Mikä on kun huimaa, vähän pahaolo ja yöllä hiki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyörryttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyörryttää

Vieras
Ihmeellinen olo on ollut viimepäivinä, huimaa jos nousee ylös niin silmissä pimenee, koko ajan tuntuu päässä selaiselle oudolle, ihan kuin ei olisi verta koko ylävartalossa kylmä huimaus, hiukan välillä pahoinvointia ja yöllä nukkuessa tulee hiki. Ja yöllä jos nousee vessaan niin on kyllä aika heikko ja pyörrytysolo.

Mulla oli samantapaista muutama vuosi sitten. Liikun tosi paljon enkä tosiaan ymmärtänyt että hemoglobiini oli mennyt tosi alhaiseksi. Oli vielä kaikenlaista, mm. äitini kuolema, joten laitoin surun syyksi, ennenkuin mittautin hb:n. Se oli 90. Kannattaa heti käydä.

Ei huimaa makuulla. Vain ylös noustessa.. Lattialta tai tuolilta istumasta. Yöllä oli kyllä sellanen pyörrytys, heikotus vessareissu, oli pää ihan sekaisin. Samoin illalla meinasi taju lähteä kun nousin lattialta ylös, silmissä pimeni ja piti pidellä tuolista kiinni. Nyt on kauhea heikotus ja tuntuu pahalta seisoa kun pää on niin tohjon tuntuinen. Pyörryttää/huimaa äkkiliikkeet. syöminen ei paranna oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja pyörryttää;28921839:
Ei huimaa makuulla. Vain ylös noustessa.. Lattialta tai tuolilta istumasta. Yöllä oli kyllä sellanen pyörrytys, heikotus vessareissu, oli pää ihan sekaisin. Samoin illalla meinasi taju lähteä kun nousin lattialta ylös, silmissä pimeni ja piti pidellä tuolista kiinni. Nyt on kauhea heikotus ja tuntuu pahalta seisoa kun pää on niin tohjon tuntuinen. Pyörryttää/huimaa äkkiliikkeet. syöminen ei paranna oloa.

No kai olet jo lekurille ajan varannut ja sen kautta saat verikokeisiin lähetteen.

No mulla on vastaavaa oireilua ollut kohta 25 vuotta ja johtuu hyvin alhaisesta verenpaineesta. Olen oppinut tunnistamaan oireet ja toimimaan niiden mukaan. Kahvia, suolaista makkaraa kuten salamia, turkinpippureita ja jalapenoja aina kaapissa.

Yhteistyössä