Mikä tuota lasta oikein vaivaa :,(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Taas tää näköjään alkaa :'(

Likan (12kk) nukuttaminen on todella vaikeaa...kun hän pomppii kuin ei olisi väsynyt lainkaan vaikka sitä siis on.

Kun hän on nukkunut noin tunnin, hän herää ja siitä alkaa huuto. Eilen se kesti tunnin...saas nähdä kauanko tänään kestää.

Muutoinkin yöllä herää useaan otteeseen.

Allergiat on nyt tutkittu - ei ole. Atooppinen iho saatiin diagnoosiksi mutta iho on nyt hyvä, eli ei pitäisi siitäkään johtua.

Tässä meni jo hetki paremmin, mutta näköjään se ei kauaa kestänyt.

Oisko kellään mitään ideaa mistä voi olla kyse?

täällä mietin ihan samaa. Meillä siis tytön nukuttaminen on ollut pari kk helppoa, mutta nyt sinne sänkyyn meno on hankalaa, varsinkin illalla itku tulee aina.

Mutta siis en osaa sanoa mistä voi johtua

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
täällä mietin ihan samaa. Meillä siis tytön nukuttaminen on ollut pari kk helppoa, mutta nyt sinne sänkyyn meno on hankalaa, varsinkin illalla itku tulee aina.

mä vielä ymmärtäisin sen nukahtamisen vaikeuden, mutta MIKSI tuo lapsi herää tunninpäästä huutamaan uudelleen ja huutaa tosiaan vaikka sen tunnin. Mikään ei auta...ei sitten niin mikään :|

Kaikki keinot on kokeiltu mitä vaan keksimme, mutta ei auta.

Meidän lapset ovat olleet allergisia ja tehneet juuri tuollaista, allergiat eivät näkyneet missään testeissä. Lisäksi d-vitamiini on ollut heille myrkkyä ja aiheuttanut yöhuutoa.

meillä nukuttaminen on ollut yhtä taistelua 10kk ikäsestä asti eli melkeinpä vuoden,välillä menee paremmin sitten taas alkaa show..huomasin liikkuminen vaikutti nukahtamiseen

Mä en muista millon meidän pojalla tuollainen alkoi, mut edelleen (2v) välillä öisin heräilee ja huutaa, kiukuttelee, rimpuilee ja riehuu jopa 2 tuntia. Toisinaan tämä toistuu pari kertaa yössä. Onneksi enää harvemmin, ei ehkä joka viikko edes, mut tosiaan norempana tuo oli jokaöistä. Mitään syytä en ole keksinyt. Raskasta se on :(

Oletko kokeillut että menet just sen tunnin päästä sinne ja rauhoitat silittelemällä kun alkaa heräillä.
mun poika ekaluokalla teki tota, heräs aivan hikisenä ja hysteerisenä, ja jonkin ajan päästä selvis, että ei se vallan
edes herännyt kunnolla vaan unessa panikoi..

Täällä kanssa on aika ajoin nukahtaminen ja nukkumaan meno pojalla (1v11kk) yhtä hemmettiä.. Pahinta oli tuossa 1v 6kk tienoilla kun justiinsa sain kauheella tappelulla sen nukkumaan niin heräili parin tunnin välein huutamaan ihan hysteerisesti. Kaikki muut keinot kokeilin enkä saanut muuten rauhottumaan takas nukkuu kun kävin vaan aina sanaakaan sanomatta laittamassa takasin pitkälleen ja lähdin poikkeen huoneesta. Itkun kanssahan se sinne nukahti aina ja pahalla mielellä sit molemmat vaan muuten ei nukkunut :/ Välillä vieläkin kausia että itkun kanssa pitää mennä nukkumaan mut itelle ei tuu nyt muuta mieleen kun että poika aika ajoin kokeilee josko äiti nukuttas tai ei tarviis mennä nukkumaan tms..

n toi on kyllä outoa.

voisiko ne olla jotain painajaisia? pelkotiloja jotka tulee yöllä?

Meillä nyt flunssan jäljiltä yöt sekaisin.. Nukkuu parhaiten vieressä, mutta kun toinen on jo aikoja nukkunut omassa sängyssä, niin en haluaisi uudestaan opettaa viereen ja 6kk aikaa kun tulee seuraava niin sitten ei voi kuitenkaan vieressä nukkua..

Alkuperäinen kirjoittaja jos sittenkin:
Meidän lapset ovat olleet allergisia ja tehneet juuri tuollaista, allergiat eivät näkyneet missään testeissä. Lisäksi d-vitamiini on ollut heille myrkkyä ja aiheuttanut yöhuutoa.

Meillä on ollut kaikenmaailman eliminoinnit, eikä niistä ole apua ollut. Ei saa d-vitamiiniäkään nyt.

Mä en vaan voi käsittää että mikä helvetti tässä nyt menee koko ajan pieleen :(

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

mä vielä ymmärtäisin sen nukahtamisen vaikeuden, mutta MIKSI tuo lapsi herää tunninpäästä huutamaan uudelleen ja huutaa tosiaan vaikka sen tunnin. Mikään ei auta...ei sitten niin mikään :|

olsiko kauhukohtauksia..meillä ne alkoi vuoden ikäsenä kesti muutaman kuukauden.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko kokeillut että menet just sen tunnin päästä sinne ja rauhoitat silittelemällä kun alkaa heräillä.
mun poika ekaluokalla teki tota, heräs aivan hikisenä ja hysteerisenä, ja jonkin ajan päästä selvis, että ei se vallan

Eilenkin mä olin siellä vierellä koko ajan...jäin siis sänkyyn lukemaan. Ei auttanut. Ja kosketuksesta saa pahemmat raivarit.

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Täällä kanssa on aika ajoin nukahtaminen ja nukkumaan meno pojalla (1v11kk) yhtä hemmettiä.. Pahinta oli tuossa 1v 6kk tienoilla kun justiinsa sain kauheella tappelulla sen nukkumaan niin heräili parin tunnin välein huutamaan ihan hysteerisesti. Kaikki muut keinot kokeilin enkä saanut muuten rauhottumaan takas nukkuu kun kävin vaan aina sanaakaan sanomatta laittamassa takasin pitkälleen ja lähdin poikkeen huoneesta. Itkun kanssahan se sinne nukahti aina ja pahalla mielellä sit molemmat vaan muuten ei nukkunut :/ Välillä vieläkin kausia että itkun kanssa pitää mennä nukkumaan mut itelle ei tuu nyt muuta mieleen kun että poika aika ajoin kokeilee josko äiti nukuttas tai ei tarviis mennä nukkumaan tms..

En pysty tähän...en voi jättää sitä hysteeristä lasta yksin. En usko että tekee tuota tahallaan, joten en voi häntä jättää yksin.

Meillä kesti tooosi pitkään toi vaihe, että lapsi heräsi tasan tunnin kuluttua nukahtamisesta karmeaan huutoon, johon mikää ei auttanut. Jostain luin selityksen että uni "kevenee" lapsilla siirryttäessä unen vaiheesta toiseen, ja silloin herkempi lapsi voi havahtua. (Osasinkohan nyt selittää oikein..) Meillä tota samaa esiiintyy edelleen (lapsi nyt 5 v.), jos on tosi väsynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

olsiko kauhukohtauksia..meillä ne alkoi vuoden ikäsenä kesti muutaman kuukauden.

Ei pitäisi olla, koska meillä nämä alkoivat jo 10kk iässä ja yleensä ne alkavat vasta 1,5v iässä. Eikä lapsi siis rauhoitu lainkaan...siis eilenkin kesti tunnin ennen kuin rauhoittui siten, että sai uudestaan unennpäästä kiinni.

Mun mielestä tuo lapsi on tuskainen...siis että johonkin sattuu tjtn. Mutta mitään ei lääkärit löydä syyksi.

n toi on kyllä outoa.

voisiko ne olla jotain painajaisia? pelkotiloja jotka tulee yöllä?

Meillä nyt flunssan jäljiltä yöt sekaisin.. Nukkuu parhaiten vieressä, mutta kun toinen on jo aikoja nukkunut omassa sängyssä, niin en haluaisi uudestaan opettaa viereen ja 6kk aikaa kun tulee seuraava niin sitten ei voi kuitenkaan vieressä nukkua..

Meillä la jo 2 kuukauden päästä, joten todellakin olisi mukava saasa yöt siedettäviksi.

Voi mennä arvaus ihan metsään, mutta eihän teillä katsella tv:tä iltaisin ennen nukkumaan menoa? Joillekin tv:n päällä oleminen aiheuttaa sellaisen levottomuuden, ettei millään meinaa rauhoittua illalla nukkumaan eikä uni ole rauhallista. Imetätkö muuten? Jos imetät, niin oletko kokeillut jättää kahvin, teen ja kaakaon kokonaan pois?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eilenkin mä olin siellä vierellä koko ajan...jäin siis sänkyyn lukemaan. Ei auttanut. Ja kosketuksesta saa pahemmat raivarit.

oiei.. mut toi kosketusjuttu kuulostaa siltä , ettei se herää kunnolla. Voimia !
oletkos kokeillut herättää esim 45 min kuluttua, juotte vettä ja sit nukutat uudelleen.
Jos se on joku univaihe joka saa paniikkiin...

http://www.perhe.fi/artikkeli/kasvatus/297/kauhukohtaus_vaatii_rauhoittelua

Tuolla luki että lapsi on lohduteltavissa ja yleensä vaipuu pian takaisin uneen. Meillä lapsi ei ole lohduteltavissa (huutaa parhaillaankin hysteerisenä vaikka isä on vieressä) eikä siis vaivu uneen kuin vasta noin tunnin kuluttua.

Ei pitäisi olla, koska meillä nämä alkoivat jo 10kk iässä ja yleensä ne alkavat vasta 1,5v iässä. Eikä lapsi siis rauhoitu lainkaan...siis eilenkin kesti tunnin ennen kuin rauhoittui siten, että sai uudestaan unennpäästä kiinni.

Mun mielestä tuo lapsi on tuskainen...siis että johonkin sattuu tjtn. Mutta mitään ei lääkärit löydä syyksi.

Pääsisittekö osastolle nukkuun, jos seuraisi pulssia , yms, että mitä siellä tapahtuu ?

voi tulla jo nuorempana,meillä vuoden vanhana.
ilmavaivat voi olla yksi syy tai hampaat.
kulmahampaat tuli pitkään ja hartaasti yöt oli ihan hirveitä aloin antaa panadolia niin nukkui paremmin