V
Vera'
Vieras
Minua kiinnostaisi parisuhteet, joissa on toistuvasti väkivaltaa, mutta suhdetta ei silti lopeteta. Mikä saa naisen/miehen jäämään suhteeseen, jossa väkivalta on jatkuvaa? Onko kyse siitä, että väkivaltainen kumppani vakuuttaa parantavansa tapansa? Vai onko väkivaltaisen kumppanin hylkääminen pelottavaa, onko kumppani esim. uhannut vielä pahemmalla väkivallalla, jos toinen lähtee? Vai onko hakatun puolison itsetunto nujerrettu niin pahasti, ettei hän enää itsekään usko ansaitsevansa parempaa?
Itse en ole kokenut fyysistä väkivaltaa, henkistä kylläkin ja siitä oli uskomattoman vaikea lähteä pois, vaikka mies kohteli minua todella huonosti. En vielä tänäkään päivänä ymmärrä, mikä sai minut antamaan kohdella itseäni huonosti yli vuoden päivät.. Kai uskoin, että mies muuttuisi..
Olisi kiinnostavaa kuulla muiden kokemuksia ja erityisesti fyysistä väkivaltaa parisuhteessa kokeneiden kertomukset kiinnostavat. Miten siitä ei osaa lähteä ajoissa? Mikä saa jäämään?
Itse en ole kokenut fyysistä väkivaltaa, henkistä kylläkin ja siitä oli uskomattoman vaikea lähteä pois, vaikka mies kohteli minua todella huonosti. En vielä tänäkään päivänä ymmärrä, mikä sai minut antamaan kohdella itseäni huonosti yli vuoden päivät.. Kai uskoin, että mies muuttuisi..
Olisi kiinnostavaa kuulla muiden kokemuksia ja erityisesti fyysistä väkivaltaa parisuhteessa kokeneiden kertomukset kiinnostavat. Miten siitä ei osaa lähteä ajoissa? Mikä saa jäämään?