Mikä norjalaisia oikein vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikä on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikä on?

Vieras
Jatkuvasti ryöstellään ja raiskataan..mikä niihin oikein on tullut?

Minulla on neljä poikaa. Heistä jokainen on ryöstetty täällä Oslossa. Joku on saanut katsoa pyssyn piippuun, toisia on uhattu puukolla ja väkivallalla. Ryöstäjät ovat olleet maahanmuuttajataustaisia nuorukaisia. Myöhään illalla viime lauantaina yksi pojista ryöstettiin taas ja tämä tapahtui bussipysäkillä kotitalomme edessä. Meidän omilla kotinurkillamme, joiden pitäisi olla kotoisat ja turvalliset, poikaa uhattiin puukolla ja hän on nyt matkapuhelinta köyhempi.

Puhelimia saa kaupasta, vaikkakin on turhauttavaa, kun sama tapahtuu kerta toisensa jälkeen. Valitettavampaa on, että meidän poikamme eivät tunne oloaan enää turvalliseksi kotikulmillaan, ja että maahanmuuttajavastaisuus kuuluu rivien välissä heidän puheissaan, kun olemme puineet sattumuksia jälkeenpäin. Oikeastaan minä ymmärrän heitä kyllä täysin.

Nämä eivät ole olleet yksittäistapauksia ja tilannetuntuu vain pahenevan. Silloin kun omat lapset joutuvan osallisiksi tällaiseen, voimattomuuden tunne vain kasvaa. Jos he olisivat vielä nuorempia, olisimme muuttaneet pois kaupungista, joka muuten on meidän mielestämme oikein mukava. Harmi vain, että poliitikot, jotka ovat sekä kuuroja että sokeita, ovat laiminlyöneet sen. He kyllä paistattelevat julkisuudessa ja paukuttelevat henkseleitään monikulttuurisuustapahtumissa, joihin he ovat itse myöntäneet resurssit, mutta mitä he oikeasti tietävät siitä, mitä tapahtuu näiden kulissien takana? Kysykää pottunokkaisilta nuorilta, tuntevatko he olonsa turvalliseksi omassa kaupungissaan? Ehkä vastaus saisi poliitikot heräämään.

Itse olen työskennellyt tulijoiden lapsille suunnatuilla hiihtokursseilla ja olen tavannut fantastisia vanhempia ja lapsia, jotka ovat tehneet kaikkensa kotoutuakseen norjalaiseen yhteiskuntaan. Siksi pettymyksen tunne on tuplaten suurempi, kun jotkut vähät välittävät meidän laeistamme ja aloittavat rötöstelyn todella nuorella iällä – ja me sallimme tämän tapahtua!

Kuinka pitkään on puhuttu näistä jengeistä, jotka ryöstelevät lapsiamme? Onko niin, että edistyspuolue on saatava hallitukseen, jotta näille nuorukaisjengeille pystytään pistämään jauhot suuhun?

Minusta kaikkein kamalimmalta tuntuu se, että on lapsistaan piittamattomia vanhempia, joilla ei ole mitään käsitystä, mitä heidän jälkikasvunsa puuhastelee iltaisin. Olettavasti nämä vanhemmat ovat kielipuolia, joilla on olemattomat yhteydet ulkomaailmaan. Kun meidän valitsemamme luottamushenkilöt vaativat tulijoita vaan kotoutumaan, emme ehkä voi odottaakaan muuta. Tällä kertaa poliisi saapui ryöstöä selvittämään, mutta mitä olisi tapahtunut, jos he olisivat saaneet ryöstäjät kiinni? Luulatavasti ei mitään.

Kukaan ei varmastikaan toivo kansalaispartioita kaduille, mutta tähän loppuun on lisättävä, että allekirjoittanut juoksi yön selkään ryöstäjien perään, ja he saavat olla onnellisia siitä, etten saanut heitä käsiini!

Ronny Ramberg
Tonsenhagen, Oslo

Ranet igjen! - Aftenposten

Paras laittaa Suomen ja Norjan välinen raja kiinni, kun alkaa näköjään (taas) viikinkiaikojen tavat nostaa päätään?

Miksi tässä kysytään, että mikä norjalaisia vaivaa? Kun huligaaneilla ei ole viikinkiläisyyden kanssa mitään yhteistä.
siinä tekijöiden kansallisuus selvinnyt, ja vaikka olisi selvinnyt, ne hyvin todennäköisesti olisi olleet norjalaisia, jos on norjan kansalainen, on silloin norjalainen siinä missä viikinkien jälkeläiset!

Kyllähän sitä nykyään täälläkin on paljon, espoolaismiestä ja sen sellaista..

Yhteistyössä