Mikä on lempileivonnaisesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sateenkaaren väärässä päässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sateenkaaren väärässä päässä

Vieras
Itse tykkään ihan hirvittävästi vesihauteessa paistetusta juustokakusta, jonka päällä on mustikkaa. Juustokakku maistuu vienosti sitruunalle ja on silkkisen pehmeää. Nam!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Noin 5 dl kaurakeksejä muruina
1/2 tl kanelia
n. 100 g sulatettua voita
Täyte:
400 gr maustamatonta tuorejuustoa
3 munaa
2 dl sokeria
2 prk creme fraichea (200gr/prk)
1 sitruunan kuori raastettuna
0,5 tl vaniljauutetta

Laita uuni lämpenemään 160 asteeseen. Laita irtopohjavuoan pohjalle leivinpaperi. Päällystä vuoka ulkopuolelta huolellisesti foliolta. Juustokakku kypsennetään vesihauteessa, folion on tarkoitus estää pohjan vettyminen.

Murskaa kaurakeksit, lisää kaneli ja voi. Sekoita murumaiseksi. (Voin määrän arvioin, teen yleensä näppituntumalla. Koostumus on sopiva, kun muistuttaaa kosteaa hiekkaa.) Kaada muruseos irtopohjavuokaan ja painele pohjaan ja reunoille. Laita jääkaappiin odottamaan täytteen valmistumista.

Sekoita juusto tasaiseksi. Lisää creme fraiche, munat yksi kerrallaan, sitruunankuoriraaste, sokeri, vaniljauute. Sekoita tasaiseksi. Kaada pohjan päälle.

Laita isoon uunipannuun kiehuvaa vettä (puoliväliin kakkua riittää) ja juustokakku siihen. Nosta uuniin ja paista 40-50 minuuttia. Kakku on kypsä, kun se on kiinteä, mutta vielä tutiseva. Anna jäähtyä.

Tee päällys keittämällä 500g mustikoita, 2 rkl sitruunamehua ja 2 rkl sokeria. Anna kiehua hiljaa 5 minuuttia tai kunnes mustikat kevyesti hajoavat. Anna jäähtyä. Levitä kakun päälle.

(Tyler Florencelta pienin muutoksin)

Ihania herkkuja!

Tönt - miten teet key lime pien? Olen halunnut kokeilla sen leipomista, mutta en ole osannut arpoa oikeaa reseptiä netistä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26274975:
Ihania herkkuja!

Tönt - miten teet key lime pien? Olen halunnut kokeilla sen leipomista, mutta en ole osannut arpoa oikeaa reseptiä netistä. :D

mä teen tällä ohjeella;
KakkuKatri

mua vähän inhottaa raaka kananmuna niin teen sitä mikä menee uuniin. niitä on myös semmosia mitkä ei me enää uuniin sen jälkeen kun täyte on läiskästy piirakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26275163:
mä teen tällä ohjeella;
KakkuKatri

mua vähän inhottaa raaka kananmuna niin teen sitä mikä menee uuniin. niitä on myös semmosia mitkä ei me enää uuniin sen jälkeen kun täyte on läiskästy piirakkaan.

Kiitos! Pitää kokeilla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26274694:
Itse tykkään ihan hirvittävästä vesihauteessa paistetusta juustokakusta, jonka päällä on mustikkaa. Juustokakku maistuu vienosti sitruunalle ja on silkkisen pehmeää. Nam!

Mahtaa olla hirvittävää : / Minusta HK:n sininen on ehkä paras :p (siinä on niin paljon jauhoja että kyllä se leivonnaisesta menee hyvinkin)

Tykkään munkeista. :9 Tän hetken uusin lempiherkku on Yhteishyvästä bongattu Vadelma-valkosuklaatorttu. Oon muokannu sitä vielä niin, että se jää oikeasti löysäksi keskeltä mutakakun tapaan. Oi että.

85051.jpg

1231509342_tiikerikakku.JPG

korvapuustit_300.jpg

2315.jpg

(Viimisin on donitsi, ei munkki)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä