mikään ei ole niin ärsyttävää, turhauttavaa ja törkeetä kun ihmisten jatkuva myöhästely!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyrsii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyrsii

Vieras
mulla on yksi (onneks vaan yksi!) kaveri joka myöhästelee AINA!! sentään ilmottaa, mutta jumalavita se on rasittavaa!!
koko viikko soiteltu et se hakee mut tänään 16:30-17 välillä ja vielä klo16:15 tää suunnitelma piti. olin jo käyny suihkussa, joten meikkasin ja vaihdoin vaatteet. kaveria ei kuulu ei näy. sit tulee klo17 viesti, et "tuun puolen tunnin päästä". siis v*ttu oikeesti. oon täällä nyt ykköset päällä himassa eikä mitään tekemistä, tällasta ärsyttävää odotteluaikaa. onhan siit toki jo kohta se puoli tuntia, mutta mahtaako sillonkaan vielä tulla.
usein oon sille sanonu, et on tosi epäkunnioittavaa toista ihmistä ja sen elämää kohtaan pistää odottamaan tai myöhästellä ja kaveri aina tosi pahoillaan ja tässä sitä taas ollaan.
kiva ilta tulossa kun oon jo valmiiks ihan kiree :D (ei mun ilta tästä oikeesti pilalle mene, mutta kyllä ottaa silti päähän!)

[QUOTE="vieras";23587664]Tiedätkö että jotkut eivät vain pysty noudattamaan aikatauluja, siinä ei ole kysymys epäkunnioituksesta.[/QUOTE]

musta se on erittäin epäkunnioittavaa toista ihmistä kohtaan. aikatauluja pystyy kyllä noudattamaan jos on pakko.
työ- perhe- ja sairausesteet ymmärrän tietysti, mutta jos ei oo ees mitään sellaista syytä.

Kyllä se niin on, että jokainen myöhästyy joskus, mutta jos ei ole yhtään yritystä suunnitella aikataulujaan niin, että on pääosin ajoissa, niin se todellakin on osoitus kunnioituksen puutteesta.

En minäkään ymmärrä tota myöhästelyä. Ikävä kyllä muutamia tällaisia kavereita itselläkin on... Kerran erään kanssa sovittiin aiemmin viikolla että tulee lauantaina kello 15, ja kyseisenä päivänä laittaa viestin 15.25: "mä vasta heräsin, menee tunti" ja sitten oikeasti saapuu kello 17.
Olitiin yksiin juhliin menossa, missä oli ruoka ja kaikki... Kyllä harmitti emännänkin puolesta.

[QUOTE="vieras";23587712]Joillekin aikataulut aiheuttavat järkyttävää stressiä. Meitä ihmisiä on erilaisia ja se tulee hyväksyä.[/QUOTE]

No paskan marjat. Vain laiskat ja tyhmät ajattelee noin.

Mä oon myöhästelijä. Se on lapsesta asti ollut riesana, ärsyttää ja hävettää välillä itseäkin, mutta frendit jo laittaa mun myöhästymislisän aikatauluihin. :) Tänään tuli kyllä hyvä mieli kun ei myöhästytty vauvan neuvolasta vaan oltiin siellä reippaasti ajoissa, jokaisella aiemmalla kerralla kun ollaan aina oltu myöhässä.

En sille mitään voi. Olen hössöttäjä, häseltäjä ja haaveilija. Tulee aina sellanen olo että kyllä mä kerkeen vielä syödä, käydä netissä, vaihtaa toiset vaatteet, katsella ikkunasta ja haaveilla. Unohtelen asioita ja kotoa lähtiessäkin pitää tarkistaa sata kertaa onko avaimet mukana, hella pois päältä, valot sammuteltu ja hississä huomaan että joku tärkeä unohtui kotia ja sen etsimiseen menee hirmusti aikaa kun se tärkeä on jossain hukassakin.

Kännykän kellokin on muutaman minuutin etuajassa etten myöhästyisi bussista vaikka usein kyllä myöhästyn siitä huolimatta.

[QUOTE="vieras";23587712]Joillekin aikataulut aiheuttavat järkyttävää stressiä. Meitä ihmisiä on erilaisia ja se tulee hyväksyä.[/QUOTE]

Niin, on se elämä näilläkin hankalaa.... Esimerkiksi naimisiinmenokin, eihän se onnistu kun papit/tuomarit on niiiiiiiiiiiiiiiiin kovin tylyjä etteivät odottele muutamia tunteja.

... Ei, en ymmärrä.

Mä oon myöhästelijä. Se on lapsesta asti ollut riesana, ärsyttää ja hävettää välillä itseäkin, mutta frendit jo laittaa mun myöhästymislisän aikatauluihin. :) Tänään tuli kyllä hyvä mieli kun ei myöhästytty vauvan neuvolasta vaan oltiin siellä reippaasti ajoissa, jokaisella aiemmalla kerralla kun ollaan aina oltu myöhässä.

En sille mitään voi. Olen hössöttäjä, häseltäjä ja haaveilija. Tulee aina sellanen olo että kyllä mä kerkeen vielä syödä, käydä netissä, vaihtaa toiset vaatteet, katsella ikkunasta ja haaveilla. Unohtelen asioita ja kotoa lähtiessäkin pitää tarkistaa sata kertaa onko avaimet mukana, hella pois päältä, valot sammuteltu ja hississä huomaan että joku tärkeä unohtui kotia ja sen etsimiseen menee hirmusti aikaa kun se tärkeä on jossain hukassakin.

Kännykän kellokin on muutaman minuutin etuajassa etten myöhästyisi bussista vaikka usein kyllä myöhästyn siitä huolimatta.

Minua taas nimenomaan tuollainen elämä stressaisi. Pahimmat painajaiseni liittyvät aina siihen, että myöhästyn jostain.

Älä tee noita asioita, kun olet kerran tuhanteen kertaan huomannut ettet ehdi. Se on tosi yksinkertaista, ja JOKAINEN pystyy siihen jos vaan haluaa. Ehkä ekaluokkalainen ei, mutta kaikki normaalilla järjellä varustetut siitä iästä ylöspäin.

[QUOTE="Kenguru";23587723]No paskan marjat. Vain laiskat ja tyhmät ajattelee noin.[/QUOTE]

Aikuisten naisten AD/HD oireita / piirteitä

Lopussa on varattu ihan oma osio, ajanhallinnan ongelmat...

Minulla on adhd diagnoosi ja kyllä aikataulujen noudattaminen tuo stressiä. Yksinäänkin on hankalaa saati sitten kun pitää vielä samalla huolehtia lapsista. Onneksi pääsin työhön jossa käytetään liukumia. Silti muutamaan otteeseen olen myöhästynyt kokouksista, joskus jopa unohtanut ne kokonaan. Nyt vielä poistivat tuen Concertalta :(

Se ettei ole diagnoosia, ei tarkoittaisi että ihmisellä ei olisi jotain samoja piirteitä adhd:sta.

Mulla kanssa yksi kamu joka nukkuu kun pitis olla jo menossa elokuviin tai johonkin. Muutaman kerran tein niin, kun hän soitti ja sanoi juuri heränneensä ja kysyi että voidaanko siirtää menoa 1-1,5h niin sanoin että menen yksin ja että tulee perässä kun kerkiää. Lähdin yksin ja soitin matkalla mukaan toisen kaverin. Myöhästyjä saapui yli 2h tuntia myöhässä. Hiukan hän näytti hapanta naamaa, mut voi voi kun olikin oma mokansa.
Nykyään hän osaa jo olla ajoissa :-) Oppi sentäs jotain.

No jäi spammifiltteriin. Lyhyesti, tutustukaa adhd:n oireisiin, ajanhallinnan vaikeudet ovat yksi osio. Ja ilman diagnoosiakin voi olla noita ongelmia, minulla on tosin diagnoosi. Itse pääsin töihin jossa on liukumat eikä aikataulut ole niin tarkkoja. Tosin muutaman kerran olen myöhästynyt palavereista tai jopa unohtanut ne kokonaan, mutta onneksi työtoverini ovat silloin soittaneet ja pyytäneet paikalle.

Varsinkin lasten lääkäriin vieminen ajoissa on hankalaa, vaikka kuinka yrittäisi. Kaikkein paras olisi jos otat kaverisi ajat niin, että se tarkoittaa aikaisintaan. Sitten jos ei ole tullut puoleen tuntiin - tuntiin niin voit epäillä että koko tapaaminen on unohtunut.

Sovi ton kaverin kanssa treffit aina tuntia tai puolta todellista aikaisemmaksi! Esim. jos leffa alkaa klo: 19.00, sano kaverille, että tavataan lippuluukulla klo: 18.00. Sit itsekin alat vasta kuuden kieppeillä valmistautua tai tehdä lähtöä ja olet paikalla vähän ennen seitsemää. Tietysti vaarana on, että kaverisi tuleekin juuri silloin sovittuun aikaan, mutta oppiipahan itsekin, miltä tuntuu odotella. :D

Jos tietäisin et kaveri aina myöhästyy, niin laskisin aina sovittuun aikaan esim. 30 min ekstraa. Ite olen taas sitä tyyppiä joka on vähintään 10 minuuttia ennen sovittua aikaa paikalla :D

Mä joskus mietin, et kuinka noilta myöhästelijöiltä onnistuu työnteko, siellä työpaikalla kun useimmiten pitäis olla ajoissa? Vai onks niillä kaikilla liukuva työaika? Ja jos töihinmeno ajoissa onnistuu, niin sit mun mielestä varsinkin on epäkunnioittavaa tuo myöhästely. Ymmärtäisin vielä jonku 5-10 minuuttia, mut noi tunnin-kahden myöhästelyt on uskomattomia.

Mä joskus mietin, et kuinka noilta myöhästelijöiltä onnistuu työnteko, siellä työpaikalla kun useimmiten pitäis olla ajoissa? Vai onks niillä kaikilla liukuva työaika? Ja jos töihinmeno ajoissa onnistuu, niin sit mun mielestä varsinkin on epäkunnioittavaa tuo myöhästely. Ymmärtäisin vielä jonku 5-10 minuuttia, mut noi tunnin-kahden myöhästelyt on uskomattomia.

Tätä minäkin olen joskus miettinyt. Ja miten tällaiset ihmiset voivat koskaan käydä esimerkiksi elokuvissa ja konserteissa, kun nehän ovat ohi silloin kun nämä myöhästelijät pääsevät paikalle? Tai miten saavat lapsensa ajoissa kouluun tms, jos itsekään eivät siihen pysty?

Entinen ystävä tapasi olla aina myöhässä. Oma selityksensä oli useimmiten, että oli tavannut matkalla jonkun ja jäänyt suustaan kiinni. Kerran päätin mennä sovittuun tapaamiseen reilusti myöhässä ja saipas kiukkuisen vastaanoton kun hän oli joutunut odottamaan. Jotenkin ystävyys laimeni sen jälkeen...

Myöhästely ei ole ajan, vaan kunnioituksen puutetta.

Olen ap:n kanssa niin täysin samaa mieltä! Mulla on kavereissa parikin kroonista myöhästelijää ja olen jo alkanut tekemään sitä, että sanon, että luulin, että et tule, tein muita suunnitelmia. Etenkin jos täytyy lasten kanssa odottaa, niin voi että osaa olla raivostuttavan ärsyttävää!

Minuakin myöhästely ärsyttää, ei niinkään vapaa-ajalla, mutta töissä nousee sarvi päähän, jos työkaveri myöhästyy ihan vaan koska ei viitsinyt lähteä ajoissa töihin. Se ei suututa, jos jotain estettä ilmenee, mutta sellainen tapamyöhästely on tosi tympeää.

Mulla on kans yks kaveri, joka on AINA myöhässä. Ilmoittelee kyllä, että tulee myöhässä jne., mutta tosi kiva poiketa vaikka Facebookkiin ja huomata että tyyppi siellä päivittelee statuksiaan ja keskustelee muiden kanssa.

Jos kyse olisi joskus myöhästelystä, niin ei haittaisi jos olisi hyvä syy, mutta kiva aina odottaa sitä viimistä parikin tuntia. Viimeksikin oli sitten jo hieman nyrpeänä, kun muu porukka oli jo aloittanut skumpalla, juonut kahvit... Turha ihmetellä jos muut on jo alkanut juhlat jos itse tulee tunteja myöhässä.

Yhteistyössä