Mikä syynä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Riina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Riina"

Vieras
Erosin poikaystävästäni puoli vuotta sitten ja hänellä on ollut ongelmia aiemmin terveyden kanssa (sydäninfarkti nuorena, masennusta) ja nyt huomasin, että hän jäänyt pois pidemmäksi aikaa töistä ja työssä eivät tiedä milloin hän palaa ja hän on työnarkomaani eli todella outoa. Hänellä ei ole alkoholiongelmaa. Tiedustelin hänen vointiaan viestillä häneltä sekä hänen äidiltään. He eivät vastaa mitään vaikka hänen äitinsäkin on empaattinen ja olin hänen kanssaan hyvissä väleissä. En ole ahdistellut häntä eli ei voi olla siitä kyse etteivät vastaa. Kummallista kun kumpikaan ei vastaa mitään vaikka näen lukukuittauksista että ovat lukeneet tekstiviestit. Mikä voisi syynä, että heistä kumpikaan ei vastaa mitään edes lyhyesti? Kysyin kohteliaasti. Jätin miehen puolisen vuotta sitten ja oli masentunut siitä. Siis miksi hiljaisuus?

Mies ei halua olla tekemisissä kanssasi, koska jätit hänet ja hänen äitinsä on lojaali pojalleen. Ei se sen kummempi asia ole. Turha sinun on mitään empatiaesityksiä nyt kehitellä.

Ilmeisesti on tapahtunut jotain vakavaa koska ei käy töissä ja on pidempään pois. Tämä ei ole mikään empatiaesitys vaan nykyinen miehenikin on huolissaan hänestä ja kehoitti laittamaan viestiä. Ei ole exän tapaista ja hän todella kova stressaamaan kaikista asioista joten voi olla jotain vakavaa liittyen sairaskohtaukseen tai mielenterveyteen liittyen. On saanut kohtauksen aiemmin koska teki niin paljon töitä ja stressasi kaikista pikkuasioistakin.

Mitäpä hänen asiat tai terveys sulle enää kuuluu? Miksi ihmeessä pitäisi sulle kertoa henk.kohtaisista asioistaan, kun olette kerran eronneet ja vielä sinun aloitteestasi, ja jos ette muutenkaan "eronneet ystävinä"? Uteliaisuus ei ole hyve, varsinkaan tossa tilanteessa.. Ja jos onkin vakavasti sairastunut tai vaikka kuollut, niin mitä sitten? Menisitkö haudalle itkemään, vai veisitkö kukkia hänen vanhemmilleen? Itseäni ainakin tympisi, jos mulla olisi tilanne, että lapseni olisi sairas tmv., ja joku eksä alkaisi viestitellä uteliaisuuttaan..

[QUOTE="Riina";30103790]Ilmeisesti on tapahtunut jotain vakavaa koska ei käy töissä ja on pidempään pois. Tämä ei ole mikään empatiaesitys vaan nykyinen miehenikin on huolissaan hänestä ja kehoitti laittamaan viestiä. Ei ole exän tapaista ja hän todella kova stressaamaan kaikista asioista joten voi olla jotain vakavaa liittyen sairaskohtaukseen tai mielenterveyteen liittyen. On saanut kohtauksen aiemmin koska teki niin paljon töitä ja stressasi kaikista pikkuasioistakin.[/QUOTE]

Ok, mutta vaikka olisikin tapahtunut jotain vakavampaa, niin miksi sun se täytyy tietää? Miten voit häntä auttaa sairauskohtauksessa tai mielenterveysasioissa? Jos teidän ero on aiheuttanut hänelle masentuneisuutta, niin tuskin hän haluaa kovin paljon olla tekemisissä kanssasi jollei ole täysin toipunut erosta.

Jätin miehen puoli vuotta sitten ja masentui siitä, kirjoitit näin.

Nyt ihmettelet, miksi ei hänen äitinsä tai hän halua vastata viesteihisi.

MIKSI hitossa pitäisi, haluatko vääntää veistä haavassa, viimeistellä työsi.
Oletko koskaan ollut rakastunut.
Jos rakastamasi ihminen jättää, toipumiseen menee aikaa ja toipumista ei helpota tämän ihmisen viestit ja kyttäys.

Jätä se miesraukka rauhaan, olet tehnyt päätöksen, että ette ole enää pari, joten sinulle ei kuulu miehen asiat yhtään

Siis en ole ahdistellut miestä yhtään kertaa eromme jälkeen. Kysyin nyt vaan kun olen ensi kerran huolissani hänestä. Ja uskon, että hän ymmärtää, että minulla ei ole mitään taka-ajatuksia vaan olen huolissani hänestä. Mistä avauksista oikein puhut? Tällä palstalla on varmaan muitakin eroon liittyviä kysymyksiä. En ole ennen kirjoittanut tälle palstalle kuin lapsiini liittyvistä asioista. Mielestäni ei ole ahdistelua koska tämä on ensimmäinen kerta kun otan häneen yhteyttä puoleen vuoteen.

Jos mies on vaikka päättänyt päivänsä tai joutunut psykoosissa suljetulle, koska ei kestänyt teidän eroa, niin luuletko, että häntä tai äitiään huvittaa tilittää siitä sinulle?

Miksi itse et pääse miehestä yli?

Luettuani äskeiset vastaukset mua alkoi harmittamaan kun laitoimme mieheni kanssa nuo viestit hänelle ja hänen äidilleen. Kun en ajatellut, että tuo tuntuu veitsen vääntämiseltä haavassa. Olin vaan niin huolissani hänestä koska tottakai välitän hänestä vielä ja olinhan rakastunut häneen. Miehenikin soitti äsken ja kysyi onko kuulunut mitään uutta kun on niin huolissaan hänestä. Liika empatia ei ehkä olekaan hyvä. Pitäisi vaan yrittää olla tuntematta sitä ja ainakin ottamatta mitään yhteyttä. Tuli tosi paha olo jos exälle tuli viestini takia pahempi olo.