mikä sinua ärsyttää lapsissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olivia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytöstapojen puute, tilannetajun puute. Kotona opittu riidanhaluisuus, kiroilemin ja riehuminen.

Tarhassa olen töissä ja säälittää 3v, 4v ja 5v sisarukset joiden sanavarastoon kuulu vitut, saatanat, helvetit, perkeleet esim saattavat huutaa jollekin lapselle "vitun penikka se saatanan lelu oli mulla ensin".

Mua ärsyttää sellaset lapset joilla ei ole mitään käytöstapoja (tosin tämäkin johtuu vanhemmista ja vanhemmat siis samanlaisia), sotkevat ja syövät kylässäkin missä tykkäävät,valittavat ym. Sellaiset nirppanokat.

Mua ärsyttää ne samat asiat mitkä minussa on ärsyttäneet omia vanhempia. Eli ei ole musta äidiksi ennen kuin saan ne mallit pois systeemeistäni. Toivottavasti joskus pääsen siihen pisteeseen.

ja sitten että kokoajan sanotaan "kato äiti", "äiti kato"! Joutuuko muutkin äidit kokoajan katsomaan? En ole kyllä huomannut muiden lasten huutavan kokoajan tuota. Mistähän mahtaa johtua?

Vieraissa lapsissa ärsyttää muakin käytöstapojen puute, se että loistaa kilometrin päähän ettei vanhemmilla ole mitään otetta heihin. Tekevät mitä lystäävät kylässä ja kotona. Sellainen minä-minä-minä eikä muille mitään...

Yhteistyössä