n. 20v - reilu 40v.
Mä jotenkin ajattelisin että olis joku koulu, lukio tai ammattikoulu käyty ennenkuin lapsia hankkii. Voihan lasten kanssa opiskella, mut helpompaa se on ilman. Ja kestäähän jotkut opiskelut (yliopisto) mionta vuotta että voi siinä välillä lapsia hankkia. Mut että kerkiäis vähän elämään sitä nuoruuttaan, ennen lapsia, ettei käy niin että alkaa menojalka vipattamaan liikaa teiniäidillä. Se mua teiniäideissä monesti ottaa päähän että sit ne lapset sysätään hoitoon että itse pääsee baariin/kavereiden kanssa menenään. Kun saa lapsen vähän vanhempana niin on kerinnyt jo omat menonsa menemään, ainakin mä itse. Nuorena menin eikä mulla enää lasten aikaan ole tarvetta "juhlia", se vaihe on jo eletty.
Ja kyllä tuollainen vähän päälle 40v voi ihan hyvin vielä lapsen saada, itse ainakin voisin, mut yli 45v... sitä ajattelee että kun lapsi pääsee ripille niin äiti on jo 60v. Mut silti ajattelen että isäksi voi ehkä tulla vielä muutama vuosi vanhempanakin, mut että isäksi yli 50v, sitä mä en enää ymmärrä.
Itse parikymppisenä haaveilin että mulla on kaks tai kolme lasta kun täytän 30. No ensin ei ollut sopivaa isää ja sit lasta ei kuulunutkaan, niin mulla oli yks lapsi 30 vuotiaana. Sen olen oppinut että lapsia saadaan, ei tehdä.