V
"vieras"
Vieras
Meillä on hyvin aktiiviset isovanhemmat,jotka haluaa olla lasten lastensa kanssa alvariinsa. Ottavat lapset mukaansa vaikka minne ja haluavat viettää iltoja ja vkonloppuja. Isompi menee varsin mielellään. Olen viime aikoina huomannaut,että lapsi vetää joka tilanteessa sen kortin " menen mummille,siellä saa limpparia tms, mummi on kivempi" Joo-o onhan se mummi kivempi siinä mielessä,että heillä ei ole sääntöjä. Jos komennan lastani mummin nähden,mummi toruu minua ja kehottaa olemaan hiljaa.Kuulema juttelu on parasta lapselle. Mutta tuolle meidän uhmikselle ei mene rauhallinen juttelu aina läpi vaan pitää hieman korottaa ääntä. Minä olen luonut sääntöjä lapsille mieheni kanssa,siellä ei ole samoja sääntöjä. Olen ajatellut että ok,kunhan kotona säännöt pitää.En ole järin tiukka äiti,mutta yhteiset pelisäännöt pitää olla,miten täällä eletään ja käyttäydytään.
En tiedä osaanko tätä tarkemmin selittää.. tuntojani,mutta minusta on alkanut tuntumaan,että mummi on ottanut vahvasti äidin asemaa.Hän kumoaa minun tekemiä päätöksiä yms. ja ohjaa koko ajan kasvatusta vapaampaan suuntaan. Lapselle ei tule mitn rangaistuksia mistään.vanhempi lapsemme on varsinkin itsepäinen ja osaa vedellä ihmisiä oikeista naruista. Hän on vaativa ja älykäs. Takana on myös yksi karkaaminen mummilaan kun äiti ei suostunut viemään ravintolaan syömään. Tuossakaan karkaamis tilanteessa mummi kielsi minua torumasta lasta,olisi vain pitänyt jutella. Tai eilen olin puhelimessa sanonut mummille,että ei käy että lapsi lähtee nyt mummin mukaan,no mummi tulikin sitten autolla käymään ja jotenkin onnistui pyörtämään sen päätöksen.
Miten ihmeessä saisin rotia tähän hommaan?
En tiedä osaanko tätä tarkemmin selittää.. tuntojani,mutta minusta on alkanut tuntumaan,että mummi on ottanut vahvasti äidin asemaa.Hän kumoaa minun tekemiä päätöksiä yms. ja ohjaa koko ajan kasvatusta vapaampaan suuntaan. Lapselle ei tule mitn rangaistuksia mistään.vanhempi lapsemme on varsinkin itsepäinen ja osaa vedellä ihmisiä oikeista naruista. Hän on vaativa ja älykäs. Takana on myös yksi karkaaminen mummilaan kun äiti ei suostunut viemään ravintolaan syömään. Tuossakaan karkaamis tilanteessa mummi kielsi minua torumasta lasta,olisi vain pitänyt jutella. Tai eilen olin puhelimessa sanonut mummille,että ei käy että lapsi lähtee nyt mummin mukaan,no mummi tulikin sitten autolla käymään ja jotenkin onnistui pyörtämään sen päätöksen.
Miten ihmeessä saisin rotia tähän hommaan?