Mikä on sinun unelmaduunisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tähti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tähti"

Vieras
Usein kuulen sanottavan, että: "palasin työelämään, kun satuin saamaan unelmaduunin" tai muuten vaan, että miten kivaa on kun sai viran/toimen unelmatyöpaikastaan?

Mikä on sinun unelmaduunisi? Jossa todella viihdyt ja menet (lähes aina) mielelläsi töihin ja puhkut intoa kehittyä työssäsi tms.

Itse jäin tätä miettimään, ja tuntuu pahalle, ettei alallani todella ole sellaista työtä, jota voisin sanoa UNELMAKSI! Teen siis hoitotyötä, ja vaikka viihdyn ihan ok, niin en keksi yhtään sellaista paikkaa, jonka saatuani hihkuisin innosta ja olisin haltioissani sinne menosta. Pelottaa, että olen väärällä alalla siis. Vaikka olen paikassa, jossa tykkään olla, niin lähes aina töihin meno on pakkopullaa ja mietin että tätäkö elämä on, pelkkää raatamista. En nauti työstä, ja se on aika ikävää kun siellä joutuu niin ison osan elämästään olemaan.

Olisi todella ihannetilanne, jos löytäisi sen alan, jossa se unelmatyö todella olisi. Se helpottaisi tätä arkea aika paljon!! Ei harmittaisi niin paljoa olla niin iso osa päivästä töissä, vaikka haluaisi olla lasten kanssa kotona.

Minulla ei ole koskaan ollut sellaista unelmaduunia, jollaista kuvailet. Minulla on hyvä työ, mutta unelmat ovat tästä kaukana. Olen alkanut haaveilla, että tekisin jotain ruokaa liittyvää työtä, mutta sitäkin katson vaaleanpunaisten silmälasien läpi. Oikeasti tiedän, ettei se ole mitään kevyttä hauskuutta koko ajan. Niinpä sinnittelen tässä hommassa niin pitkään kuin kestän, max vuoteen 2021, jolloin pääsen eläkkeelle. Jollei niitä ole lopettu kokonaan...

Mun unelmaduunini olisi koenukkuja patjatehtaalla :D Mut joo, olen ollut sekä hoitoalalla että it-alalla, molemmissa useammassa työpaikassa. Ja olen tullut siihen tulokseen, että vaikka työ olisi aluksi miten kivaa, haastavaa, mukavaa ja mitä huippuhienoa tahansa, niin viimeistään 10 vuoden päästä se alkaa tuntua työltä. Joten en edes kaipaa sellaista työpaikkaa, mihin joka aamu menisin innosta hihkuen.

Terveydenhoitaja, jää tosin unelmaksi, kun en aikanaan kouluun päässyt vaikka hain, ja nyt ovat jo muut kuviot mielessä, vaikkei mikään unelmien täyttymys olekaan.

En ole vielä tehnyt unelmatyötäni päivääkään.

Se olisi jonkinlaista työtä päihdeäitien kanssa ensikodissa tms. Taideterapiaa olis myös mukava vetää... Haluan auttaa ihmisiä ja tukea heitä kunnes ovat omillaan.

olen lähihoitaja + sosiaalityöntekijä enkä ole vielä tehnyt unelmatyötäni. Haaveilen saattokodin perustamisesta, jossa oma roolini olisi olla esimiestehtävissä. Tässä "haaveessa" saisin yhdistettyä hoitotyötä ja sosiaalityötä sekä luontaista pomotustarvettani. Ongelmana vaan on se, etten ole yhtään yrittäjähenkinen...

Kun olisi hyvin pyörivä lastenvaateputiikki, niin olisin kyllä ihan onnessani :) Mutta turhapa ehkä haaveilla, taitaa olla nettiputiikeilla niin kova kilpailu :( Ja tähän tuppulaan kun ei kannata kivijalkaputiikkia laittaa.

Minäkin kuvittelen, että viihtyisin esimiesroolissa. Tosin sen pitäisi olla juuri esim oma pieni hoitokoti tms. En ison osaston osastonhoitajaksi menisi missään nimessä. Niin paljon tuntuvat saavan selän takana paskaa niskaan..:(

oih: SINÄPÄ sen sanoit! Tätä unelmaani en muistanutkaan! Tykkäisin todella jos olisi oma pieni lastenvaate/-tarvikeliike. Joka menestyisi varmasti sen verran hyvin ettei olisi taloudellisia ongelmia. Se yrittäjyyden huono puoli onkin, joten tuo todella jää unelmaksi. Jotenkin vaan tuntuu ettei sellaiseen omaan putiikkiin olisi kiva mennä aamuisin, ja siellä päivän viihtyisi. Takahuone josta tekisi viihtyisän ja jossa omat lapset voisivat isompina koulun jälkeen piipahtaa äitin luona jne.

Yhteistyössä