Mikä siinä on niin hankalaa sulatella jos ihmisen mieli muuttuu?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joku on vetänyt vielä himotkin ja alkuhuuman spekulointiin, mutta mulla ei ole ikinä mitään alkuhuumia, se on miesten juttu että intohimo lopahtaa, minulla on kyllä kyky rakastaa toista vuosiakin.

No siltähän tuo näyttää! Paljonkos seurusteluenarisi onkaan? Kolme ja puoli vuotta? Miksi piti muuten lähteä Jyväskylään asti, kun lastesi isät ovat Kymenlaaksossa? Ja kun toitotat sitä, että ei sinussa ole mitään vikaa, vaikka noin on käynytkin ja olet jättänyt molempien lastesi isät... Enpä kyllä tiedä ketään muuta 25-vuotiasta, joka olisi noin touhunnut. Ja mitä lapsuuteesi tulee, niin etkö ole ikinä kuullut siitä, että lapsuuden traumat vaikuttavat nimen omaan aikuisuudessa. Voi pyssyt, miten toivoisin, etteivät kakarasi tulisi koskaan omien lapsieni luokalle!!

Emilynin tapauksessa tökkii varmaan se, että hän teki lapsen uunituoreeseen suhteeseen pikapikaa, ja väitti kivenkovaan vastaan kun moni tiesi (kyllä; tiesi, tai siis arvasi oikein) ettei siinäkään tule hyvin käymään. Ikävä kyllä olivat oikeassa :|

Mutta joo, elämää ei voi ennustaa...Itsensä voi tuntea, mutta puolisoaan (tms) ei. Siksi on suorastaan typerää väittää, että tuntee siippansa niin hyvin että tietää ettei tämä ikinä pettäisi, tai ettei me vaan koskaan erota. Toisaalta taas, yhtä typerää on väittää että elämä vaan heittelee - joskus se toki heitteleekin, mutta aika moni asia on ihmisen omista päätöksistä ja teoista kiinni :flower:

Mitä parisuhteisiin tulee, niin toista ei opi tuntemaan viikossa tai kahdessakaan. Mulla kävi hyvä tuuri, kun pikavauhtia alkanut suhde on kestänyt ja jopa pysynyt hyvänä (vaikeita aikojakin on ollut, onneksi emme luovuttaneet) nyt 8 v ajan.

Ei se elämä mene aina niin kuin suunnittelee ja tottakai voi sattua niin että tulee ero tai imetys ei onnistukaan vaikka suunnitelmat olisi olleet kuinka hyvät ja aikanaan uskottu tulevaan täysillä.

Se vaan joskus huvittaa jos kyseessä on ihminen joka vähän aiemmin on ihan samoista asioista ollut toisia moralisoimassa ja haukkumassa. Sopii vaan toivoa että silloin on tajunnut myös oman mokansa siinä ja ottanut tuoista opikseen.

Korostan siis sitä ettei mua yhtään haittaa se että joku sanoo satavarmasti onnistuvansa imetyksessä tai ettei tämä liitto voi kaatua. Toivon mukana että nuo pitää. Mutta se jos käy toista, muutenkin heikoilla olevaa sättimään siitä että tämän parisuhde on kariutunut tai imetys epäonnistunut ja hetken päästä kertoo sitten itselleen käyneen niin on jotenkin koomista. En tiedä onko sun tai Emilynin kohdalla kyse mistään tällaisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Tuli vaan tälläinen tuosta Emilynin ketjusta mieleen..
Mitä siitä jos on sanonut että me ei erota ikinä ja kohta sitten eroaakin..

Tai jos mä palstalla möykkään että kaikki halutessaan voi imettää ja kohta jo itse lopetan imetyksen..

Ihmisen mieli voi muuttua,varsinkin kun te arvon palstalaiset ette tiedä ihan kaikkia yksityiskohtia asioista.

ei siinä mitään. olisi aika paska juttu jos sellaisia ihmisiä olisi paljon, jotka eivät koskaan muuttaisi mieltään, eli kasvaisi ihmisenä. omakokemus vain opettaa.
se vaan ärsyttää kun jollekin sanotaan, että suu umpeen, sinulla ei ole omaa kokemusta joten et tiedä mitään. no tämä vaan vänkää ja haukkuu kaikki ihmiset jotka eri mieltä, ja sitten kun itse kokee sen saman asian eli muuttaa mielensä, ei edes myönnä sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattais vähän etukäteen harkita, kenen kanssa menee naimisiin ja tekee lapsia. Harkita vähän, että ottaisi huomioon perheellisenä muidenkin tarpeet kuin vain omat himot.

Ja sulla riittää pokkaa hittuilla ihmisille,mitkä on muuttaneet mieltään?
Ja sä kun et sattumoisin varmaan tiedä niitä kaikkia syitä mitkä on johtaneet esim avioeroon..

mhh.. sähän itse sanoit siinä imetyskeskustelussa, kun otettiin esille esim. että jonkun synnytyksenjälk. masennus voi aiheuttaa sen, että imetys tuntuu liian vaikealta /ahdistavalta, niin et ymmärtänyt sitäkään syytä. sanoit, että uskot tietäväsi, mitä se on pahimmillaan ja itse kuitenkin imetät. on se jotenkin huvittavaa, kun hetken päästä kerrot lopettaneesi itse imetyksen.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Hei, BV, mä oon ilmeisesti jääny jostakin paitsi :D mutta piti kysyä, että oot siis lopettanu imetyksen 2kk vauvalla... vai? Ja miks jos saa udella :D En aio vittuilla tms. Kunhan kysyn kuulumisia!

Pikkuhiljaa oon lopettelemassa,enkä häpeä sitä.
Toi pikkuinen ei koskaan oppinut imemään tehokkaasti rintaa ja maidon tulo on koko ajan hiipunut,vaikka se on notkunut tissillä alusta saakka koko ajan käytännössä..
Ja muutenkin tässä on ollut stressinpoikasta vaikka muille jakaa,mikä on edes auttanut imetyksen lopettamista :(
Ja viimeinen fakta on se,että kun saan sen kämpän mulle ja lapsille,niin mä en voi olla aamusta iltaan imettämässä..
Realiteetit tuli vastaan,vaikka luulin kovalla yrittämisellä kaiken onnistuvan..

mitä stressiä sulla? kaksi lasta menee siinä kuin yksi ja makoilet vaan? eikö se nin ollut?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Emilynin tapauksessa tökkii varmaan se, että hän teki lapsen uunituoreeseen suhteeseen pikapikaa, ja väitti kivenkovaan vastaan kun moni tiesi (kyllä; tiesi, tai siis arvasi oikein) ettei siinäkään tule hyvin käymään. Ikävä kyllä olivat oikeassa :|

Mutta joo, elämää ei voi ennustaa...Itsensä voi tuntea, mutta puolisoaan (tms) ei. Siksi on suorastaan typerää väittää, että tuntee siippansa niin hyvin että tietää ettei tämä ikinä pettäisi, tai ettei me vaan koskaan erota. Toisaalta taas, yhtä typerää on väittää että elämä vaan heittelee - joskus se toki heitteleekin, mutta aika moni asia on ihmisen omista päätöksistä ja teoista kiinni :flower:

Mitä parisuhteisiin tulee, niin toista ei opi tuntemaan viikossa tai kahdessakaan. Mulla kävi hyvä tuuri, kun pikavauhtia alkanut suhde on kestänyt ja jopa pysynyt hyvänä (vaikeita aikojakin on ollut, onneksi emme luovuttaneet) nyt 8 v ajan.

kuinka tuore se suhde oli sitten kun tuli raskaaksi?

Ei se elämä mene aina niin kuin suunnittelee ja tottakai voi sattua niin että tulee ero tai imetys ei onnistukaan vaikka suunnitelmat olisi olleet kuinka hyvät ja aikanaan uskottu tulevaan täysillä.

Se vaan joskus huvittaa jos kyseessä on ihminen joka vähän aiemmin on ihan samoista asioista ollut toisia moralisoimassa ja haukkumassa. Sopii vaan toivoa että silloin on tajunnut myös oman mokansa siinä ja ottanut tuoista opikseen.

Korostan siis sitä ettei mua yhtään haittaa se että joku sanoo satavarmasti onnistuvansa imetyksessä tai ettei tämä liitto voi kaatua. Toivon mukana että nuo pitää. Mutta se jos käy toista, muutenkin heikoilla olevaa sättimään siitä että tämän parisuhde on kariutunut tai imetys epäonnistunut ja hetken päästä kertoo sitten itselleen käyneen niin on jotenkin koomista. En tiedä onko sun tai Emilynin kohdalla kyse mistään tällaisesta.

:flower:

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
mut ei koskaan kannata sanoa "mut me ei ikinä", " mä en tuu koskaan" liika ehdottomuus kosahtaa kuitenki siihen omaan nilkkaan.

Ja sitten kannattaisi edelleenkin kommentoida vain sellaisia asioita, jotka liittyvät ketjuun, aiheeseen tai kirjoittajaan ;)

Kyllä mustakin tänään tuntuu ettei erota koskaan, mut enhän mä tiedä vielä miltä huomenna tuntuu tai edes illalla.
Mut kyl mä just tällä hetkellä voin sanoa et ei erota koskaan :)

aina arvostelee muiden ratkaisuja tms...ja pitää niitä omia juttujaan ainoina oikeina ratkaisuina. Kolikossa on aina kaksi puolta..ja enpä usko, että esimerkiksi emilyn olisi ihan syytön tilanteeseensa....

Miksi sitten mennä lupaamaan mitään aviolupauksia sun muita, jos tietää levottoman ja ailahtelevaisen luonteensa, että koska vaan voi tällainen mielenmuutos tulla niin että hupsista vaan! Ja ainahan pitää tietenkin sännätä kaikkien päähänpälkähdystensä edellyttämällä tavalla, kun nyt tuli mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Kyllä mustakin tänään tuntuu ettei erota koskaan, mut enhän mä tiedä vielä miltä huomenna tuntuu tai edes illalla.

Voit tietysti halutettasi sanoa näinkin, vaikka itsekin tiedät, että se on epärehellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

Voit tietysti halutettasi sanoa näinkin, vaikka itsekin tiedät, että se on epärehellistä.

Niinkö?
Ei se siltä tunnu juuri nyt :)
Pointtina onkin et tällä hetkellä juuri tuntuu tuolta, en mä mikään idiootti ole ettenkö tietäis et mitä vaan voi sattua mut just nyt tuntuu siltä et ollaan aina yhdessä ni mikäs siinä.
Huomenna voi mieli muuttua, tai ensi vuonna. Silloin tuntuu sitten siltä, nyt ei :)

Nyt kun oon noin vuoden verran täältä puskista tätä palstaa seurannut, niin osansa on varmaan silläkin miten asiansa esittää. Esim juuri Emilynin ja NinaTT:n tyyli kirjoittaa on aika kärkäs. Ei siinä ole mitään pahaa että on vahvat mielipiteet mutta silti pitäisi osata kunnioittaa niitä muiden mahdollisesti eriäviä mielipiteitä. Tätä BV:n imetyskeissiä en juuri tunne, mut olisko ollut siis samasta asiasta kyse. Netissä on vielä helppo olla ilkeä kun ihmistä ei tunne, harva kehtaisi sanoa niitä näppikseltä rykäistyjä haukkuja kasvotusten.

Lapsellistahan se on, kyllä ja joskus oon miettinyt että on sääli että mitään vertaistukea ongelmiinsa on täältä turha odottaa, vaikka tarvetta sellaiselle olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Kannattais vähän etukäteen harkita, kenen kanssa menee naimisiin ja tekee lapsia. Harkita vähän, että ottaisi huomioon perheellisenä muidenkin tarpeet kuin vain omat himot.

Ja sulla riittää pokkaa hittuilla ihmisille,mitkä on muuttaneet mieltään?
Ja sä kun et sattumoisin varmaan tiedä niitä kaikkia syitä mitkä on johtaneet esim avioeroon..

mhh.. sähän itse sanoit siinä imetyskeskustelussa, kun otettiin esille esim. että jonkun synnytyksenjälk. masennus voi aiheuttaa sen, että imetys tuntuu liian vaikealta /ahdistavalta, niin et ymmärtänyt sitäkään syytä. sanoit, että uskot tietäväsi, mitä se on pahimmillaan ja itse kuitenkin imetät. on se jotenkin huvittavaa, kun hetken päästä kerrot lopettaneesi itse imetyksen.

Niin no, yleensä se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja luulen:
Nyt kun oon noin vuoden verran täältä puskista tätä palstaa seurannut, niin osansa on varmaan silläkin miten asiansa esittää. .

nimenomaan siitä on kysymys.

Asiat voi ilmaista monella tavalla ja joillakin se tapa on sellainen että samassa lauseessa pystytään haukkumaan kaikki toisin tekevät maanrakoon ja ylentämään itsensä jonnekin norsunluutornin huipulle. :| Sitten kun ihmiset vielä tekevätkin toisin kuin he aiemmin ovat sanoneet tekevänsä, sekin johtuu vain ja ainoastaan siitä että nimenomaan heillä siihen on ollut syy, toisin kuin muilla ts. omat syyt ovat aina parempia kuin muiden...

Se on vaan niin keskenkasvusta joidenkin kohdalla tämä touhu. ninaTT, emilyn, Tytsi.. kaikesta tiedetään kaikki noin 5 minuutin kokemuksella tai vaikka ei olis kokemusta ollenkaan.. Ja sitten hups, eipäs asiat menekään ihan niin..

Never say never.

Yhteistyössä