Mikä tuota lasta oikein vaivaa :,(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten sitten loppujenlopuksi lapsi rauhoittuu huudettuaan sen tunnin? Miten muuten käyttäytyy, siis huutaako ihan hysteerisenä suoraa huutoa mutta ei esimerkiksi vedä itseään kaarelle. Miten käyttäytyy sylissä? Mietin vain että minun reilun vuoden ikäisellä todettiin pari kuukautta sitten refluksitauti. Yöisin sai hirveitä huutokohtauksia ja ei meinannut siis mikään auttaa. Kun koitin ottaa syliin lapsi veti itsensä kaarelle ja oli selvästi kipeänoloinen. Eli kova närästys aiheutti noita kohtauksia, nyt on lääkitys päällä ja yöheräilyt loppuneet :)

Lapsi nukahtaa pystyyn...siis nukahtaa huutoonsa väsyneenä, kun ei jaksa enää huutaa. Saattaa vielä senkin jälkeen havahdella ja huutaa kerran-pari kunnes taas vaipuu uneen.

Syliin jos ottaa, vetää karrelle, sängyssä heittelehtii jonak seurauksena pää mustelmilla.

Refluksia pohdittiin, mutta koska lapsi ei juuri pulauttele, sen katsotaan olevan epätodennäköinen.

minunkaan lapseni ei pulautellut. Pikkuvauvanakaan ei pulautellut oikeastaan ollenkaan. Kannattaa ottaa esimerkiksi neuvolassa puheeksi tuo refluksin mahdollisuus. Refluksin toteaminen on loppujenlopuksi aika yksinkertainen juttu. Kokeeksi voisit antaa gaviscon nimistä närästyslääkettä, saa apteekista ilman reseptiä.

Alkuperäinen kirjoittaja kake:
miten sitten loppujenlopuksi lapsi rauhoittuu huudettuaan sen tunnin? Miten muuten käyttäytyy, siis huutaako ihan hysteerisenä suoraa huutoa mutta ei esimerkiksi vedä itseään kaarelle. Miten käyttäytyy sylissä? Mietin vain että minun reilun vuoden ikäisellä todettiin pari kuukautta sitten refluksitauti. Yöisin sai hirveitä huutokohtauksia ja ei meinannut siis mikään auttaa. Kun koitin ottaa syliin lapsi veti itsensä kaarelle ja oli selvästi kipeänoloinen. Eli kova närästys aiheutti noita kohtauksia, nyt on lääkitys päällä ja yöheräilyt loppuneet :)

Lapsi nukahtaa pystyyn...siis nukahtaa huutoonsa väsyneenä, kun ei jaksa enää huutaa. Saattaa vielä senkin jälkeen havahdella ja huutaa kerran-pari kunnes taas vaipuu uneen.

Syliin jos ottaa, vetää karrelle, sängyssä heittelehtii jonak seurauksena pää mustelmilla.

Refluksia pohdittiin, mutta koska lapsi ei juuri pulauttele, sen katsotaan olevan epätodennäköinen.
Oottako koittanu nostaa sängynpäätyä.. tai antaa unilelua?

Sängynpäätä ei olla nostettu, mutta unilelu on käytössä.

Lapsella kuitenkin käytössä jo tyyny (ei lättänä vaan ihan lasten tyyny) jota käyttää.

Ja päiväunet sujuvat aina ilman niin minkäänlaista ongelmaa. Ongelma on siis vain tässä yössä.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Meillä oli myös tuossa kesällä kun odotin kuopusta viimeisilläni samanmoista. Poika rauhottui saadessaan maitopullollisen, ja jonkun ajan kuluttua nuo heräämiset jäi. En tiedä mistä johtui, tuossa kohtaa meillä oli ainakin eroahdistusta jonkun verran päiväsaikaan, tuli hammasta ja kävelyä jne...

Älä nyt vielä iske hanskoja tiskiin. Noita vaiheita tulee, joko sie ehdit keksiä, mikä on syy, tai se ehtii mennä ohitse ennen sitä. :hug:

Kokeilin muutaman kerran myös maitoa, mutta ei suostu sitä oikein juomaan. Saattaa ottaa muutaman hörpyn ja sitten taas huutaa väliin.

Niin, se onkin silleen että mikä toimii yhdellä ei tosiaankaan välttämättä toisella. Huono tapahan sekin kai oli olevinaan mutta jos parinkymmenen sekunnin vaivalla sai estettyä muutaman tunnin huutosession niin ihan sama :D

minunkaan lapseni ei pulautellut. Pikkuvauvanakaan ei pulautellut oikeastaan ollenkaan. Kannattaa ottaa esimerkiksi neuvolassa puheeksi tuo refluksin mahdollisuus. Refluksin toteaminen on loppujenlopuksi aika yksinkertainen juttu. Kokeeksi voisit antaa gaviscon nimistä närästyslääkettä, saa apteekista ilman reseptiä.

Tuota gaviskonia ollaan jo kokeiltu, ei apua.

Meillä oli myös tuossa kesällä kun odotin kuopusta viimeisilläni samanmoista. Poika rauhottui saadessaan maitopullollisen, ja jonkun ajan kuluttua nuo heräämiset jäi. En tiedä mistä johtui, tuossa kohtaa meillä oli ainakin eroahdistusta jonkun verran päiväsaikaan, tuli hammasta ja kävelyä jne...

Älä nyt vielä iske hanskoja tiskiin. Noita vaiheita tulee, joko sie ehdit keksiä, mikä on syy, tai se ehtii mennä ohitse ennen sitä. :hug:

Kokeilin muutaman kerran myös maitoa, mutta ei suostu sitä oikein juomaan. Saattaa ottaa muutaman hörpyn ja sitten taas huutaa väliin.

Niin, se onkin silleen että mikä toimii yhdellä ei tosiaankaan välttämättä toisella. Huono tapahan sekin kai oli olevinaan mutta jos parinkymmenen sekunnin vaivalla sai estettyä muutaman tunnin huutosession niin ihan sama :D

Mä voisin hyppiä vaikka alasti tuolla kadulla, jos sillä saisin tuon lapsen nukkumisen kuntoon :/

Kuulostaapa samalta kuin meilläkin esikoisen kanssa... Voimia vaan kovasti kaikille :hug: Meillä loppujen lopuksi syyksi paljastui maito, joka keräsi ilmaa mahaan ja itketti sen takia.

Kirjoittelin tuolla jo aiemminkin...
Meillä siis lapsi heräsi aina tasan tarkkaan sen tunnin kuluttua huutamaan, joskus huusi kauan ja joskus vähän vähemmän. Asiaa ei sen kummemmin tutkittu, mutta jälkeenpäin olen itse ajatellut, että se liittyi varmaankin yliväsymykseen. Meilläkin nukuttaminen kesti tuohon aikaan kauan, ja nukahtaminen tietysti venyi venkoilun takia. Nukkuuko teillä lapsi yhdet vai kahdet päiväunet, tai onko toiset päikyt jääneet juuri pois? Se voisi ainakin vaikuttaa.

Meillä lapsi rauhoittui parhaiten, kun sai huutaa huutonsa ns rauhassa. Olin toki vieressä, mutta olin hiljaa enkä koskenut lapseen, koska siitä huuto vain yltyi.

Refluksia pohdittiin, mutta koska lapsi ei juuri pulauttele, sen katsotaan

olevan epätodennäköinen.

Jos on silent-refluxia niin ei pulauttele. Meillä molemmilla allergisilla on sitä aina kun on epäsopiva ruoka kokeilussa ja eivät ole kummatkaan ikinä pulautelleet. Harva lääkäri tietää tarpeeksi refluksista-varsinkaan julkisella puolella. Olisiko mahdollista mennä hyvälle yksityiselle lääkärille?

Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77:
Kuulostaapa samalta kuin meilläkin esikoisen kanssa... Voimia vaan kovasti kaikille :hug: Meillä loppujen lopuksi syyksi paljastui maito, joka keräsi ilmaa mahaan ja itketti sen takia.

Siis mikä siinä maidossa sen ilman keruun teki? Pullosta juominen vai itse se maito?

Me on oltu apteekin erikoismaidolla ja itseasiassa tälläkin hetkellä sitä juo, mutta ongelma ei poistu.

Mie haluan vain sanoa, että meillä oli tuollaista. Ja tilanne rauhoittui vasta ajan kanssa. Tämä lapsi nukkui ensimmäisen 6-tuntia putkeen vasta lähempänä kahtavuotta ja vasta kolmen ikävuoden jälkeen voitiin puhua täysistä öistä. Tietenkin silloinkin vielä heräili, mutta ei enää huutanut tai oli ainakin rauhoiteltavissa. Mitään syytä moiselle ei löytynyt. En voi muuta sanoa, kuin, että voimia kovasti - on tosi kuluttavaa!

Alkuperäinen kirjoittaja tuulia:
Kirjoittelin tuolla jo aiemminkin...
Meillä siis lapsi heräsi aina tasan tarkkaan sen tunnin kuluttua huutamaan, joskus huusi kauan ja joskus vähän vähemmän. Asiaa ei sen kummemmin tutkittu, mutta jälkeenpäin olen itse ajatellut, että se liittyi varmaankin yliväsymykseen. Meilläkin nukuttaminen kesti tuohon aikaan kauan, ja nukahtaminen tietysti venyi venkoilun takia. Nukkuuko teillä lapsi yhdet vai kahdet päiväunet, tai onko toiset päikyt jääneet juuri pois? Se voisi ainakin vaikuttaa.

Meillä lapsi rauhoittui parhaiten, kun sai huutaa huutonsa ns rauhassa. Olin toki vieressä, mutta olin hiljaa enkä koskenut lapseen, koska siitä huuto vain yltyi.

Nukkuu yhdet unet mutta kokeiltiin tähän niitä toisia takaisin sillä seurauksella että lapsi nukahti vasta klo 22-23 jolloin aamulla oli liian väsynyt heräämään 6:45. Mun puolesta saa aamulla nukkua pidempäänkin, mutta on niin herkkäuninen ettei siihen pysty jos muut alkavat nousemaan ylös.

Meillä ihan sama juttu tuon kosketuksen kanssa...tuntuu vain pahalta antaa toisen huutaa jopa sen tunnin.

Siis mikä siinä maidossa sen ilman keruun teki? Pullosta juominen vai itse se maito?

Me on oltu apteekin erikoismaidolla ja itseasiassa tälläkin hetkellä sitä juo, mutta ongelma ei poistu.

Mitä erityiskorviketta juo? Onko varma että on sopivaa? Oletteko kokeillut toista korviketta?

Itse maito. Siirryttiin kokonaan laktoosittomaan ruokavalioon niin ongelma katosi. Pitkin yötä tuokin heräili ja itki.

Meillä oli kyllä esikoisen kanssa tota samaa. :/ EIkä siihen mitään syytä tai ratkaisua löytynyt, edelleen se kyllä heräilee yleensä tunnin-parin kuluttua nukahtamisesta. Ei joka yö, eikä ala huutamaan mutta kuitenkin. Se on TOOOODELLA rasittavaa. Mua ei edes ärsyttänyt se huutaminen, oli vaan niin voimaton olo kun ei saanut toista autettua. :/ Mä luin sitten aina sen huutamisen ajan Baby Bluesia. :D Se auttoi mun mielipahaani, ne on niin hysteerisiä juttuja. :D

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Mitä erityiskorviketta juo? Onko varma että on sopivaa? Oletteko kokeillut toista korviketta?
Nyt käytössä Nutrilon soija (lapsi oli tällä korvikkeella oireeton 4 viikkoa, eli pakko sen on olla sopivaa), aiemmin ollut käytössä Almiron pepti, joka myös sopi.

Mutta lapselle kyllä sopii myös ihan tavallinen korvike, eli ollaan todettu, ettei tämä huuto riipu siitä onko lapsi maidottomalla, erityiskorvikkeella, vai tavallisella korvikkeella.

Ilmeisesti kuitenkaan oikea maito edes hapanmaitotuotteena ei sovi, sillä kahdesti kun olemme sitä kokeilleet, on lapsen iho lehahtanut. Eli hapanmaitotuotteita lapsi ei saa syödä.

Itse maito. Siirryttiin kokonaan laktoosittomaan ruokavalioon niin ongelma katosi. Pitkin yötä tuokin heräili ja itki.

Me on oltu jopa maidottomalla ruokavaliolla (paitsi käytössä oli almiron pepti ekalla kerralla, tokalla kerralla nutrilon sopija) eikä ole ollut apua siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
täällä mietin ihan samaa. Meillä siis tytön nukuttaminen on ollut pari kk helppoa, mutta nyt sinne sänkyyn meno on hankalaa, varsinkin illalla itku tulee aina.

Mutta siis en osaa sanoa mistä voi johtua

mä vielä ymmärtäisin sen nukahtamisen vaikeuden, mutta MIKSI tuo lapsi herää tunninpäästä huutamaan uudelleen ja huutaa tosiaan vaikka sen tunnin. Mikään ei auta...ei sitten niin mikään :|

Kaikki keinot on kokeiltu mitä vaan keksimme, mutta ei auta.

Niin tuttua niin tuttua :( Meillä on lapsi ollut aina kova näkemään painajaisia ja muutenkin herkkä nukkumaan. Nukahtaminen on aina ollut hankalaa ja usein meillä ollaan heräilty 15-20 kertaa yössä. Lapsemme on nyt 4v ja tilanne on jonkin verran parantunut aiemmasta, mutta missään nimessä ei ole normaali vieläkään. Kyllä on saanut väsymyksen kanssa taistella jo usean vuoden ajan ja tuntuu, että alkaisi jo riittää mutta kun ei niin ei...

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Meillä oli kyllä esikoisen kanssa tota samaa. :/ EIkä siihen mitään syytä tai ratkaisua löytynyt, edelleen se kyllä heräilee yleensä tunnin-parin kuluttua nukahtamisesta. Ei joka yö, eikä ala huutamaan mutta kuitenkin. Se on TOOOODELLA rasittavaa. Mua ei edes ärsyttänyt se huutaminen, oli vaan niin voimaton olo kun ei saanut toista autettua. :/ Mä luin sitten aina sen huutamisen ajan Baby Bluesia. :D Se auttoi mun mielipahaani, ne on niin hysteerisiä juttuja. :D

Mä luin eilen uusimman vauvan ja kaksplussan loppuun...edellisiltana meni tuo meidän perhe.

Toisaalta kätevää kun ei päivisin ehdi niitä lukemaan, mutta mitäs nyt, kun ne on jo luettu ja menee useampi viikko kunnes seuraava ilmestyy :|

Mutta joo, mä taidan vaihtaa nyt miehen kanssa vahtivuoroa, ettei käy hälle liian raskaasti. Mä otan vaikka tuon Dexterin salaiset unet kirjan siihen viereen ja luen sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Nyt käytössä Nutrilon soija (lapsi oli tällä korvikkeella oireeton 4 viikkoa, eli pakko sen on olla sopivaa), aiemmin ollut käytössä Almiron pepti, joka myös sopi.

Mutta lapselle kyllä sopii myös ihan tavallinen korvike, eli ollaan todettu, ettei tämä huuto riipu siitä onko lapsi maidottomalla, erityiskorvikkeella, vai tavallisella korvikkeella.

Ilmeisesti kuitenkaan oikea maito edes hapanmaitotuotteena ei sovi, sillä kahdesti kun olemme sitä kokeilleet, on lapsen iho lehahtanut. Eli hapanmaitotuotteita lapsi ei saa syödä.

Meillä oli lapsi 3vk oireeton Almironilla ja sen jälkeen tuli oireet, Neocatella oireet poistuivat (ilta ja yöhuudot) kun uudemman kerran kokeiltiin Almironia pari kuukautta myöhemmin tulivat oireet jo 3pv:n jälkeen. Meillä tuli myös päärynästä oireet vasta 2vk viiveellä. Sinuna kokeilisin vielä Neocatea. Kannattaa käydä katsomassa www.histamiini.com siellä myydään Neocatea omakustannehintaan. Maksaa ihan hirveästi ilman kelakorvausta. Ja muutenkin lueskelemassa jos nyt kyseessä olisi allergia ja refluksi. Todella paljon jaksamisia!!

Ihan vaan ohimennen sanon, että maitoallerginen on usein allerginen myös soijalle. Tutkituttaisin. Meillä esikoisella univaikeuksien syy oli lukuisat allergiat.

Ei ole normaalia lapsen huutaa hysteerisenä :( Eihän ole yliväsynyt nukkumaanmennessään? Ulkoilua tarpeeksi päivällä?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ihan vaan ohimennen sanon, että maitoallerginen on usein allerginen myös soijalle. Tutkituttaisin. Meillä esikoisella univaikeuksien syy oli lukuisat allergiat.

Ei ole normaalia lapsen huutaa hysteerisenä :( Eihän ole yliväsynyt nukkumaanmennessään? Ulkoilua tarpeeksi päivällä?

Tuota soija-juttua en ole kuullutkaan! Maitoa epäiltiin meillä jo kun lapsi oli 1v ja oltiin maidottomalla, mutta oli soija-tuotteet käytössä. Tuosta ei ollut apua. Mutta kun 3-vuotiaana siirryttiin laktoosittomaan niin mahavaivat katosivat.

Chef, toivottavasti löydätte syyn. Voimia kovasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Jiihaa, nyt se tuli! Ihmeen kauan kesti, ennenkuin kukaan muisti tarjoilla ratkaisuksi ulkoilua. Jos palstaan on uskominen, niin ulkoilu auttaa ihan kaikkeen!