Mikä tuholaistoukka tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aktiivinen jäsen
27.08.2010
1 931
0
36
Helsinki
minalupaan.blogspot.com
Pahoittelen pöydän siivottomuutta, mutta se ei tokikaan ollut kuvan pääasia!

Osaako kukaan nimetä tuota kyseistä tuholaistoukkaa? Olen bongannut niitä keittiöstä nyt jo pariin kertaan. Tämän lisäksi niitä vaeltelee koirien kuivaruoassa!

34jbuhd.jpg

Ehkä vähän lähempää pääsette tutkimaan täältä: Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

vyöihrakuoriaisen toukka. Meiltäkin on löytynyt niitä. Syövät muruja, rasvaa, mutta voivat myös tuhota vaatteita. Kannattaa käydä kaikki kaapit läpi!!

http://www.google.fi/images?hl=fi&q=ihrakuoriainen&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&gbv=1&ei=R2A3TbXSJcaL4QbChK3MAg

Pitää kutsua torjuja ennen kuin leviävät muihin asuntoihin.

Itse epäilen, että nuo saapuivat meille juurikin tuuletuskanavan kautta (kerrostalossa kun asumme). Yhtäkkiä vain pari kappaletta ryömi esiin hellan seutuvilta, kun olin tekemässä ruokaa!

Ei kyllä mitään hajua siitä, että miten me (tai itse asiassa kukaan muukaan) olisimme saaneet kuskattua noita mukanamme :O Hmm.

Nuo Googlen antamat kuvat toukista näyttävät jotenkin pörröisemmiltä, kuin vyöihrakuoriaisen toukka. Toisaalta kaipa niissäkin jonkinlaista variaatiota on. Enkä muutakaan vaihtoehtoa tähän hätään keksi! Ei kai noita tuholaistoukkia nyt niin paljoa täällä Suomen maalla liikuskele.

Hyi olkoon. Myrkkyjä kehiin!

Meille tuli ilmastointikanavista ja rakenteista turkiskuoriaisia. Keittiön katossa on reikä lampulle ja meillä on alaspäin oleva kupulamppu ja se on aina ihan täynnä niitä toukkia!

Me myrkytettiin asunto 3 kertaan. Kaikki sovat sun muut käsiteltiin myös. Kaikki vaatteet joko pestiin tai saunotettiin ja pakattiin muualle. Koko kämppä piti tyhjentää kaikesta irtoroinasta. Tähän myrkytýs-pesu-saunotus-varastointi sessioon meni 3kk. Asuttiin 2 viikkoa muualla myrkytysten ajan. Olin ihan lopussa. Mutta toukista päästiin.

Kunhan ei ole tullut saastuneen koiranruuan mukana? Meille tuli just koiranruokapussin mukana öttiäisiä ja sitten terveystarkastajalle vielä kiikutin näytille. Sanoi, että kaupasta saattaa joskus tulla ikäviä yllätyksiä esim jauhopussin mukana tai lemmikkiruuan mukana...

En usko, että koiranruoan mukana olisi tullut, sillä pussiruoka on ollut komerossa jo pari kuukautta. Ennen ei ole sieltä mitään kömpinyt esiin tai tullut vastaan. Muutama päivä sitten vasta törmäsin niihin, samana päivänä, kun pari niitä mönki esiin hellan läheisyydestä!

En tiedä pitäisikö naapureilta käydä kyselemässä, että onko heillä samaa ongelmaa.

Onneksi noita toukkia ei ole vielä tullut mielettömästi vastaan! Ja toivottavasti ei tulekaan :S

Mä oon kuullut, että kerrostalossa joudutaan monesti myrkyttämään useampia asuntoja kerrallaan, kun on esim. turkiskuoriaisia. Kannattaa puuttua asiaan mahdollisimman nopeasti.

Onko muuten sokeritoukkia näkynyt vessassa tms.? Ovat myös kerrostaloasuntojen riesa usein..

Kaverinikin tuossa juuri kertoi, että heillä on kerrostalossa välillä sama ongelma. Toukkia tms. tuholaisia vilisee välillä jokaisessa asunnossa. Tämä tarkoittaa sitä, että yhden asunnon myrkyttäminen ei auta, sillä tuholaiset karkaavat toisiin asuntoihin ja palaavat takaisin aikanaan.

Meillä ei tosiaan muita vierailijoita ainakaan tällä hetkellä ole näkynyt kuin noita toukkia - ja niitä ainoastaan keittiön lähistöllä.

Yhteistyössä