ja kun ei ole tarkoituskaan muuttaa yhteen tai sitoutua sen enempää. Haluan olla kuitenkin sillä tapaa oman itseni herra etten enää naimisiin mene tai saman katon alle muuta.
En tiedä sitten mitä muuta voisi olla, olin pitkässä avioliitossa, jossa oli omat ongelmansa. Onko ongelmatonta suhdetta olemassakaan?
Vaikea vaikea asia.

Timppa, tykkäätkö, että sinua hieman rangaistaan?
Totesit aloituksessa: "Sen olen tajunnut vain että minä olen tehnyt jotain aivan väärää ja olen surkea ihminen ja että hän vain kovasti "yrittää olla suuttumatta minulle" ja odottaa että minusta löytyisi jotain hyvääkin."

Joskus sitä omassa syllisyydessään ajautuu kummallisisin suhteisiin, jotka nekin kyllä palvelevat jotain. Sanotaan, että sovinto riidan päälle on ihana. Sekin tällaisessa suhteessa varmaan onnistuu, kun on kyse vain naisen mielialan vaihteluista, hänen ongelmastaan ei todellisista riidoista ja keskinäisestä erimielisyydestä. Mutta kyllä toistuva riita pikkuhiljaa saa ihmisen sekaisin. Kun ei tiedä, mitä teki oikein ja mitä väärin, alkaa tuntua aika kakofoniselta. Voi käydä niin, että sinultakin pinna palaa.

Kun olette jo jonkun aikaa olleet yhdessä ja olet tilanteeseen tottunutkin, niin uusi ero veisi taas voimia. Kun nainen on jo sinua latistanut, tuntuu varmaan aika helpolta, kun hän iloisena ja hurmaavana ottaa yhteyttä ja voit hetken uskoa parempaan. Se on sellaista aivopesua - valitettavasti.

Ota välimatkaa ja irtaudu nyt vielä kun voit ja jokin harkinta mahtuu ajatuksiin.
Vaikkei sinulla "ole tarkoituskaan muuttaa yhteen tai sitoutua sen enempää. Haluat olla kuitenkin sillä tapaa oman itseni herra ettet enää naimisiin mene tai saman katon alle muuta", niin yhtäkiiä huomaamatta saatatkin olla sitoutunut. Manipulointi kun toimii niin, että tulee tehneeksi kaikkea sellaistakin, mitä ei ikäpäivänä ajatellut tekevänsä. Sitten on jo liemessä.

PS. Olen muuten nyt tämän juttusi tiimoilta miettinyt, miksi jotkut naiset suorastaan metsästävät vastaeronneita ja eroamassa olevia miehiä. No aika luonnollista, mutta toisaalta mies siinä tilanteessa on helppo nakki kaikkeen manipulointiin. Jotkut ovat kehittyneet taitaviksi avieroneuvojiksi. Jos naisella on takana jo useita suhteita, niin kyllä hän on jo melkoinen asiantuntija. Ja voi jopa herättää luottamusta erokoulun käyneenä, elämästä kaiken oppineena!