Mikä siinä lapsensynttärikutsuun vastaamisessa on niin sta----nan vaikeaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entajuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28518605]:D Sinua, fiksua ja käytöstavat omaavaa kyrpii se, että muut ovat moukkia, eikä sinun napaasi paskaakaan kaiva tuleeko joku nicopetteri vai ei? :D :D[/QUOTE]

No ei minua ihan rehellisesti kyllä kauheasti lasteni kavereiden seura kiinnosta. Lapseni heidän kanssaan viihtyvät, en minä.

Mutta äitinä toki haluan, että lapseni viihtyvät ja toki he kutsuvat ne kaverit synttäreille, jotka haluavat.

Aloittajalle vielä... on ihanaa, että jaksat nähdä vaivaa lapsesi synttäreiden vuoksi, vaikka ympäristö ei sitä niin arvostakaan. Kuten aiemmin sanoin, niin mulla on jo aikuiset lapset. Lapseni ovat monesti kertoneet, miten paljon arvostavat sitä, että mä olen niin synttäreiden kuin muidenkin juhlien järjestämisellä rytmittänyt kalenterivuoden niin, että arki erottuu selvästi juhlasta ja on aina jotain, mitä arjen keskellä odottaa. Muutakin kuin joulu. Eli älä lannistu, vaikka vähän kylmää vettä saitkin tänään niskaasi :) Parhaat ystävät kyllä vaivautuvat tulemaan lapsen synttäreille ja muitahan sinne ei tarvitse tullakaan.

Huonot käytöstavat, ei siihen mitään muuta syytä ole. Ymmärrän sen, että nykytrendin mukaisesti lasten synttäreitä voi olla liikaa. Sitä en ymmärrä, että on ylivoimaisen vaikeaa lukea kutsua ja pistää viestiä että ei tule paikalle.

Olen pitänyt parit lastenvaatekutsut, ja ihmetellyt ihan samaa. Ihmiset eivät vaivaudu ilmoittamaan mitään tulostaan, tai ilmoittavat tulevansa mutta eivät tulekaan eivätkö ilmoita siitäkään. Noloa käytöstä minusta. En itse mene kutsuille, joiden tuotteista en ole kiinnostunut, mutta sen ilmoittaminen on pieni vaiva. Etenkin kun monesti ilmoittautumisen voi hoitaa Facebookissa yhdellä klikkauksella.

Meillä on kans kersalla viikon päästä synttärijuhlat, kutsussa pyysin ilmoittamaan viikkoa ennen onko tulossa vai ei, eikä oo kukaan vielä ilmoittanut mitään. Jännä nähä ketä saapuu paikalle..

Eikun mun vanhemmat ja veli ilmoitti että heillä on jotain menoa, mutta muista sukulaisista ei oo kuulunut.

Vielä tiedoksi: en ole katkera, epätoivoinen, masentunut lasteni synttärIjuhlien kutsuhin vastaamisen johdosta. Jos 13 kutsutusta tulee 11 ja kaksi ei ilmoita mitään, ei se kenenkään maailmaa kaada.Synttärit on ja elämä jatkuu ja kivaa piisaa. Jeejee!

Peräänkuulutan vain käytöstapoja. Ihan sitä pientä viitsimistä. Tämä maailma on jo nyt täynnä 90-luvulla syntyneitä omaa napaa tuijottavia egositeja. Joka toisen kaveri on narsisti ja oma prse on se, josta välitetään, että olisi ihan hyvä, jos edes 2000-luvulla syntyneiden vanhemmat opettaisivat lapsilleen edes alkeellisia käytöstapoja ja toisten huomioimista.

KIItos. I REST MY CASE.

[QUOTE="åpoi";28518304]Meillä jäi yksi synttäri väliin kun vaan unohdimme. Aloin korttia katsomaan tarkemmin ja kappas , hyvin pienellä präntill oli ilmoitatko tuletteko. No ilmoitin, puoli tuntia ennen juhlia. Unohtui vaan ihan kokonaan koko juhla .
Pahoittelin ja paketin vein lapsen kanssa myöhemmin mutta eipä enään ole asiaa kylään sillä olemme nyt paska sakkia kun emme ilmoitelleet.
Sattuuhan näitä virheitä kaikille ja tykkään antaa niitä anteeksi niin itselle kuin muillekin.[/QUOTE]

KUKAAN ei voi ymmärtää inhimillistä erehdystä arjen kiireiden ja nyt kevään aikana juhlittavien kaikenmaailman koulujen, kerhojen , harrastusten kevätjuhlien seassa tapahtuvaa unohdusta?
Tuomitaan paskaksi ja huonoksi sekä tyhmäksi.

Kuka on synnitön , virheetön ja erehtymätön niin heittäköön ensimmäisen kiven...

tääl ropisee kiviä minkä kerkee...

Mitä erityisen hienoa siinä on, että haluaa tietää, montako ongintapussia varaa synttäreille? Tai haluaa lapsen kavereiden vanhempien yhteystiedot siltä varalta, että juhlat perutaan (tai muutenkin, kun nyt lapsen kavereista on kysymys)? Ja siis selitykseksi, että ne yhteystiedot saa, kun joku vanhempi vastaa kutsuun, että tuleeko lapsi vai ei.

Minun lapsillani on jo 4-5- vuotiaana ollut tärkeitä kavereita päiväkodissa, joiden vanhempia en ole tuntenut. Ja näiden kavereiden kutsuminen juhliin on ollut lapsilleni tärkeää.

Nykyään tuo vastaaminen on tosiaan vähentynyt. Esikoisen aikaan (täyttää 17 v) ei kukaan jäänyt ilmoittamatta pois, noiden meidän pienten kohdalla on jäänyt useinkin.

Ja kun pyysin kerran ilmoittautumaan yhden kerhokavereita, että olisin ne yhdystiedot saanut (mahatautia oli liikkeellä silloin) mahdolista synttäreiden siirtymistä ajatellen, niin ilmestyikin ilmottautumaton yllätysvieras paikalle. Onneksi oli sentään tavaraa ylimääriseen ongintapussiin, muita juttujakin joutui yhtäkkiä virittelemään uusiksi. Kutsuttu oli, mutta ei ollut ilmoittanut tulevansa. Onneksi nuo juhlat oli sentään kotona, kodin ulkopuolella vietettäviin joutuu sen osallistujamääränkin ilmoittamaan sitovasti etukäteen ja jos kutsuttuja on yksi yli sen könttäsummaan menevän maksun, ei ole kiva maksella paljoa ylimääräistä turhaan.

niimpä ihan sama mitkä juhlat on ni ei vastata mitään ei sukulaisetkaan paitsi sisko ja vanhemmat..:/ sit miettii et menikö viesti oikeeseen numeroon edes vai ei..ko ei mitää kuulu ja jannatään juhlapvänä kuka saapuu vai saapuuko kukaan

[QUOTE="Vieras";28518618]Onko sinun lapsellasi paljon kavereita, joita vanhempineen pidät "ei minään"?[/QUOTE]On pari. Mutta tiedän myös että hekään eivät pidä meitä minään, joten tunne on molemmin puolinen ja kukaan ei pety vaikka eivät saakaan kutsua toistensa pilleissiin. Ja molempien perheiden toinen vanhempi on serkkuni.

Juu aina varaankin ylimääräistä. Kysymys onkin periaatteesta. Siitä, miten toimitaan, ollaan kohteliaita ja otetaan toisia huomioon.

Mä kans ihmettelen tätä vastaamattomuutta. Mun mielestä on täysin käsittämättömän moukkamaista olla vastaamatta kutsuun. Noh, oma mokahan se on.

Siis mun lapseni lopetti päiväkodissa ja ajattekin sen kunniaksi ja siitä johtuen järjestää juhlat, joihin kutsuin kaikki lapseni päiväkotiryhmässä olevat tytöt. Selitin kutsussa, että haluaisin kovasti että lapselleni jäisi vielä päiväkodin jälkeenkin kavereita kyseisestä ryhmästä ja siksi järjestämme läksiäisjuhlat. Eli toisin sanottuna juhlat olivat tarkoitettu lähinnä "meille tutustumiseen", jotta kaverit voisivat nähdä toisiaan vielä jatkossakin. Kaikki päiväkotikaverit asuivat tästä 2 km säteellä. Ja kutsuun oli vielä merkattu että lapsi voi tulla vanhempien kanssa tai ilman.

Lähetin kutsun 7:lle kaverille. Lokeroon. Kaikki kutsut hävisivät saman päivän aikana. Yhden annoin äidille käteen ja kerroin mistä on kyse. Hän sanoi idean olevan hyvä ja aikoi ilmoitella tulevatko.

Noh, yhdeltä ainoalta tuli vastaus, että Kerttu ei nyt pääse ja jätämme väliin. Keneltäkään muulta 6:lta ei tullut mitään vastausta! Ei myöskään siltä äidiltä, jolle annoin kutsun käteen, joka aikoi ilmoittaa. Oli sitten kyseisenä juhlapäivänä vähän epätietoinen olo, että entä jos joku kuitenkin tulee, mutta ei ole tajunnut ilmoittaa siitä. En leiponut sitten mitään enkä ostanut mitään. Ja ketään ei tullutkaan. Olipa kiva selitellä lapselle, että ei sun kaverit tulleetkaan ja juhlat on peruttu.

Mun mielestä tämä on niin moukkamaista. Noh, moni muukin asia tällä wt-pikkukylällä on moukkamaista.

Mä kans ihmettelen tätä vastaamattomuutta. Mun mielestä on täysin käsittämättömän moukkamaista olla vastaamatta kutsuun. Noh, oma mokahan se on.

Siis mun lapseni lopetti päiväkodissa ja ajattekin sen kunniaksi ja siitä johtuen järjestää juhlat, joihin kutsuin kaikki lapseni päiväkotiryhmässä olevat tytöt. Selitin kutsussa, että haluaisin kovasti että lapselleni jäisi vielä päiväkodin jälkeenkin kavereita kyseisestä ryhmästä ja siksi järjestämme läksiäisjuhlat. Eli toisin sanottuna juhlat olivat tarkoitettu lähinnä "meille tutustumiseen", jotta kaverit voisivat nähdä toisiaan vielä jatkossakin. Kaikki päiväkotikaverit asuivat tästä 2 km säteellä. Ja kutsuun oli vielä merkattu että lapsi voi tulla vanhempien kanssa tai ilman.

Lähetin kutsun 7:lle kaverille. Lokeroon. Kaikki kutsut hävisivät saman päivän aikana. Yhden annoin äidille käteen ja kerroin mistä on kyse. Hän sanoi idean olevan hyvä ja aikoi ilmoitella tulevatko.

Noh, yhdeltä ainoalta tuli vastaus, että Kerttu ei nyt pääse ja jätämme väliin. Keneltäkään muulta 6:lta ei tullut mitään vastausta! Ei myöskään siltä äidiltä, jolle annoin kutsun käteen, joka aikoi ilmoittaa. Oli sitten kyseisenä juhlapäivänä vähän epätietoinen olo, että entä jos joku kuitenkin tulee, mutta ei ole tajunnut ilmoittaa siitä. En leiponut sitten mitään enkä ostanut mitään. Ja ketään ei tullutkaan. Olipa kiva selitellä lapselle, että ei sun kaverit tulleetkaan ja juhlat on peruttu.

Mun mielestä tämä on niin moukkamaista. Noh, moni muukin asia tällä wt-pikkukylällä on moukkamaista.

:( Tosi ikävä juttu..

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;28518845:
Mä oon sitä mieltä ettei kaikille synttäreille tarvitse osallistua, jos tuntuu että niitä on liikaa, mutta se ilmoittaminen on pieni vaiva.

Olen samaa mieltä.

On todella epäkohteliasta olla ilmoittamatta, että emme tule. Ja nyt kun oli kyse lastenjuhlista, niin siinä samalla se lapsi oppii asenteita vanhempiensa kautta. Jos vanhemmat sanovat että ei voisi vähempää kiinnostaa teidän juhlat, että ne on tuollaisia kissanristiäisiä vaan ja meillä on parempaakin tekemistä niin jee. Ja jos vanhemmat eivät mitenkään opeta että juhlakalulle ne juhlat voi olla todella tärkeät, niin huhheijaa.

Hyvää kasvatausta? Not.

[QUOTE="mona";28519955]Joo, mulla ainakin venyy vastaus kun en ikinä tiedä meidän perheen ohjelmaa. Pääseekö lapsi kutsuille vai ei. Yritän sitten viime tingassa vastailla kutsuun..[/QUOTE]

No jos meillä olisi kyse vaikka lapsen kaverista niin kyllä sitä perheen ohjelmaa voi muokatakin jos lapsi haluaa synttäreille mennä.

[QUOTE="åpoi";28518973]KUKAAN ei voi ymmärtää inhimillistä erehdystä arjen kiireiden ja nyt kevään aikana juhlittavien kaikenmaailman koulujen, kerhojen , harrastusten kevätjuhlien seassa tapahtuvaa unohdusta?
Tuomitaan paskaksi ja huonoksi sekä tyhmäksi.

Kuka on synnitön , virheetön ja erehtymätön niin heittäköön ensimmäisen kiven...

tääl ropisee kiviä minkä kerkee...[/QUOTE]

Totta kai ymmärtää inhimillisen erehdyksen. Mutta olisiko se kamalan vaikeaa laittaa viesti vaikka jälkeenpäin, että anteeksi, unohdimme ilmoittaa?

Yhteistyössä