Mikä V***N pienituloinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nelli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Noo";22016101]Me saadaan kuukaudessa n.1000e rahaa... Siis yhteensä...Ollaan kans vissiin jotain minitulosia...

Jos tienattas 2300e/kk niin oltas kyllä aika rikkaita... Miten joku tollasella palkalla kehtaa valittaa köyhyyttä?[/QUOTE]

Jos raadat kaiket päivät tuon rahan eteen niin todellakin on köyhä olo! Ei tuolla 2300 vielä elätä perhettä. Meillä nyt onneksi minun tulot jo 2500 + miehen 3000 niin aletaan hiukan pärjäämään. Lapsia 4 ja niistä 500 lapslisät. Toki jos lapset ei harrastais mitään mikä maksaa ja olisvat vielä kaikki pieniä niin kyllä sillon pienemmälläkin pärjäis... 6000 käteen jää 4500 että sillä on mentävä eteenpäin... ei reilua, kun moni nostaa sen saman melkein etuuksina perhettä khden, eivätkä tee mitään!

Meillä jää käteen yhteensa kk 1360e + lapsilisä 100. elossa ollaan. asutaan vuokralla joka maksaa kk 600e. säästön ei jää. koen olevani kyllä pienituloinen.
yksi muksu. tuosta tulosta on tuo 60e asumistukea.

TUOSTA SUMASTA MEILLÄ ON JOPA VARA PITÄÄ AUTOA.

[QUOTE="Nelli";22015139]HS: Pienituloisten peruskustannukset nousevat 500 euroa | Uutiset | Iltalehti.fi

Jos yhden ihmisen bruttopalkka on 2300€ kk, onko hän pienituloinen? Itse asumme avomieheni kanssa pääkaupunkiseudulla, palkat brutto 1600€ ja 1700€ yht. 3300€ kk ( käteen jäi noin 2600 € / kk ) , yksi lapsi ja koira. Ei kukaan tullut surkuttelemaan että oltais pienituloisia, eikä mistään laitoksesta tippunut penniäkään apua.. Jos meidän perheessä molemmat vahemmat tienais 2300€ kk elettäis jo aika herroiks..

Mut kai se on niin et ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.. Meillä on omistus asunto ja auto rahoituksessa. Tottahan se on ettei ylimääräistä säästötileille paljoa kerry, mutta kuukaudesta toiseen mennään.. eikä yhtään asuntolaina erää tai automaksua ole rästissä.. kaikki perheen laskut maksetaan joka kuukausi, luottotiedot on kunnossa. Luottokortteja ei haluta ottaa, miks turhaan velkaantua luottokorteilla.[/QUOTE]
Mä olen ollut kotiäitinä 11v ja sen jälkeen olen ollut työtön. Mies on ollut työtön ja sairaslomalla. Minun rahoilla on ostettu auto, asunto, asuntovaunu ja skootteri. Kun ei koskaan osta mitään ja laittaa kaiken vain tarpeelliseen saa rahat riittämään. Muuten meillä ei ostella koskaan mitään. Paitsi ruokaa.
T. Köyhä

Meillä ollaan sitten ihan huonotuloisia.. Mies tienaa 1600 euroa ja minä 1200 euroa. Kaksi lasta ja kallis vuokra (733e) maksettavana. Mutta emmä tiedä, en mä ainakaan koe, että mistään jäätäisiin paitsi. Ruokaa, vaatteita ja lämpöä piisaa ja välillä on ihan varaa törsätäkin hetken mielijohteesta jotain :)

no jopas, meeidänkin perhe siis on pienituloinen ,
mutta jos menis toimeentulotuke hakemaan niin tuskinpa tulis.
mulle jää 1500 käteen ja miehelle 1800..
ja 5 henkinen perhe ollaan. lapsestakin menee täydet pvhoitomaksut..

[QUOTE="blondi";22015187]No noi tulojutut perustuu ihan tilastoihin, ei ap:n rahatilanteeseen tai tuntemuksiin omista raha-asioista.[/QUOTE]

Tässä ollaan asian ytimessä.

Yhteistyössä