Mikä siinä on niin hankalaa sulatella jos ihmisen mieli muuttuu?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Kyllä mun puolesta täällä saa hehkuttaa omia asioitaan niin paljon kuin huvittaa,vaikka asiat ei loppuelämää niin jatkuiskaan :flower:
Toi on vaan kateellisten hyeenojen panettelua :kieh:

Niin mikä on kateellisten hyeenoiden panettelua? :D
Ja saa toki hehkuttaa, mutta ihmetellä ei kannata mistä tyypit sitten kuittailee. Jotkut oppii kantapään kautta, jotkut ei ollenkaan.

Miksi siitä pitää sitten kuittailla,mitä sä siitä saat irti?
Ja mäkin oikein oikein paljon halusin että imetys onnistuu,että se meni jo vähän överiksi kiihkoiluksi,mutten mä tahallani sitä tehnyt :/

Ja sitten jaksetaan ihmetellä miten täällä on niin kireä ilmapiiri..

Kyllä mun puolesta täällä saa hehkuttaa omia asioitaan niin paljon kuin huvittaa,vaikka asiat ei loppuelämää niin jatkuiskaan :flower:

Ja saa toki hehkuttaa, mutta ihmetellä ei kannata mistä tyypit sitten kuittailee. Jotkut oppii kantapään kautta, jotkut ei ollenkaan.

Miksei saisi hehkuttaa onneaan ? Mä uskon, että jokainen meistä on ollut niin onnensa kukkuloilla suhteen alkuvaiheessa ettei edes halua ajatella eroa mahdollisena vaihtoehtona vaan haluaa jopa lapsenomaisesti uskoa ikuiseen suhteeseen...vaikka se aikuinen meissä muistuttaa että ero on täysin mahdollista.
Ja jos tässä on nyt kyse Emilynistä ja hänen parisuhteistaan & niistä syntyneistä lapsista niin onko se nyt oikeasti aihe kivittää, että on lapsia kahden eri miehen kanssa ja on nyt eronnut. Tarvii olla asiat itsellään aika huonosti jos tosta syystä arvostelee toisen huonommaksi ihmiseksi tai ihmiseksi joka ei opi ns virheistään. Tuskin Emilyn nyt samanlaista miestä ottaisi uudeksi puolisokseen jos huomaisi näitä samoja ns vikoja.
Mä näen asian ennemmin niin, että parempi olla yksinään lastensa kanssa jos on siten onnellinen kuin se et ollaan yhdessä sen puolison kanssa ja sit onnettomia...kuka muu siinä kärsii itsensä lisäksi kuin ne syyttömät eli lapset. Ja se on varmastikin sanomattakin selvää, että lasten ei kuulu kärsiä.

Ihmisen mieli voi muuttua,varsinkin kun te arvon palstalaiset ette tiedä ihan kaikkia yksityiskohtia asioista.

tätä olen sinulle sanonut jo aikaisemmin, mutta sanon uudestaan: niin voi. siksi kannattaa katsoa myös omalta osaltaan peiliin, ennenkuin tulee tänne laukomaan ehdottomia totuuksiaan. ethän oleta itsekään tietäväsi toisten asioista kuin pintapuolisesti?

niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, siis. :)

Tuli vaan tälläinen tuosta Emilynin ketjusta mieleen..
Mitä siitä jos on sanonut että me ei erota ikinä ja kohta sitten eroaakin..

Tai jos mä palstalla möykkään että kaikki halutessaan voi imettää ja kohta jo itse lopetan imetyksen..

Ihmisen mieli voi muuttua,varsinkin kun te arvon palstalaiset ette tiedä ihan kaikkia yksityiskohtia asioista.

sanos muuta ... :D

Ja mäkin oikein oikein paljon halusin että imetys onnistuu,että se meni jo vähän överiksi kiihkoiluksi,mutten mä tahallani sitä tehnyt :/

Ehkä ihmiset otti nokkiinsa kun lauoit asiasi niin mustavalkoisesti, vaikka itse menit harmaansävyille lopulta.

Täällä on kireä ilmapiiri siksi, että mustavalkoiset eivät näe niitä harmaansävyjä ja sekös niitä harmaalla alueella olevia ärsyttää.

No enpä ole kuittaillut. Kaikkihan voi sanoa, ettei tehnyt tahallaan, mutta aika monen monta ärsyttävää kommenttia sä heitit niille ketkä eivät imettäneet. Eivät pystyneet tai halunneet. Kadutko sä sanojas?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä harvemmin uskallan sanoa "minä en kyllä koskaan..."

No oppia ikä kaikki.... oikein naurattaa kun muistelee miten tiukkapipo sitä on ollut kymmenisen vuotta sitten parikymppisenä...onneksi on tullut elämänkokemusta ja oppimista sen kuuluisan kantapään kauttakin.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

Tai jos mä palstalla möykkään että kaikki halutessaan voi imettää ja kohta jo itse lopetan imetyksen..

Terppa :D

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

:laugh:

Johtuu varmaankin lähinnä siitä, että ne omat ehdottomat mielipiteet on esitetty muille palstalaisille erittäin v.ittuilevaan sävyyn, tyyliin "vain minun tapani on oikea, te kaikki muut olette väärässä olevia laiskoja luusereita"... Ei siinä mistään kateudesta ole kyse, olisiko ennemminkin vahingonilosta, tyyliin " etpäs sitten ollutkaan niin hyvä, täydellinen ja kaikkitietävä kuin annoit ymmärtää".

Nää on vaan mun luuloja ja havaintoja asiasta, absoluuttinen totuus saattaa tietysti olla jotain ihan muuta.

No enpä ole kuittaillut. Kaikkihan voi sanoa, ettei tehnyt tahallaan, mutta aika monen monta ärsyttävää kommenttia sä heitit niille ketkä eivät imettäneet. Eivät pystyneet tai halunneet. Kadutko sä sanojas?

Kyllä,mutta eihän sillä ole mitään väliä kun teillä on nyt niin mukava mulle kuittailla takaisin :whistle: ..
Ja ihmettelette,miksi musta tulee tälläinen vanha kärttyinen ämmä,joka ei ole kellee ikinä mukava :|

Hei, BV, mä oon ilmeisesti jääny jostakin paitsi :D mutta piti kysyä, että oot siis lopettanu imetyksen 2kk vauvalla... vai? Ja miks jos saa udella :D En aio vittuilla tms. Kunhan kysyn kuulumisia!

Kyllä,mutta eihän sillä ole mitään väliä kun teillä on nyt niin mukava mulle kuittailla takaisin :whistle: ..
Ja ihmettelette,miksi musta tulee tälläinen vanha kärttyinen ämmä,joka ei ole kellee ikinä mukava :|

No mun mielestä sillä on väliä katuuko vai ei. Mutta voisin luulla, että aika montaa sä loukkasit kommenteillas. Eikä se muiden vika ole jos et oo mukava, älä ala marttyyriks.

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Johtuu varmaankin lähinnä siitä, että ne omat ehdottomat mielipiteet on esitetty muille palstalaisille erittäin v.ittuilevaan sävyyn, tyyliin "vain minun tapani on oikea, te kaikki muut olette väärässä olevia laiskoja luusereita"... Ei siinä mistään kateudesta ole kyse, olisiko ennemminkin vahingonilosta, tyyliin " etpäs sitten ollutkaan niin hyvä, täydellinen ja kaikkitietävä kuin annoit ymmärtää".

Nää on vaan mun luuloja ja havaintoja asiasta, absoluuttinen totuus saattaa tietysti olla jotain ihan muuta.

Noin minäkin asian näen.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Hei, BV, mä oon ilmeisesti jääny jostakin paitsi :D mutta piti kysyä, että oot siis lopettanu imetyksen 2kk vauvalla... vai? Ja miks jos saa udella :D En aio vittuilla tms. Kunhan kysyn kuulumisia!

Pikkuhiljaa oon lopettelemassa,enkä häpeä sitä.
Toi pikkuinen ei koskaan oppinut imemään tehokkaasti rintaa ja maidon tulo on koko ajan hiipunut,vaikka se on notkunut tissillä alusta saakka koko ajan käytännössä..
Ja muutenkin tässä on ollut stressinpoikasta vaikka muille jakaa,mikä on edes auttanut imetyksen lopettamista :(
Ja viimeinen fakta on se,että kun saan sen kämpän mulle ja lapsille,niin mä en voi olla aamusta iltaan imettämässä..
Realiteetit tuli vastaan,vaikka luulin kovalla yrittämisellä kaiken onnistuvan..

No mun mielestä sillä on väliä katuuko vai ei. Mutta voisin luulla, että aika montaa sä loukkasit kommenteillas. Eikä se muiden vika ole jos et oo mukava, älä ala marttyyriks.

Ei musta marttyyria saa tekemälläkään :saint:

Toi pikkuinen ei koskaan oppinut imemään tehokkaasti rintaa ja maidon tulo on koko ajan hiipunut,vaikka se on notkunut tissillä alusta saakka koko ajan käytännössä..
Ja muutenkin tässä on ollut stressinpoikasta vaikka muille jakaa,mikä on edes auttanut imetyksen lopettamista :(
Ja viimeinen fakta on se,että kun saan sen kämpän mulle ja lapsille,niin mä en voi olla aamusta iltaan imettämässä..
Realiteetit tuli vastaan,vaikka luulin kovalla yrittämisellä kaiken onnistuvan..

Kovalla yrittämisellähän se onnistuisi, imetys siis, mutta aina se ei ole sen arvoista. Elämässä on toki muitakin asioita, ja sun asioita sen enempää tietämättä ei kukaan voi sanoa sun kuopuksen imettämisen olevan just nyt etusijalla.

En ole sua silleen tuntenu, mutta mun mielestä sä olet jotenkin muuttunu ikäänkuin parempaan suuntaan sen lyhyen ajan mitä oon palstalla sut tietäny :) Jotenkin vaikutat kiintyneemmältä lapsiis ja tasapainosemmalta...? Ehkä? En tiedä.

P.S. Imetysfanaattikkona pitää toki muistuttaa, että imetäthän toki osittaisesti niin kauan kun lapsi vain rinnalle joskus suostuu :xmas:

Kovalla yrittämisellähän se onnistuisi, imetys siis, mutta aina se ei ole sen arvoista. Elämässä on toki muitakin asioita, ja sun asioita sen enempää tietämättä ei kukaan voi sanoa sun kuopuksen imettämisen olevan just nyt etusijalla.

En ole sua silleen tuntenu, mutta mun mielestä sä olet jotenkin muuttunu ikäänkuin parempaan suuntaan sen lyhyen ajan mitä oon palstalla sut tietäny :) Jotenkin vaikutat kiintyneemmältä lapsiis ja tasapainosemmalta...? Ehkä? En tiedä.

P.S. Imetysfanaattikkona pitää toki muistuttaa, että imetäthän toki osittaisesti niin kauan kun lapsi vain rinnalle joskus suostuu :xmas:

Joo,tää suhteen loppumetrit on saanut mua pitää lapsistani entistä parempaa huolta,toki ei toi esikko ole enenkään heitteille jäänyt :xmas:
Pikku hiljaa kaiken jälkeen saan taas nostaa ylpeenä pään pystyyn =)

Ja en mä kerta laakista imetystä lopeta,mennään vauvan ehdoilla,hiljaa hyvä tulee :D

Musta sä olet myös erittäin fiksu nainen,jatka samaan malliin :flower:

Voi BD - Etko tieda etta sen minka joskus sanoo suustaan se on sama kuin se olis kiveen hakattu!!! Ei ihminen VOI saada lisaa tietoa, lisaa kokemusta, uutta nakoalaa, uusia ajatusmalleja, uusia mielipiteita - ja mieltaan ei saa muuttaa oli mika olil!!! Kaikkihan me ollaan ihan samaa mielta kaikesta samalla tavalla kun oltiin ekalla luokalla, eiko?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä harvemmin uskallan sanoa "minä en kyllä koskaan..."

Niin just, nuorille se ehdottomuus ja mustavalkoisuus sallittakoon, mutta vanhempien ihmisten pitäisi jo tajuta, että mielen muuttaminen on ihan inhimillistä. Eihän sitä turhaan sanota, että "älä koskaan sano ei koskaan."

En yksinkertaisesti ole sanonut että me ei erota ikinä, se on yksi idioottimaisimpia lauseita joita voi ihmisen suusta tulla. Etenkään, kun itse olen tiennyt erosta jo paljon pitempään kuin kukaan muu. Joten kannattaa yrittää pitää ne päivityksen kohdillaan, että kuka on sanonut ja mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
ehkä joidenkin kohdalla on se ehdottomuus ja asian toitottaminen, minähän en koskaan ym..

Olen minäkin ollut ehdoton,mutta ehkä mullekin tulee lopulta elämän realiteetit vastaan =)
Niin ja ehkä sitä tulee joskus turhaan provosoitua porukkaa :whistle:

Niinpä :) Joillekin varmaan jää ikuinen katkeruus kun olet vähän erimieltä ollut, jaksaa sitten nälviä kun tulee aihetta vähääkään. Varmaan huono itsetunto takana, koettaa pönkittää sitä kun on joskus jäänyt alakynteen :D

No, mun mielestä se kertoo vaan ihmisen typeryydestä, ja siitä ettei asiasta tiedä oikeasti yhtään mitään. Vaikka olisi kuinka onnellinen suhteessaan, niin ei ikinä voi, eikä kannata, maailmalle julistaa kuinka me emme eroa koskaan. Tai tietävänsä että kaikki pystyy imettämään, ja itse huomaa hetken päästä ettei se ihan niin menekään.

Olen tuosta tismalleen samaa mieltä. Huvittavaa mikä juorukulttuuri täällä netissäkin on - joku väittää että olen julistanut ettemme koskaan eroa, niin on yhtäkkiä unohdettu ne vastaukset joita olen oikeasti kirjoittanut, kuten; en luota mieheeni 100% että olisi uskollinen, koskaan ei voi tietää kestääkö liitto muuta kuin omalta osaltaan, sitä voi vain toivoa. Sen olen sanonut, että minä olen varma että minä en eroa
ellei mies tee jotain typeryyksiä, pettämistä, ryhdy juopoksi, väkivaltaiseksi tai lakkaa kunnioittamasta ja välittämästä. Ja meillä tuo jälkimmäinen osoittautui liian monessa asiassa, siksi erosin. Joku on vetänyt vielä himotkin ja alkuhuuman spekulointiin, mutta mulla ei ole ikinä mitään alkuhuumia, se on miesten juttu että intohimo lopahtaa, minulla on kyllä kyky rakastaa toista vuosiakin. Mutta eipähän tarvitse enää mitään rakkausjuttuja, kun miehistä ei siihen tunnu olevan.

Se on se vanhuuden tuoma lohtu, että sellainen ehdottomuus kuoriutuu pois. Ainakin näin omalla kohdallani. On sitä tullut sanottua aiemmin, että "IKINÄ en...", mutta sitten nöyrtynyt ja huomannut, että se ei ikinä osuukin kohdalle aiemmin kuin uskookaan.

Mieltään saa ja pitääkin välillä vaihtaa, muuten on kuin pässi puskemassa mielivaltaisesti jonnekin. En sano, että en enää ikinä sano ikinä. Sanon vain, että toivottavasti tajuan olla maltillisempi sanomisissani. :hug:

Yhteistyössä