Mikähän puhelu tämä oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mulle soitti pari päivää sitten "puhelu"... myi jotain palvelua, jossa yhteen numeroon soittaessa sais kaikki kortit suljettua, jos lompakko katoaisi.

Mulle soitti tää kans. Aivan naurettava palvelu, ilmotat korttitietos jollekin yritykselle, joka soittaa sun puolesta pankkeihin ym. ja sulkee kortit.

Kysyin että miksi maksaisin siitä kun voin soittaa itsekin. Vastasivat että jos olen vaikka jossain hankalassa paikassa enkä saa misään pankin numeroa ja kännykkä on pöllitty etten voi sinnekään tallennettuun sulkuilmoitusnumeroon soittaa, enkä numerotiedusteluun.

No jos olen hankalassa paikassa ilman kännykkää, niin millä helvetillä soitan sille yritykselle että sulkekaa ne kortit? Ja jos saisinkin lainattua jonkun puhelimen, niin ulkoako sitten opettelen tämän firman numeron? Miksi en soita numerotiedustelusta vaikka Nordean numeroa?

Mulle soitti pari päivää sitten "puhelu"... myi jotain palvelua, jossa yhteen numeroon soittaessa sais kaikki kortit suljettua, jos lompakko katoaisi.

No nyt soitti sama minullekin, ja tosiaan "puhelu" oli vain. Yritti mullekin sitä että entä jos kännykkäkin varastettaisiin, pääsin vastaamaan että "enhän mä sitten vois soittaa siihen teidänkään numeroon"..

Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:

No nyt soitti sama minullekin, ja tosiaan "puhelu" oli vain. Yritti mullekin sitä että entä jos kännykkäkin varastettaisiin, pääsin vastaamaan että "enhän mä sitten vois soittaa siihen teidänkään numeroon"..

:D Ilmeisesti niillä on samat myyntilitaniat kaikille...

Mullekin soiteltu estetystä numerosta, kolmesti missasin ja tänään sain vastattua. Ei kuulunut mitään puhelun toisesta päästä kun hetken päästä puhelu lyötiin kiinni. Tuskin poliisi tai myyjä?

Heh heh, yritys joka haluaa korttitietosi? Eikö kellot soi, että se on vaan korttitietojen kalastelua??? Ihmettelen aina että kuka tollasiin menee, mutta niin vaan niitä löytyy. Soitto poliisille jos tollasia tulee, eivät voi tehdä juuri mitään koska todennäköisesti tyypit toimii ulkomailla, mutta välillä noista tiedotetaan ja sitten ehkä penaalin tylsimmätkin tajuaa.

Korttitietoja... ei jeesus.

Toisekseen, jos joku soittaa skypen kautta, saattaa puhelimessa näkyä esim "blocked", ainakin jos käyttää iphonea englanninkielisellä käyttiksellä. Suomeksi siinä voi sitten lukea mitä tahansa, ei hajua.

Yhteistyössä