mikä talopaketti paras??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äeppä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äeppä

Jäsen
22.05.2006
325
0
16
Miehen kanssa ollaan kallistumassa uuden rakentamiseen/ tai no rakennuttamiseen, kun nuo asuntojen hinnat on sika korkeat.Uuden talon saa samalla hinnalla kun 10 vuotta vanhan!!!
Mutta kysymykseni kuuluu, mikä on paras talopaketti ja malli??
Mikä siinä oli parasta ja oliko kallis?
Mikä meni pieleen tai olis voinut mennä paremmin?
Entä onko kukaan tehnyt talopakettiaan alueelle missä ei ole kunnallistekniikkaa, kaavoittamaton?
Olen itse ihan vihreä näissä asioissa, mutta palaa halusta tietää!!!
Kuinka pitkä projekti teillä oli kunnes pääsitte asumaan?
Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan, kysymyksiä tuli luvattomankin paljon...mutta kaunis kiitos silti. :flower:

Ei tähän kysymykseen voi vastata ellei ole rakentanut montaa taloa. Eiköhän lähes kaikki mainitse sen oman paketin kun ei muista ole kokemusta.

Kysele tarjouksia ja vertaile mitä hinta sisältää sekä vertaile millaisesta materiaalista paketti tehdään esim. julkisivulaudan paksuus, ikkunat, kuinka pitkälle talo rakennetaan (vesikattovalmis on joka talotoimittajalla eri vaiheeseen rakennettu).

Meillä on Puutalo, en tiedä onko paras mahdollinen mutta olemme tyytyväisiä kokonaisuuteen sekä materiaalien laatutasoon sekä sen teknisiin rakenneratkaisuihin. Lupaukset pitivät. Muita en osaa mollata kun en niistä tiedä :x

Meillä omatalo. Ja kaikki meni niin per.seelleen kun vaan voi.
Mutta tosiaan kaikki riippuu pitkälti talo myyjästä...
Mutta hinta-laatu oli mielestämme hyvä. Pohja ratkaisu mahtava ja talo tuli juuri silloin kun sovittiin ja oli pystyssä niin nopesti kun sanoivat.

Ja sopimus oli selainen että saatoimme kesken kaiken sanoa että hei, tuo me tehdään itse (vaikka oli avaimet käteen talo). ja näin sitten säästyi työ osa...
Kaikki työt oli jaoteltu hyvin paperille ja siitä saatoimme sanoa että tuon teemme itse että tulkoon miehet taas tuon tekemään jne...

Mutta kuten sanoin kaikki meni poskelleen ja teimme sitten itse kaikki sisus hommat.........

Mutta tosiaan, voin suositella finndomoa.

meille tulee 2,5viikon päästä Herrala-talojen paketti. tähän saakka kaikki loistavasti, eniten päänsärkyä soranajosta ja kuskin kiireisyydestä..joten sikäli ok. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 10:11 Ellan äiti kirjoitti:
Pupu Tupuna!

Mikä Herrala-talojen talo teille tulee? Olemme itse katselleet kyseisen talofirman malleja ja vaikuttavat tosi laadukkailta.

Meille tulee Iltatähti muunneltuna.. eli peilikuvana ja sitten tehtiin iso erkkeri ruokatilaan ja samalla suureni olohuone ja iso makkari. suurenneltiin vähän oviaukkoja että saatiin pariovia jnejne. samoin pesuhuonetta suurennettiin että saatiin poreallas ja 2 suihkua väljästi sinne. kaikki muutokset oli mahdollisia eivätkä paljon lisänneet hintaa kun lisättiin ne jo heti suunnitteluvaiheessa.

tietysti meidän projekti on vielä ihan vaiheessa, mutta täytyy kehaista myös tätä talomyyjää, että on ollu todella kullanarvoinen, hän mm. suositteli hyviksi tuntemiaan kirvesmiehiä, urakoitsijoita jne. ja saatiin "parhaat päältä" hänen avullaan. itse kun ei tunneta ammattimiehiä ja haluttiin kuitenkin valmista.

suosittelen pyytämään ainakin tarjousta ja juttelemaan alueenne edustajanne kanssa, jos herrala kiinnostaa! mä ihastuin aikoinaan asuntomessuilla herrala-taloihin ja sen jälkeen ei muut kelvannu. ;) herralalla on käsittääkseni pisimmälle viety suurelementtitoimitus.

Yhteistyössä