Mikä sitten on mielestäsi kohtuullista siivousta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piipi

Aktiivinen jäsen
02.02.2005
9 126
1
36
Mikä menee omasta mielestäsi överiksi ja mikä jää pahasti alakanttiin? :whistle:

Päivittäinen imurointi, keittiön siistiminen päivittäin, pölyt pari kertaa kk?, lattian pesut pari kertaa kk, vessa kerran kaks viikossa. Näin mennään meillä normaalisti keskimäärin. Pidän kohtuiullisena.

Me ollaan laiskoja siivoomaan, eli imurointi kerran viikko, lattiat pestään tarvittaessa ja keittiön lattian lakaisen päivittäin. Vessa kerran viikkoon ja joka kakan jälkeen, lakanat yms. viikon välein.
Keittiössä tiskit yms heti kun niitä tulee. Ja samalla pyyhkään tasot yms.

No mä moppailen kostealla mikrokuituliinalla lattiat joka päivä. Tää kämppä on käsittämättömän pölyävä :/
Muuten sitten siivoilen tarpeen mukaan, kylppärin ja vessan kerran viikossa

Meillä päivittäin imuroidaan (joskus useemmin kuin kerran),tasot pyyhitään päivittäin,lattiaa pestään peri kertaa viikossa(keittiöö useammin kosteella mikrokuitulastalla),vessa kaks kertaa viikossa..
Lakanat vaihtuu kerta viikkoon..

Hmmm, meillä siistitään keittiö aina tarvittaessa eli kun on syöty ja sörssätty, siistin tasot, tiskit pois ja lakaisen pöydän alustan pikku nuunuun tieltä :D Imuroin yleensä päivittäin, vessa siivotaan kun siltä näyttää, vähintään kerran viikossa. Lattiat yleensä pyrin pesemään 1x vkos, joskus tulee innostuspuuska ja siivoan perusteellisesti 2x mutta niitä onneksi tulee vähemmän enää :laugh: Ja pölyt pyyhin 1x viikos tai useammin, riippuen tuleeko vieraita vai ei ja miten paljon oon pyykkirallia pyörittäny sisällä. Oon vähä sen tyylinen että vie mennessäs ja tuo tullessas. En tiedä mikä on sopiva määritys tälle, mun näkökulmasta sopivasti.

Meillä kerran viikkoon viedään matot ja petivaatteet pihalle, pyyhitään pölyt, imuroidaan ja luututaan lattiat ja pestään vessa. Tuon lisäksi imuroidaan 2krt vko, tavarat siistitään paikoilleen päivittäin ja vessaa pestään tarvittaessa. Minun mielestä tuo on ihan kohtuullista =)

imuroin joka toinen päivä
kerta viikkoon moppaan maton välit
kerta viikoon siivoon vessat

sit kerran kuussa lentää matot pihalle ja kunnon tomuutus...ja samalla täysin perusteellinen siivous...
ja pölyt pyyhitään silloin ku siihen on tarvetta...<br><br>

Yhteistyössä