Mikä on harvinainen sukunimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25292481]Eipä taida olla.[/QUOTE]

Kyllä on, mitään Suomessa olemassaolevaa sukunimeä ei voi ottaa itselleen muuten kuin avioliiton/rekisteröidyn parisuhteen kautta tai ottamalla isoisovanhemmilla, isovanhemmilla tai vanhemmilla olleen sukunimen.

Mieheni sukunimi. Elossa olevia kantajia 6, kuolleita 6, entisiä 3.

Sukunimeä en halua paljastaa koska on noin harvinainen mutta on suomalaiseen suuhun sopiva, espanjalaiseen sukunimeen viittaava nimi. =)

Veljeni on vaihtanut sukunimensä ja ei halunnut mitään mitä meillä suvussa on aiemmin ollut. Joten keksi itselleen aivan uuden sukunimen. Sen sukunimisiä on koko maailmassa siis vain 1, veljeni.

Mun sukunimeä kantaa tällä hetkellä alta 10 henkilöä ja koko historiassa alta 20 (sukunimi on muutettu 70-luvulla). Sanoisin, että sekin on harvinainen.

Tutuilla on vielä harvinaisempi hän+mies+lapsi. Itse vaihtoivat kun naimisiin menivät.

Minä olen ainoa maailmassa jolla on tälläinen sukunimi kuin mulla. On yhdistelmä nimi. "Tyttönimeni" löytyy alle 15 ihmiseltä ja tätä uutta jatko nimeä löytyy ainoastaan mieheltäni ja meidän lapsilta.
Ei ole ns. itsekeksittyjä nimiä vaan ovat vanhoja nimiä. Miehen nimi tulee muualta päin maailmaa. :)

Lahenmiehiä elossa 26.

Nimen saa myös ottaa jos joku suvun edustaja antaa siihen luvan. Tästä todisteena isäni entinen vaimo, joka antoi eron jälkeen otetulle adoptiolapselleen sukunimeksi Lahenmies... Tarkemmin en tiedä kuka suvusta on valtuutettu antamaan lupia moiseen, liekö vanhin elossa oleva?

Kyllähän noita on paljonkin ja ihan supisuomalaisia:) Esim. Mustikka, Juolukka, Eskonsalo, Tiiranmaa, Metsäjätti, Huvitus, Ollinheimo, Hanhi, Mato, Jorma, Lukko...Eli ei välttämättä mitään luksus-nimiä ;) harvinaisia vain

löytää semmosta sukunimee jota ei oo ku yks, tulee mieleen muuan Nerkko-Runtti täst aika likeltä, yhistelmäsukunimi, kuten arvannette..
Omaa sukunimeä Huttulaa on karvan alle 300, en tiiä mis päin Suomee erityisesti mutta ainakin Simossa se on kohtalaisen yleinen

Yhteistyössä