Mikähän mun miehellä on :O ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mei"

Vieras
En tiedä miten pitkään enää jaksan!
Yhdessä oltu jo 15 vuotta,lapsia on 3 kpl.

Viime helmikuussa huomasi projektiauton myynnissä.Hintaa vain 1300 e,mutta tuollaista rahaa ei silti ollut, meillä kun on säästötilillä vain se 1000 e (enkä sitä antanut laittaa autonostoon!).
Auto ei edes ole kovin kummoinen. Mies ei itselleen sitä halua,vaan myy pois kalliimmalla.
Meni viikko,eikä mies saanut edes nukuttua kun mietti tuota autoa :O Silloin myönnyin. Möin omia tavaroitani 500 e edestä, ja näin oli rahat kasassa sitten nopeasti. Meillä on siis yhteiset rahat!
Maaliskuusta lähtien on mies autoaan korjannut kaiken vapaa-aikansa.Eli tulee töistä,ja lähtee korjaamaan autoa...Rahaa on mennyt varaosiin,katsastukseen ym ehkä arviolta 1000 e.
Nyt on syyskuu,ja korjaaminen jatkuu. Mies viettää lasten kanssa aikaa noin kerran viikossa. Muuten käyttäytyy normaalisti, en siis usko masennukseen tms. Olen ollut mukana korjauksessa useamman kerran viikossa.

Auto on piakkoin myyntikunnossa. Myydessä siitä saa noin 3000 e. Eli max.tuhat euroa yli puolen vuoden työstä tulossa!!!!!!!!!!!
Miehelle olen kiukunnut useamman kerran,että en jaksa tehdä kaikkea kotona yksin! :O Siivoukset,lääkärikäynnit,erityislapsen terapiat, 250 neliön omakotitalon ja ison pihan työt,ruuanlaitto ym..Kaikki minun harteillani!
Miehen kaikki aika menee tuohon autoon.

Mitä tämä nyt on? Ei voi olla sitä,että autonlaitto on kivaa! Omat autot on korjaamatta,koska kaikki aika menee tuohon myyntiautoon.
Halu olla pois perheen luota?

Mitään järjellistä syytä en keksi. Pelkään että mitä tässä nyt tapahtuu.

...Niin eikä se mies ole ennenkään juuri mitään kotona tehnyt....Mutta nyt kun perheessä on vauva,odotan apua saavani...Myös tämä talo on uusi; mies tämän halusi kun on niin paljon tilaa ja autotalli.

En tosiaan tiennyt että minä joudun kaiken täällä tekemään.

Jos puhun asiasta, mies on lasten kanssa sen päivän (töiden jälkeen),mutta seuraavana päivänä alkaa sama rumba..

Kuin oli ennen lapsia, niin te olette nyt yhdessä ja teillä on perhe, joten ottakaa palaveri. Sopikaa pelisäännöt, kummankin on saatava saman verran vapaa-aikaa tottakai. Teidän pitää ajatella kokonaisuutta. Perhe on kuin yritys jota pyöritätte, eikä toimi noin jos yksi luistaa vastuustaan.

ymmärrän sua täysin mulla kanssa tollanen projekti autoja himoitseva mies! nyt on varmaan käynny niin että mies on täysin hurahtanut autoon ja ei oikeen ymmärrä muuta. pistä se seinään vasten äläkä toisten suostu viimosia pennejä pistää tollaseen!. sanot suoraa et valittee sut+perheen tai auton kyllä se siitä herää

Tommosen projektiauton laitto vaan on monelle semmonen niin unelmaharrastus, et menee monen muun asian ohi kun kerran vauhtiin pääsee. Sen laitto tulee niin sydämestä, miehet vaan on semmosia. Mullon samanlainen ukko, tai siis samat harrastukset. Se kyl tekee muutakin, mut joskus joudun kyl sanoon et hei nyt saa kottero odottaa ja tehään jotain muuta. Mut voi sitä silmien loistetta kun se puhuu siitä projektistaan. :D Enkä mä osaa olla sille ees vihanen, vaik se uhraa siihen paljon aikaa ja rahaa. On mullakin sit juttuja, mihin rahaa uppoo, ja mitkä on mulle tosi tärkeitä, vaik niihin ei niin aikaa meekkään...

Anna miehelles myös positiivista palautetta projektista. Kehu sitä, varmaan tykkää ja kokee tehneensä jotain hienoo ja tärkeetä. Ja sen jälkeen vedät sit oikeesta narusta ja sanot et tarttis tehä muutakin kun autoo räpälätä. Pelkällä marmatuksella saat aikaan vaan sen, et miehes viettää aikaa mieluummin auton kuin perheensä parissa.

Miehesi ei ainakaan talousguru ole ja saavutettu "voitto" on tosi vähän suhteessa työn määrään. Nojoo, toisaalta voisi olla tuhlaamassa rahansa kapakkaan ja muuhun tyhmään. Nyt kaikki, mitä on investoitu, tulee teille kuitenkin takaisin ja vähän lohdutusrahaa päälle. JOs vaan on paras myyntisesonki (kesäauto?)?

Mitä miehesi voisi tehdä on ottaa lapset mukaan pajalle. Kyllä ne lapsetkin voi siellä jotakin askarrella, joten aloita siitä. Olkootkin, ettei herra tule saamaan mitään aikaiseksi, mutta sen hän on isänä velkaa ottamalla perheen mukaan harrastuksiinsa. Kiikutat jälkikasvun perässä, jos ei itte älyä.

Nimenomaan kesäauto kyseessä..
Kaikki ehdotukset voisivat pitää paikkansa. Voi haluta omaa aikaa,kun baareissa ei käy lainkaan.
Voi olla vaan niin innoissaan autonlaitosta kun on hyvät tilat (mutta miksi ei kiinnosta omien käyttöautojen laitto?).

Toivottavasti kyse ei ole siitä ettei rakastaisi minua...Hiukan vaisua on ollut..

No selviää tämäkin mysteeri kunhan auto on myyty...Ja uutta ei ihan heti tule.
Palaverin paikka voisi olla, meillä se vaan tuppaa menemään riitelyksi..

Yhteistyössä