Mikä tauti mahdollisesti minulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kurkku on kipeä, tai tuntuu että on "pala kurkussa", kielessä on vaalea kerros ja hengittäminen tuntuu ikävältä.

Lääkäriin en pääse kun terveyskeskuksessa ei ole vapaita aikoja enkä ajanvarauksesta saanut akuuttiaikaa vaan kehoituksen seurailla vielä neljä päivää.

Jaa vaikea sanoa, kun ei näje. Mutta angiina olis sielä nielurisojen seutuvilla valkeina pilkkuina, "peitteenä". mee ny hyvä ihminen huomenna päivystykseen, kyllä sinne pääsee. Ottavat nieluviljelyn sulta.

Angiinassa pitäsi kyllä olla kuumettakin, tosin mulla on ollut myös kuumeeton sellainen! Voi olla normaali ylähengitystieinfektio... mikä vaan... Jopa allerginen reaktio... siitepölylle.. Päivystykseen siitä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"pala kurkussa" tunne voi viitata myös syöpään. kannattaa ottaa yhteyttä lääkärin.

Sitähän olen yrittänyt, mutta kun en saa aikaa lääkärille koska en ole lääkärin tarpeessa. Eivät anna akuuttiaikaa ja lääkäriajat ovat kaikki varattuina siinä ajanvarauslistassa tms mikä heillä on käytössä.

Ilmeisesti vaivan syy selvitetään sitten ruumiinavauksessa :(

Alkuperäinen kirjoittaja puoskari:
Jaa vaikea sanoa, kun ei näje. Mutta angiina olis sielä nielurisojen seutuvilla valkeina pilkkuina, "peitteenä". mee ny hyvä ihminen huomenna päivystykseen, kyllä sinne pääsee. Ottavat nieluviljelyn sulta.

Angiinassa pitäsi kyllä olla kuumettakin, tosin mulla on ollut myös kuumeeton sellainen! Voi olla normaali ylähengitystieinfektio... mikä vaan... Jopa allerginen reaktio... siitepölylle.. Päivystykseen siitä!

En minä voi lähteä päivystykseen kuin äärimmäisessä hädässä kun minulla on kolme pientä lasta nukkumassa enkä edes omista autoa

Alkuperäinen kirjoittaja puoskari:
Kyllä se riittää, kun meet huomenna. Yön aikana tuskin mitään pääsee tapahtumaan. Unohda nuo syöpäjutut, karmeaa pelottelua :0

No en pysty enää :(
Hysteerinen persoonallisuus taidan olla, mutta rupesi oikeasti pelottamaan

Nyt lilluu kaikenlaista siitepölyntapaista ilmassa. Se saattaa turvottaa kurkunpäätä... Ei siulle mitään satu, jos kerran yleiskunto on kohallaan, henki kulkee, eikä oo kuumettakaan. Nyt rauha maahan, pää tyynyyn :)

Palan tunne kurkussa (globusoire)
Erityinen nieluoire on palantunne kurkussa (globusoireyhtymä ), joka tuntuu vain tyhjää niellessä ja helpottuu ruokaa nielemällä. Vaivaan ei liity kipuja tai muita oireita. Vaivan syytä ei tiedetä, mutta se liittyy usein psyykkisesti hankaliin elämänvaiheisiin ja voi johtaa syövän pelkoon. Oire on yleisempi nuorilla ja naisilla, eikä siihen liity kipua tai painonlaskua. Jos on tyypillisiä edellä mainittuja oireita, yleensä erityistutkimuksia ei tarvita ja vaiva on hyvänlaatuinen.

Yhteistyössä