mikä vittu siinäkin on kun aikuiset ihmiset ei ymmärrä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arrgggghh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
täs kun ollaan jo kauan tunnettu ja tietää et tuo ukko ei lomaansa ihan kalenterista päättäen voi pitää niin mä en tajua miks ei voi ymmärtää vaan hokee ja hokee.. joo on vieraat kivoja. niitä meillä on melko harvoin mut mua suoraan sanottuna vituttaa, kun mä saan laittaa ja ostaa kaikki.. tuleehan se halvaksi tulla muutamaksi yöksi ilmaiset ruuat ja muut.. mihinkähän itte tuppautuis koko porukalla..sais vähän kun ilmaisen loman!! Kuka teistä meidät huolii?? :D
ärsyttävää!!!

Sitten kannattaa varmaan sopia, että myös vieraat tuovat oman osansa ruuasta. Me taas tykätään kun vieraita tulee, että saadaan tarjota ja laittaa ruokaa. Eli vieraiden kestitseminen on nautinto =)
Mutta jos itse koet sen rasitteeksi, niin kannattaa tosiaan avata suunsa eikä kerätä painetta ja kiukkua sisälleen.

Miten joku kotiäiti joka 5 kertaa päivässä kattaa pöydän ja kerää tavarat pois, voi nauttia toisten passaamisesta? Siis opiskelijana ja ennen lapsia oli ok, mutta tällä hetkellä on kyllä nautinnoista sieltä viimeisestä päästä. Sehän on tällä hetkellä mun työ. Kun saa siivottua pöydän, voi ehkä puoli tuntia touhuta lasten kanssa ja pitää alkaa miettiä seuraavaa... ja pitääkö taas käydä kaupassa. Ja kun meillä on vieraita, sitä rahaa ja ruokaa kuluu, ei kuitenkaan olla rahasta tehtyjä (onneksi te olette)

NO, meillä kai sitten se ero, että mies kattaa pöytää ja kokkaa siinä missä minäkin, ellei enemmänkin. Ja kotiäiti mäkin olen ja silti nautin.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
täs kun ollaan jo kauan tunnettu ja tietää et tuo ukko ei lomaansa ihan kalenterista päättäen voi pitää niin mä en tajua miks ei voi ymmärtää vaan hokee ja hokee.. joo on vieraat kivoja. niitä meillä on melko harvoin mut mua suoraan sanottuna vituttaa, kun mä saan laittaa ja ostaa kaikki.. tuleehan se halvaksi tulla muutamaksi yöksi ilmaiset ruuat ja muut.. mihinkähän itte tuppautuis koko porukalla..sais vähän kun ilmaisen loman!! Kuka teistä meidät huolii?? :D
ärsyttävää!!!

Sitten kannattaa varmaan sopia, että myös vieraat tuovat oman osansa ruuasta. Me taas tykätään kun vieraita tulee, että saadaan tarjota ja laittaa ruokaa. Eli vieraiden kestitseminen on nautinto =)
Mutta jos itse koet sen rasitteeksi, niin kannattaa tosiaan avata suunsa eikä kerätä painetta ja kiukkua sisälleen.

Miten joku kotiäiti joka 5 kertaa päivässä kattaa pöydän ja kerää tavarat pois, voi nauttia toisten passaamisesta? Siis opiskelijana ja ennen lapsia oli ok, mutta tällä hetkellä on kyllä nautinnoista sieltä viimeisestä päästä. Sehän on tällä hetkellä mun työ. Kun saa siivottua pöydän, voi ehkä puoli tuntia touhuta lasten kanssa ja pitää alkaa miettiä seuraavaa... ja pitääkö taas käydä kaupassa. Ja kun meillä on vieraita, sitä rahaa ja ruokaa kuluu, ei kuitenkaan olla rahasta tehtyjä (onneksi te olette)

vai tässä oli ilmeisesti kyse, että teillä käy vaan ruokavieraita, ei yövieraita, joille pitää ateria toisensa jälkeen laittaa, ja astianpesua, kaupassakäyntiä, ruoanlaittoa, aivan saa.tanasti.
Siis teillä käy vaan päivällisvieraita ja miehen kanssa yhdessä laitatte. Sehän on kivaa, mutta ap:lla oli kyse yövieraista, käsitin.

No, meille mökille vieraat tulee yleensä yöksi. Eikä siinä mitään, kaikki ei tykkää eikä jaksa. Me taas tykätään siitä kun saa veraita kestitä, kuten jo sanoin. Itsekin panostetaan usein ruuanlaittoomme, syödään hyvin jne. niin mukavaa se on kun on isompi porukka jolle laittaa alku-, pää- ja jälkiruuat juomineen. Mukavaa ajanvietttä samalla keskustellen yms. Siis meille, jos jollekin se on vastenmielistä niin mielestäni sellaiseen ei ole pakko suostua.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Varmaan siksi ihmiset haluavat tietää, kun heillä on omia menojakin ja suunnitelmia. Minusta taas sellaiset ihmiset jotka ei koskaan tiedä mitään kuin ihan viime tipassa on ärsyttäviä. :D

Peesi!!! =)

Jos ei edes oman lapsen ristiäisistä tiiä koska ne on kun vasta ihan viime tipassa, niin on se vaan niin ärsyttävää!

Aina pitäis arvuutella että jotkut juhlat on varmaan seuraavana tai sitä seuraavana viikonloppuna. Ja minähän päivänä?? :o

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Varmaan siksi ihmiset haluavat tietää, kun heillä on omia menojakin ja suunnitelmia. Minusta taas sellaiset ihmiset jotka ei koskaan tiedä mitään kuin ihan viime tipassa on ärsyttäviä. :D

Peesi!!! =)

Jos ei edes oman lapsen ristiäisistä tiiä koska ne on kun vasta ihan viime tipassa, niin on se vaan niin ärsyttävää!

Aina pitäis arvuutella että jotkut juhlat on varmaan seuraavana tai sitä seuraavana viikonloppuna. Ja minähän päivänä?? :o

No tässähän ei ole kyse juhlista! :D

Peesi!!! =)

No joo ei ole. Kuhan kirjotin mikä mua ärsyttää =)

Peesi!!! =)

No joo ei ole. Kuhan kirjotin mikä mua ärsyttää =)

Juu :)

Peesi!!! =)

Ristiäiset ovat usein aika viime tippaan asti ettei tiedä tarkkaa päivää. Ristiäiset yleensä viikonloppuisin. Papille ja kummeille sopiva päivä.

Mulla on ainakin ollut se meininki että kun ollaan menty vanhemman tytön kummitädille yökyläilee niin ollaan viety omia ruokia kun syödään eri lailla kun hän on kasvissyöjä ja me taas syödään kaikkea mahollista maan ja taivaan väliltä. Ja ollaan myös ostettu siellä ollessamme ite ruokamme ja puoliksi sellasta mitä kummitäti syö myös. Ja meiltäkin ollaan kyselty jo että millon mennään sinne etelän suuntaan niin oon sanonut että tuskin tänä kesänä päästäänkään kun ei ole varaa matkustaa, en anna mitään varmaa tietoa enkä myöskään sano etten tiedä tullaanko vai eikö tulla
Ite ottaisin mieluusti tänä kesänä vieraita vastaan varsinkin heitä joilla on samanikäisiä lapsia kuin toi meidän neiti (11 v ens kuussa). Mun bestis kai tulee kesän aikana käymään muttei antanut hänkään mitään varmaa lupausta. Mun bestiksen kanssa kans tehään niin että ostetaan kumpikin ruokaa ollaan sitten heillä tai meillä ja tehään yhessä.

hmmmm, miksi et sano vain, että meille ei sovi teidän vierailu. Harmillista, jos kokoajan pommitetaan, mutta jos ei ole kerrasta uskonut, että sinun "en tiedä" ja siihen perään "ilmoitan, kun tiedän" ei ole mennyt perille, niin miksi se sitten menisi sen muutaman kymmenen toiston jälkeenkään?

sanokaa suoraan kavereillenne, ettei ole aikaa, eikä kiinnostusta nähdä..mitä te takanapäin jauhatte täällä??ja jos ruoan tarjoaminen ottaa pannuun, ni sano, että ottaa omat eväät, hah, hah!!!!

sanokaa suoraan kavereillenne, ettei ole aikaa, eikä kiinnostusta nähdä..mitä te takanapäin jauhatte täällä??ja jos ruoan tarjoaminen ottaa pannuun, ni sano, että ottaa omat eväät, hah, hah!!!!

siis aikaa on ja kiinnostusta kun ukon kesäloma alkaa. päivää en voi sanoa kun en tiedä koska loma on!!!!
eikä tässä ole ruuan tarjoaminen vituttanut.. lue koko ketju ennen kun vastaat.

On sulla siivoton kielenkäyttö, ja köyhä sananvarasto. On se kumma, kun aikuinen ihminen ei ymmärrä, ettei vittuja tarvitse puheessa viljellä. Muutenkin ilmaisu aika heikkoa...

Oletko sanonut heille, että ilmoitatte kyllä sitten heti, kun tiedätte? Mutta toisaalta taas, jos tuntuu jotenkin hankalalta vieraille ostaa ja laittaa ruokaa ym. on ehkä viisainta sanoa, että ei käy ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Oletko sanonut heille, että ilmoitatte kyllä sitten heti, kun tiedätte? Mutta toisaalta taas, jos tuntuu jotenkin hankalalta vieraille ostaa ja laittaa ruokaa ym. on ehkä viisainta sanoa, että ei käy ollenkaan.

oon sanonu.

Yhteistyössä