Miks jotkut vaan ei tajuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko järkee vai ei???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko järkee vai ei???

Vieras
Miksi joka paikassa on ihmisiä jotka ei vaan tajua? Esim. tänään Monster jamissa oli perhe jossa äiti, isä, poika noin 3v ja pieni vauva turvakaukalossa tulivat viereemme. Katsoin kun lapsilla (ei edes vauvalla) ollut minkäänlaisia kuulosuojaimia vaikka tulppia jaettiin ilmaiseksi, nekin olisivat edes vähän auttaneet. Siihen istuivat ja mietin mielessäni kuinkahan kauan ovat. Olivat sitten huikeat kolme minuuttia kun sekä n.3v ja vauva parkuvat kurkku suorana kun pelkäsivät ja säikähtivät mieletöntä mekkalaa. Että hyvä vanhemmat taas, hieno suoritus ja hienosti etukäteen ajateltu taas! Olis ollut sit ihan kamalaa jos vaikka äiti ois jäänyt kotiin vauvan kans ja isi & poika ois mennyt kahdestaan. Niillä säästyneillä rahoilla ois ehkä voitu ostaa sille esikoiselle kunnon kuulosuojaimetkin!

Ei kaikki tajuu todellakaan. Kaikista hölmöimmän näkönen ihminen on semmonen joka ei osaa nauraa itselleen vaan jää tosikkona toljottamaan jos ei ymmärrä jotain asiaa. Itselleen ja mokilleen nauraminen on parasta lääkettä tylsään elämään!

No jotkut vaan ei tajuu.

Mä mietin tuota tajuattomuuden ongelmaa tänään Lasten liikunnan ihmemaassa. Jos korkeushyppypaikan kohdalla on ympärillä narut & tekstit että "patjoille ei saa mennä" (ja lisäksi vielä STOP-merkit jotta daijumpikin tajuaisi) niin miksi, oi miksi jotkut vanhemmat on ihan hiton näreissään siitä kun henkilökunta patistaa heidän jälkikasvunsa pois korkeushyppypaikan patjoista?!

Ja jos polkuauto/fillariradalla lukee että enintään 3 kierrosta per lapsi, niin miksi, oi miksi jotkut vanhemmat vetää herneen nenään kun valvoja tulee sanomaan heidän 11 kierrosta ajaneelle piltilleen että olisi aika poistua ja antaa muille vuoro?

Saakelin pässit. Pyhät yksinkertaisuudet.

No jotkut vaan ei tajuu.

Mä mietin tuota tajuattomuuden ongelmaa tänään Lasten liikunnan ihmemaassa. Jos korkeushyppypaikan kohdalla on ympärillä narut & tekstit että "patjoille ei saa mennä" (ja lisäksi vielä STOP-merkit jotta daijumpikin tajuaisi) niin miksi, oi miksi jotkut vanhemmat on ihan hiton näreissään siitä kun henkilökunta patistaa heidän jälkikasvunsa pois korkeushyppypaikan patjoista?!

Ja jos polkuauto/fillariradalla lukee että enintään 3 kierrosta per lapsi, niin miksi, oi miksi jotkut vanhemmat vetää herneen nenään kun valvoja tulee sanomaan heidän 11 kierrosta ajaneelle piltilleen että olisi aika poistua ja antaa muille vuoro?

Saakelin pässit. Pyhät yksinkertaisuudet.

Lasten leikkipaikat onkin niitä daijujen kohtaamispaikkoja. Oliko siellä ihmemaassakin kahvila jonka pöydässä istuivat kaikkien villeimpien lasten vanhemmat puhelinta näpräten tms. ja nauttivat kun oma villikko on muiden riesana? Näitä oon nähnyt ainakin hoplopeissa ja huimalassa, on se varmaan ihanaa lähtee neljän seinän sisältä nauttimaan laatuaikaa kun kerrankin se oma vipeltäjä saa telmuta missä lystää eikä ite tarvii vahtia.

Mä en ikinä tule menemään Monster Jamiin, mutta jos kuitenkin joskus menisin, niin en olisi tajunnut ottaa kuulosuojaimia mukaan. Ottaisin kyllä sitten korvatulpat, mutta mahtavatko 3-vuotiaalle mahtua, saati vauvalle..

En siis vain olisi tajunnut! Ei ole tullut mieleenikään, että olisi niin kova meteli tuollaisessa pikkupoikien (fyysisten tai henkisten) tapahtumassa. Toki oltais lähdetty pois/kauemmas, jos kova meteli.

[QUOTE="vieras";24928727]Mä en ikinä tule menemään Monster Jamiin, mutta jos kuitenkin joskus menisin, niin en olisi tajunnut ottaa kuulosuojaimia mukaan. Ottaisin kyllä sitten korvatulpat, mutta mahtavatko 3-vuotiaalle mahtua, saati vauvalle..

En siis vain olisi tajunnut! Ei ole tullut mieleenikään, että olisi niin kova meteli tuollaisessa pikkupoikien (fyysisten tai henkisten) tapahtumassa. Toki oltais lähdetty pois/kauemmas, jos kova meteli.[/QUOTE]

Eiköhän siellä paikan päällä myydä niitä lasten kuulosuojaimia, näin oli ainakin viime kerralla kun oltiin siellä.

Lasten leikkipaikat onkin niitä daijujen kohtaamispaikkoja. Oliko siellä ihmemaassakin kahvila jonka pöydässä istuivat kaikkien villeimpien lasten vanhemmat puhelinta näpräten tms. ja nauttivat kun oma villikko on muiden riesana? Näitä oon nähnyt ainakin hoplopeissa ja huimalassa, on se varmaan ihanaa lähtee neljän seinän sisältä nauttimaan laatuaikaa kun kerrankin se oma vipeltäjä saa telmuta missä lystää eikä ite tarvii vahtia.
On sielläkin kahvila. Ja pari kertaa henkilökunta kuulutti suomeksi, ruotsiksi ja enkuksi että vanhemmat katsokaa lastennne perään ja seuratkaa mitä he tekevät.

Yleisesti ottaen siellä on suht leppoisaa, tilaa on rutkasti ja suurin osa vanhemmista valvoo muksujaan. Mutta aina on pari dilleä joukossa.

Nyt siellä oli joku about 11-12 v poika joka töni tylysti muita. Mun tyttöä tönäisi, ja tytön kahta kaveria myös, huutaen että "pois alta pienet". Mutta tyttöni kavereiden 9 v isosisko pistikin jalan tylysti eteen ja kamppasi tuon tönijän kun se yritti hänen ohitseen rynnistää - siihen se mätkähti suht kovalle alustalle aika hiton komeasti ja pillitti kun sattui & kun muut repesi nauruun. Buaaaaah. Siitäs sai.

On sielläkin kahvila. Ja pari kertaa henkilökunta kuulutti suomeksi, ruotsiksi ja enkuksi että vanhemmat katsokaa lastennne perään ja seuratkaa mitä he tekevät.

Yleisesti ottaen siellä on suht leppoisaa, tilaa on rutkasti ja suurin osa vanhemmista valvoo muksujaan. Mutta aina on pari dilleä joukossa.

Nyt siellä oli joku about 11-12 v poika joka töni tylysti muita. Mun tyttöä tönäisi, ja tytön kahta kaveria myös, huutaen että "pois alta pienet". Mutta tyttöni kavereiden 9 v isosisko pistikin jalan tylysti eteen ja kamppasi tuon tönijän kun se yritti hänen ohitseen rynnistää - siihen se mätkähti suht kovalle alustalle aika hiton komeasti ja pillitti kun sattui & kun muut repesi nauruun. Buaaaaah. Siitäs sai.

Jännä seurata juurikin lasten paikoissa nykypäivän menoa kun joillekin on niin kova paikka ettei oma lapsi vaan pahoita mieltään eikä satuta itseään; varjellaan kuin mitäkin rikki menevää asiaa. Jotkut sit ovat näitä dillejä joita ei vois vähempää kiinnostaa satuttaako oma lapsi itseään tai muita. Voisko lasten kasvatuksessakin löytyä se kultainen keskitie...

[QUOTE="vieras";24928858]No niin, hyvä niin. Sitten tajuaisin ostaa sellaiset ja jos olisivat budjettiin sopimattomat tai muuten epäsopiva hankinta, niin sitten lähdettäisiin kotiin.

Mutta siis en noin lähtökohtaisesti olisi tajunnut ottaa mukaani kuulosuojaimia.[/QUOTE]

Siellä kyllä on ihan järkyttävä meteli kun isot autot kaasuttelee siinä areenalla. Harmi että meni tänä vuonna ohi tuokin tapahtuma, unohdin koko homman. On mielettömän magee tapahtuma koko perheelle (kunhan huolehtii lasten ja omasta kuulon suojaamisesta!)

[QUOTE="vieras";24929050]Mageet tapahtumansa kullakin... Ei mun eikä meidän perheen juttu.[/QUOTE]

Onneks kaikkien ei tartte tykätä samoista jutuista. Se ei tee silti toisen tykkäämästä jutusta yhtään huonompaa!

[QUOTE="vieras";24928727]Mä en ikinä tule menemään Monster Jamiin, mutta jos kuitenkin joskus menisin, niin en olisi tajunnut ottaa kuulosuojaimia mukaan. Ottaisin kyllä sitten korvatulpat, mutta mahtavatko 3-vuotiaalle mahtua, saati vauvalle..

En siis vain olisi tajunnut! Ei ole tullut mieleenikään, että olisi niin kova meteli tuollaisessa pikkupoikien (fyysisten tai henkisten) tapahtumassa. Toki oltais lähdetty pois/kauemmas, jos kova meteli.[/QUOTE]

Itse asiassa noissa monster jam lipuissa varoitetaan shown korkeasta melutasosta

Alkuperäinen kirjoittaja Onko järkee vai ei???;24928005:
Miksi joka paikassa on ihmisiä jotka ei vaan tajua? Esim. tänään Monster jamissa oli perhe jossa äiti, isä, poika noin 3v ja pieni vauva turvakaukalossa tulivat viereemme. Katsoin kun lapsilla (ei edes vauvalla) ollut minkäänlaisia kuulosuojaimia vaikka tulppia jaettiin ilmaiseksi, nekin olisivat edes vähän auttaneet. Siihen istuivat ja mietin mielessäni kuinkahan kauan ovat. Olivat sitten huikeat kolme minuuttia kun sekä n.3v ja vauva parkuvat kurkku suorana kun pelkäsivät ja säikähtivät mieletöntä mekkalaa. Että hyvä vanhemmat taas, hieno suoritus ja hienosti etukäteen ajateltu taas! Olis ollut sit ihan kamalaa jos vaikka äiti ois jäänyt kotiin vauvan kans ja isi & poika ois mennyt kahdestaan. Niillä säästyneillä rahoilla ois ehkä voitu ostaa sille esikoiselle kunnon kuulosuojaimetkin!

No, jos ne on näitä "meidän perhe liikkuu aina yhdessä"-tapauksia? You know, perheen kuuluu aina mennä jokapaikkaan koko kokoonpanollaan, välittämättä siitä vaikka kyseinen tapahtuma ei sitten soveltuisikaan millään lailla kaikille perheenjäsenille ja esim vauvan/taaperon mukaanottaminen estää isompaa/isompia lapsia nauttimasta paikasta minne ovat halunneet.

No, jos ne on näitä "meidän perhe liikkuu aina yhdessä"-tapauksia? You know, perheen kuuluu aina mennä jokapaikkaan koko kokoonpanollaan, välittämättä siitä vaikka kyseinen tapahtuma ei sitten soveltuisikaan millään lailla kaikille perheenjäsenille ja esim vauvan/taaperon mukaanottaminen estää isompaa/isompia lapsia nauttimasta paikasta minne ovat halunneet.

Onks nää samaan kategoriaan kuuluva kuin perhe jossa isän pitää lähteä töihin kello 04 ja tulla jo suurinpiirtein puolilta päivin kotiin että äiti pärjää? :D Näitäkin on olemassa...

Laivalla kans lasten leikkihuonees iso lappu et lapset vanhempien vastuulla. No eiköhän vanhemmat istu kahvilla/kaljalla ku isot pojat valtaa koko leikkihuoneen, juoksee ja tönii eteensä kattomatta. Pienemmät mahtunut leikkimään ollenkaan. Toinen on Sellon minihoplop-mikälie. Vanhemmat tuo poikansa sinne ja lähtee "ostoksille", näkee et on kalja tai muut aineet maistuneet. Poika saa riehua siellä miten vaan, valvojana yks ihminen joka hoitaa lipunmyynnin, kahvilan yms. samalla. Sääliks käy tällasten vanhempien lapsia.

[QUOTE="Minni";24931955]Laivalla kans lasten leikkihuonees iso lappu et lapset vanhempien vastuulla. No eiköhän vanhemmat istu kahvilla/kaljalla ku isot pojat valtaa koko leikkihuoneen, juoksee ja tönii eteensä kattomatta. Pienemmät mahtunut leikkimään ollenkaan. Toinen on Sellon minihoplop-mikälie. Vanhemmat tuo poikansa sinne ja lähtee "ostoksille", näkee et on kalja tai muut aineet maistuneet. Poika saa riehua siellä miten vaan, valvojana yks ihminen joka hoitaa lipunmyynnin, kahvilan yms. samalla. Sääliks käy tällasten vanhempien lapsia.[/QUOTE]

Laivallahan nää ongelmat oikein huipussaan kun vanhemmat kokevat oikeudekseen rentoutua, harmi vaan että lapset sysätään sitten muiden harteille. Itse rentoudun sitten kun lapset eivät ole mukana, silloin kun oon reissussa heidän kanssa olen vastuussa heistä enkä todellakaan jätä vahtimisvastuuta muille ihmisille.

[QUOTE="Linda";24931429]Onneks kaikkien ei tartte tykätä samoista jutuista. Se ei tee silti toisen tykkäämästä jutusta yhtään huonompaa![/QUOTE]

Jep, mä tykkään sun lastes alastonkuvista. Mietipä sitä.

Yhteistyössä