Mikä olisi sun unelmatyö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "klö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minun unelma olisi pieni puoti käsitöiden parissa, myisin siis jotain lankoja ym ja sit tekisin myyntiin ihanuuksia. Lisänä olisi käsityökahvila. Mutta tuolla ei kyl itseään elättäisi :(

Floristi. Tai ylipäätään kukkakaupassa töissä. Miinuksena olisi se, että aina pitäisi olla viikonloppuisin ja juhlapyhinä töissä, koska silloinhan niitä kukkia eniten myydään. Tai jos omistaisi putiikin ja voisi itse tehdä vaan kivat arkivuorot :)

Haluaisin olla näyttelijä!

Olis maailman ihaninta esiintyä teatterissa tai jossakin TV-sarjassa, ehkä toisinaan elokuvissakin. Tai päästä mukaan Putous-ohjelman tyyppiseen sarjaan, jossa olisi improvisaatiota, valmiiksi käsikirjoitettuja sketsejä ja kaikkea muuta hauskaa.

Haave kaatui siihen, etten aikanani päässyt teatterikorkeakouluun ja muutenkin arvelutti näyttelijöiden epävarma työtilanne. Freelancer-työ olisi mulle melkein kauhistus, kun säännöllinen kuukausipalkka ei olisi mikään itsestäänselvä juttu.

• Tykkää
Reactions: Lex
Paleoantropologi. Ois vaan niin ihanaa kökkiä kuukausitolkulla jossain Afrikassa rapsuttelemassa fossiileja esiin pensselillä. Ja pohtia ihmisyyden alkulähteiden arvoituksia.

Mut miusta tulee biologi, mikä on myös ihan kivaa. Ehkä erikoistun evoluutiobiologiaan, ja pohdin sitä ihmisyyttä sit sitä kautta.

Kokeiltuani muutaman vuoden myynti-, ja toimistohommia, olen nyt ihan unelma-ammatissani.
Olen hevosenhoitaja-/tallilomittaja-/hevoshieroja-yrittäjä.
Vajaa vuosi vielä, ja sitten mulla on myös kengittäjä-koulutus käytynä.

Ehkä sitten kun kroppa leviää jossain vaiheessa näissä hommissa, niin alan vaan leipomaan kakkuja ja cup cakeja työkseni.

Floristi täälläkin kiinnostaisi.. Tai sitten kahvilan/suklaapuodin pitäjä..
Tai joku pieni ihana leipomo? Tai pieni luomuruokaa myyvä ravintoloitsija?
Kaikkea kivaa ois :)

Tavallaan valmistunkin unelma-ammattiini. Tosin se ei etenkään täällä Suomessa ole ihan sitä mitä ihmiset ajattelevat. Ja vielä jos saisin valmistumisen jälkeen töitä jossa olisi jotain iloa tutkinnostani niin se vasta unelma olisikin.

Pölyinen, vanha yliopiston kirjasto. Minä siellä takanurkassa nenä kiinni pölyisissä historiankirjoissa. Poistuisin nurkastani vain kerran vuodessa apurahajahtiin, tai ehkä aarteenmetsästykseen myös.

• Tykkää
Reactions: Lex
Pienen yksikön terveysasema jossa saisi tehdä osan viikosta neuvolatyötä ja osan sairaanhoitajan vastaanottoa/päivystystä. Kelpais kyllä pelkkä neuvola tai sh-vastaanottokin. Koulutus löytyy, ehkä jonain päivänä löytyy tuollainen työkin.

Yhteistyössä