Mikä tarve teillä haahkoilla on muuttaa miestänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrkyttäjäakat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyrkyttäjäakat

Vieras
Kun tavataan esitätte ihanaa ja suvaitsevaista onnellista naista, mutta auta armias kun yhteen muuttaa/menee naimisiin alkaa kamala tarve muokata miestä "paremmaksi"? Miksette voi hyväksyä meitä sellaisina kuin olemme? Emme mekään jatkuvasti yritä muuttaa teitä! Täällä saa aina lukea kun tulette itkemään kun miehenne on sanonut että voisit esimierkiksi hiustyyliäsi vaihtaa tai pari kiloa pudottaa ja mies on silloin automaattisesti sika tai ajattelematon kusipää? Mutta miehelle saa vastaavia kommentteja syytää mielinmäärin ja jos mies ei muutu on hän silloinkin sika. Emme me miehet ole koulutettavia eläimiä! Jos emme kelpaa, niin älkää sitten ottako puolisoksi! Jos alkaa seurustelemaan ei taka-alalla kuulu olla ajatusta 'No eihän tämä täydellinen ole, mutta korjaan miehen heti kun saan tämän loukkuun esim. naimisiin menemällä'. Miltä teistä tuntuisi jos miehenne heti naimisiin päästyään alkaisi ehdottelemaan, että no nyt voisit sitten nuo kilot pudotaa ja silikoonit käydä ottamassa, enkä pidä tavasta miten puhut, mene puhekurssille? Tulee todella pettynyt olo kun luulee löytäneensä naisen joka rakastaa ja hyväksyy ja sitten naimisiin mentyä alkaa tulla kommenttia kuinka sitä ja tätä tulisi muuttaa...

Jaa, että miltä tuntuisi...no ei ole tuntunut kivalta kun mies yrittää muokata. Pitäisi jotkut tietyt raamit vain täyttää. No itse olin niin tyhmä että rakastuin mieheeni sellaisena kuin hän on, minä vain en tunnu kelpaavan omana itsenäni. Oma vikahan se, ei kukaan pakottanut häntä ottamaan puolisoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tyrkyttäjäakat;23179472:
Kun tavataan esitätte ihanaa ja suvaitsevaista onnellista naista, mutta auta armias kun yhteen muuttaa/menee naimisiin alkaa kamala tarve muokata miestä "paremmaksi"? Miksette voi hyväksyä meitä sellaisina kuin olemme? Emme mekään jatkuvasti yritä muuttaa teitä! Täällä saa aina lukea kun tulette itkemään kun miehenne on sanonut että voisit esimierkiksi hiustyyliäsi vaihtaa tai pari kiloa pudottaa ja mies on silloin automaattisesti sika tai ajattelematon kusipää? Mutta miehelle saa vastaavia kommentteja syytää mielinmäärin ja jos mies ei muutu on hän silloinkin sika. Emme me miehet ole koulutettavia eläimiä! Jos emme kelpaa, niin älkää sitten ottako puolisoksi! Jos alkaa seurustelemaan ei taka-alalla kuulu olla ajatusta 'No eihän tämä täydellinen ole, mutta korjaan miehen heti kun saan tämän loukkuun esim. naimisiin menemällä'. Miltä teistä tuntuisi jos miehenne heti naimisiin päästyään alkaisi ehdottelemaan, että no nyt voisit sitten nuo kilot pudotaa ja silikoonit käydä ottamassa, enkä pidä tavasta miten puhut, mene puhekurssille? Tulee todella pettynyt olo kun luulee löytäneensä naisen joka rakastaa ja hyväksyy ja sitten naimisiin mentyä alkaa tulla kommenttia kuinka sitä ja tätä tulisi muuttaa...

Noh, meillä ei ole tuommoista. Itse en olisi sellaisen miehen kanssa joka sanoo naisia haahkoiksi. Hurjan huonoa ja naista alentavaa käytöstä. Onneksi meillä toimii kunnioitus molemmin puolin:)

[QUOTE="mmmm";23179545]Jaa, että miltä tuntuisi...no ei ole tuntunut kivalta kun mies yrittää muokata. Pitäisi jotkut tietyt raamit vain täyttää. No itse olin niin tyhmä että rakastuin mieheeni sellaisena kuin hän on, minä vain en tunnu kelpaavan omana itsenäni. Oma vikahan se, ei kukaan pakottanut häntä ottamaan puolisoksi.[/QUOTE]

no juuri tuolta meistä miehistä tuntuu. ja nyt koska sen tekee mies niin se on jotenkin väärin vaikka teille naisille ihan arkipäivää?

Minä olen muokannut miestäni mieleisekseni jo ennen naimisiinmenoa :) Nyt sitten olemme olleet molemmat tyytyväisiä ja naimisissakin jo yli kymmenen vuotta. Mieskin vain kiittää minua moisesta työstä. Suuri työ siinä olikin, mutta onneksi mies oli aika nopea oppimaan ja nyt on hänellä helpompaa muuallakin kun osaa käyttäytyä. En olisi kyllä naimisiin mennytkään jollei käytöstavat olisi menneet jakeluun ;) Ja voin sanoa, että parempaa miestä ei mistään löydy!

Alkuperäinen kirjoittaja tyrkyttäjäakat;23179621:
en todella vihaa naisia. olen vain hyvin pettynyt. kolmas avioliitto menossa ja aina sama kaava. vähemmästäkin alkaa kiehumaan.

ymmàrràn, ei se tee sinusta loosersia eikà naisista tyrkkyjà. sulla ehkà huono sàkà? tai voisit opetella jotain mihen ja naisen vàlisestà psykologiasta, loppujen lopuksi se on kemiaa, kàytòstà ja diplomatiaa, usko vaan

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja tyrkyttäjäakat;23179621:
en todella vihaa naisia. olen vain hyvin pettynyt. kolmas avioliitto menossa ja aina sama kaava. vähemmästäkin alkaa kiehumaan.

No sinä se et sitten ihan nopeasti ole oppinut !

Alkuperäinen kirjoittaja meillä kyllä;23179634:
No sinä se et sitten ihan nopeasti ole oppinut !

Ehkä olen hyväuskoinen kun aina naiset ovat eksiäni kauhistelleet ja lupailleet ummet ja lammet. En ole mikään juoppo/työnarkomaani/väkivaltainen/laiska vaan ihan tavallinen mies. Kai se on sitten ruvettava räyhääväksi vaimonhakkaajaksi että saisi vähän kunnioitusta. Niin noita naistenhakkaajia vissiin syntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja tyrkyttäjäakat;23179596:
no juuri tuolta meistä miehistä tuntuu. ja nyt koska sen tekee mies niin se on jotenkin väärin vaikka teille naisille ihan arkipäivää?
Nyt? Pitääkö minun sitten maksaa siitä mitä joku muu on tehnyt?

Olisit vaan antanut sen ekan jo kouluttaa susta kunnon mies, niin olisit päässyt paljon helpommalla etkä olisi takonut päätäsi seinään koko ajan. Mun eka ei antanut ja sama kierre hänellä kuin sinulla. Ei siis kelpaa kenellekään "kouluttamaton mies".

Aivan, kaksoisstandardit ovat arkipäivää. Sama juttu, että on ihan ok jos nainen on persaukinen vätys, mutta miehen ollessa kyseessä niin ei kelpaa ja tulee välittömästi kenkää.

En kyllä ymmärrä miksi kukaan kattelee persaukista vätystä olipa mies tai nainen.

Ei me ainakaan muokata toisiamme. Ollaan kasvettu toistemme rinnalla ja kunnioitamme toisiamme sen verran, että emme ala laukomaan toisillemme hävyttömyyksiä. Olemme todenneet, että ihminen muuttuu myös avioliiton aikana. Emme voi olla sellaisia kuin 17-vuotiaina kun rakastuttiin, olemmehan nyt 31-vuotiaita. Väkisinkin sitä on muuttunut jo 3 lapsen myötäkin niin henkisesti kuin ruumiillisestikin. Rakastamiseen / avioliittoon kuuluu niin myötä kuin vastamäessäkin, toisia kunnioittaen ja tähän pyrimme!

Onneksi minulla on maailman ihanin mies <3 <3

Vai että haahkat...

Kun me tavattiin miehen kanssa niin mies oli hyvässä kunnossa, piti huolta itsestään, käyttäytyi hyvin, puhui mulle aina kauniisti, teki paljon asioita mun hyväksi ja mun kanssa jnejne...

Kun me muutettiin yhteen.... noh, eipä se enää jaksa pitää huolta itsestään, käyttäytyy meillä kotona välillä kuin sika, ei tee mitään yhteisen kodin eteen, nitisee aina rahasta vaikka joutuu ostaman vain murto-osan kodin hankinnoista, osaa sanoa mulle melko rumastikin joskus vaikka se on kuulemma huumoria..

Niin, että miksi te miehet johdatte naisia harhaan esittämällä mister täydellisiä ja kun muutetaan yhteen niin ootetaan perse sohvalla jotain passausta koko ajan. Eli toisinsanoen aletaan pitämään sitä omaa muijaa itsestäänselvyytenä.

Ja joo, meillä on koulutus jatkuvasti käynnissä....

Hauskaa, että moni kommentoi sitä kuinka mies on muuttunut. No naiset ne vasta muuttuvatkin kun tulee lapsia ja mies saadaan rengastettua. Mies on monesti tehtävänsä tehnyt, joten ei hänestä tarvitse välittää sun muuta ja kyllä ne fyysiset muutokset ovat myös ihan arkipäivää.

Kuulostatpa nyt katkeralta. Ongelma saattaa myös osin olla siinä, että puikahdat naimisiin liian pian. Suhteen alussa miehet käyttäytyvät automaattisesti paremmin kun haluavat tehdä vaikutuksen uuteen naiseen. Naisen kanssa täytyy olla yhdessä useita vuosia ja vielä saman katon alla, jotta miehen todellinen luonne ja kaikki tavat paljastuvat. Vasta sitten tietää, haluaako toisen kanssa olla loppuelämänsä.

Eli ongelma ei ole naisissa vaan sinussa, kun kiirehdit naimisiin. Nyt ota opiksesi.

Hauskaa, että moni kommentoi sitä kuinka mies on muuttunut. No naiset ne vasta muuttuvatkin kun tulee lapsia ja mies saadaan rengastettua. Mies on monesti tehtävänsä tehnyt, joten ei hänestä tarvitse välittää sun muuta ja kyllä ne fyysiset muutokset ovat myös ihan arkipäivää.

Mä en ole sitä vastaan tai yritä estää sitä että toinen muuttuu ja kasvaa, mutta se ei ole selitys sille että jätetään kaikki kotityöt ja lasten hoito kumppanin harteille ja kasvatetaan hikinen kaljamaha. Kyllä mäkin joo naisena vanhenen mutta pidän silti itsestäni huolta.

Mitä tarkoitat että mies on tehtävänsä tehnyt ja hänestä ei tarvitse välittää?

[QUOTE="vieras";23179780]Mä en ole sitä vastaan tai yritä estää sitä että toinen muuttuu ja kasvaa, mutta se ei ole selitys sille että jätetään kaikki kotityöt ja lasten hoito kumppanin harteille ja kasvatetaan hikinen kaljamaha. Kyllä mäkin joo naisena vanhenen mutta pidän silti itsestäni huolta.

Mitä tarkoitat että mies on tehtävänsä tehnyt ja hänestä ei tarvitse välittää?[/QUOTE]

Näin se on mennyt monissa suhteissa kun katselee tota touhua, ovat lähinnä kämppäkavereita yhteisestä sopimuksesta.

Tosiaan saattaa se meininki miehellä muuttua ajan kanssa, eikä aina parempaan suuntaan. Sama voi käydä myös tosin naisen kohdalla. Sitten tietty miehet voi syyttää sitä naista, että sen vika että alkaa käyttäytyä eri tavoin...

Mun mielestä puolisoiden tulisi tukea toisiaan ja olla "samalla puolella". Aina ei itse huomaa vähitellen tapahtuvia negatiivisia muutoksia itsessään. Eikö se voi olla myös hyvä asia, jos puoliso voi olla se peili joka auttaa huomaamaan tämän. Muutoksia tapahtuu sekä fyysisesti että henkisesti. Tämä ei siis ole sama asia kuin tokaista sohvalla istuen (toisessa kädessä kaukosäädin ja toisessa kalja) urheiluruudun mainostauolla, että ompa sulla muuten perse levinny sitte siitä ku mentiin naimisiin 20v sitten...

Muutosta ja siitä huomauttamista voi olla monenlaista osa hyväksi ja osa pahaksi.

Uusimmat

Yhteistyössä