Mikä on mielestäsi junttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Junteinta mitä noin yhtäkkiä mieleen tulee, on arvioida toista pukeutumisen perusteella! Tai mitä se junttius sitten mahtaa tarkoittaa... huonosti pukeutuminen voi kertoa joko siitä, että ei ole varaa muuhun, tai sitten elämässä on tärkeämpiäkin asioita... Voi se tietysti olla merkki siitäkin, että ei tiedä mikä on muotia, mutta onko se sitten niin KAMALA asia?

Kapeakatseisuus ja suvaitsemattomuus on ehdottoman junttia. Se, että hyväksyy vain tietynlaisia ihmisiä, tutustumatta niihin muihin.
Se, että pitää tiukasti kiinni omasta kannastaan, vaikka olisikin väärässä - melko junttia sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
juntit on mun silmissä sellasia jotka morkkaa toisia harmaana. semmonen pistää ihan tosissaa vihaksi!

en nyt tarkota teitä. mut sukat sandaalit shortseiksi leikatut farkut ja neon keltanen vyölaukku :D

Apua, mä oon juntti!
Mulla on sortseiks leikatut farkut, aika monetkin...

Mä sanon joskus lapsille, että senkin juntti, kun tekevät jotain hölmön hommaa. Mun mies (ulkomaalainen) ei ymmärtänyt juntti-sanaa ennen kuin näytin sen sanakirjasta ja se vähän loukkaantu, kun olin tainnu sillekin sanoo justiinsa, että senkin juntti!
Mutta mun mielestä se voi siis olla ihan positiivinenkin juttu...

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
vyölaukku, tuulipuku, kunnon juoksulenkkarit vaikka ei oo juoksemassa :x , hmm...

Tää on tosiaan sitä itseään. Ja sit se että on verkkahousut minkä tahansa takin kanssa joka ei ole verkkatakki. Tai että mustia verkkahousuja käytetään mustien suorien housujen tavoin (ihan kuin kukaan ei huomaisi niitä neppareita siinä sivussa). Ja kyllä, ennen kuin kukaan ehtii kysyä, olen sellaisenkin tapauksen nähnyt - ja Espoon Tapiolassa.

Kyllähän junttiuden multihuipentuma ovat nämä nuoret miehet ja naisetkin jotka ajavat jollain järkyttäväksi "tuunatulla" autonromullaan,luukuttavat jotain ysäri poppia ihan kympillä,lippis päässä,mahdollisesti jonkun sortin pilottitakki pääkkä,lenkkarit jalassa,rööki huulessa. Ja luulevat että tytöt/pojat tykkää...

Voi ei, mun mies ilmeisesti kuuluu monenkin mielestä juntteihin. :o :D
Voin paljastaa. Sama hiustyyli kesät ja talvet, ja tuo pahin virhe, mistä olen sillekin sanonut.. Näin kesällä.. Sukat ja sandaalit. :D
Mut ihana juntti kuitenkin. :heart:

Jos näistä toteutuu jokin:

-tatuointi
-tupakointi julkisilla paikoilla
-posliini
-lävistykset muualla kuin korvissa
-lantiohousuista vilkkuvat stringit tai vako
-tuhruinen meikki
-fritsut kaulalla
-silminnähtävä humala

Täällä ilmottautuu sellainen juntti, joka laittaa myös sandaalien kanssa sukat. Syynä se, etten voi pitää kenkiä paljaissa jaloissa, tulee rakkuloita ja hiertymiä. Mielummin juntti hyväkuntoisilla räpylöillä kuin ei-juntti ja muiden mielen mukaan pukeutunut.

ei osaa käyttäytyä tilanteeseen vaatimalla tavalla. Kunkin pukeutuminen tai ulkonäkö on jokaisen oma asia. Käytös paljastaa sivistyksen(ja jos jotakin tilannetajua/sivistystä ja käytöstä on, ei tule esim. kumisaappaat jalassa hautajaisiin-> vaikka arkena käyttäisikin tennissukkia sandaaleissa ja omistaisi kuusi erisävyistä vyölaukkua.) ;)

Junttius on tietenkin katsojan silmässä.

Minusta junttia voisi olla esimerkiksi se, että ainoa kotiin tilattu lehti on Seiska, tupakoidaan autossa, ravintolassa syöminen tarkoittaa Hesellä syömistä, esitetään kritiikkiä ties mistä asioista tietämättä itse asiasta yhtään mitään, ei katsota ihmisiä silmiin kun tervehditään ja annetaan mahan näkyä vaatteiden välistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ainakin se että laivan buffetissa rohmuaa aikuinen ihminen lautasen TÄYTEEN lihapullaa, nakkia ja perunaa eikä ole kuullutkaan pöytätavoista eli että vähän kerrallaan muutamaa sorttia ja uusi lautanen eri laatujen välillä. Ja pukeudutaan lökäsortseihin ja ryppyseen paitaan ja haistaan vanhalle viinalle ja hielle... :x

en välttämättä vaihda lautasta joka lajin jälkeen minäkään jos lautanen muuten "siisti" eikä paljon edellisiä "makuja" mukana.
eikös sitä korosteta sitä luonnonvarojen ja tiskivedenkin säästämistä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Oman tien kulkija:
Jos näistä toteutuu jokin:

-tatuointi
-tupakointi julkisilla paikoilla
-posliini
-lävistykset muualla kuin korvissa
-lantiohousuista vilkkuvat stringit tai vako
-tuhruinen meikki
-fritsut kaulalla
-silminnähtävä humala

voisinpa vaikka peesata

Yhteistyössä