Mikä paras isänmalli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

galluppi

Vieras
a) Työkeskeinen Timo. Toimistorotta joka käy kotona vain suihkussa ja vaihtamassa sukat. Työajan ulkopuolella harrastukset vievät kaiken ajan.

b) Duunari Ari-Matti, alias Arska. Työajan jälkeen hakee lapset tarhasta ja ryhtyy valmistamaan makkarakastiketta ja pottuja perheelleen, vaimo hoitaa kaupassakäynnin. Perhe syö yhdessä, loppuillan Arska makaa sohvalla, juo olutta ja katsoo salkkareita.

c) Eero-setä. Hän tulee kun käsketään, leikkii lapsien kanssa ja kuljettaa näitä erilaisiin mielenkiintoisin paikkoihin, kuten esim taidemuseoon. Eero-setä ei ole lasten biologinen isä, mutta rakastaa lapsia kuin omiaan.

Ei mikään noista. C ehkä mutta tuo tulee kun käsketään särähtää pahasti korvaani.
D) On lasten kanssa säännöllisesti (mieluiten päivittäin jos lapset pieniä) tai pitää vähintään tiivistä yhteyttä lapsiin. Osallistuu kotitöihin kykyjen/halujen/sovitun mukaan. Ei juo alkoholia päivittäin ja joka tilanteessa. On omaa tahtoa ja "valtaa"/auktoriteettia lasten kasvatuksessa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25086418]Ei ole olemassa "parempaa" isämallia, koska ei ole keinoja mitata asiaa objektiivisesti.[/QUOTE]

Tuossa oli kolme erilaista vaihtoehtoa, joista itse kukin voi valita subjektiivisen näkemyksensä mukaan sen parhaimman. Minusta tehtävä oli ihan helppo. Kokeile ihmeessä.

P.S. Ei kukaan oleta, että malli toimisi kaikille tai että tuollaisiin malleihin tulisi pyrkiä. Ei aina tarvitse olla tosikko - vaikka minä toki olenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25086444:
Tuossa oli kolme erilaista vaihtoehtoa, joista itse kukin voi valita subjektiivisen näkemyksensä mukaan sen parhaimman. Minusta tehtävä oli ihan helppo. Kokeile ihmeessä.
Tiedän sen, mutta tässä kysyttiin parasta isämallia. Ei minun mielestä parasta isämallia. :)

[QUOTE="vieras";25086460]Tiedän sen, mutta tässä kysyttiin parasta isämallia. Ei minun mielestä parasta isämallia. :)[/QUOTE]

Uskon että ap tarkoitti kyselyn leikkimieliseksi, ja että näistä annetuista vaihtoehdoista paras isämalli.

A-vaihtoehto on paras esimerkki lapsille koska pystyy takaamaan perheensä tulo- ja elintason samalla kun hän näyttää että elämässä voi olla muutakin kuin työtä.

Perheen pojat tulevat onnistumaan elämässä kun tavoittavat vastaavaa elämäntapaa. Tytöt tulevat elämään mukavasti ja turvallisesti kun oppivat millaisen miehen heidän tulisi valita omien lastensa isäksi.

[QUOTE="vieras";25086520]Ja minä uskon, että ap tarkoitti kyselyn riitaa haastavaksi provokaatioksi. Kumpi meistä on oikeassa? :)[/QUOTE]

Ken guru.
Onko todellakin noin vaikea valita KOLMESTA vaivaisesta vaihtoehdosta, eikä länkyttää paskaa.

C)

Olen itse saanut miehenmallin tuollaiselta Eero-sedältä (tosin meillä se oli Matti-eno). Isähän hän ei ole ollut muille kuin omille lapsilleen, mutta tärkeä mies minun ja veljeni elämässä jokatapauksessa. Lapset tulen tekemään herra D:n kanssa.

Yhteistyössä