Mikä on loukkaavin asia mitä ystävä on tehnyt tai sanonut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun olin teini-ikäinen, paras ystäväni sanoi minulle että jos hän olisi yhtä ruma kuin minä, hän tekisi itsemurhan. Tietysti sain kuulla rumuudestani muiltakin, joka päivä, eniten tuntemattomilta ihmisiltä.

Teeskennellyt lopulta ystävää ja kertonut henkilököhtaiset asiani kaikille.

Aluksi olimmekin ystäviä, pystyin jopa luottamaan häneen. käytös muuttui yllättäen myöhemmin kun omat asiani alkoi mennä paremmin.

Minun olisi pitänyt olla hänestä koko ajan riippuvainen. Suhteenikin kaikki hän yritti plata jatkuvalla häirinnällä. Kiviä ikkunaan yms. jos en vastannut puheluun.

Miehet menetti hermonsa ja minä joudun olemaan pahassa välikössä, sillä en halunnut antaa miesteni puhua ystävästäni moista.

Samalla kaveri kyllä sai aika sekaisin, kun esitti ystävää mutta oli puhunut paskaa koko ystävyytemme loppuajan muille. Väännellyt asiat itselleen sopiviksi ja maukkaamaksi kuulla muille. No eipä siinä.

Aina kun itse sitten erosin, jäinkin yksin. Ei kuulunut kuin silloin jos tarjosi itse jotain tai kaveri tarvitsi ylipäätään jotain.

Mikään yksinkertaisesti tässä ihmisessä ei ollut pyyteetöntä. Olisimpa tajunnut aiemmin. Noh.. Kokemus kasvattaa.

Itsehän tässä hölmö on ollut ja sokea.

Miks avaudun tästä nyt O_o

Varmaan yksi tilanne jossa olisi todellakin pitänyt puolustaa, mutta asettuikin vastaan ja halveksi lasten juttuja siinä samassa. Mulle on sanottu paaaaljon ilkeämpiä asioita ja hylätty täysin vaikeassa tilanteessa, nimitelty ja varastettu, mutta toi on vaikuttanut eniten ja varmaan aika pysyvästi sen yksityiskohtien vuoksi, mitä en tänne nyt jaksa selitellä.

Miehelle olen varmaan loukkaantunut jostain aika pikkuasiasta, on ollut joku "hetki" menossa siinä ja voin olla melko räjähdysherkällä päällä, ei tarvitse paljoa edes sanoa silloin. En tiedä mikä olisi sellainen suurin loukkaantuminen, mitään _ihan hirveää_ ei ole mulle sanonut varmaan koskaan. On aina pyytänyt ihan kunnolla anteeksi jos on tullut sanottua jotain ikävästi, se vaikuttaa aika suuresti myös. Eivät jää mitenkään kaivelemaan mieltä.

Yhteistyössä