Miks Kuomat on muka niin erinomaiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aada

Vieras
Paljonkos ne yleensä maksaa?

Joo suomalaisethan on, mutta miks se näyttää olevan joku käsite täällä kaksplussalla että: mico-jeminalla on tietenkin aina talvella kuomat jalassa...
Ennen palstautumista en ole ikinä edes kuullut Kuomista mitään...

No en tiedä onko mitenkään erinomaiset, mut hinta laatu suhde kohdillaan. meitin likalla on käytössä sellaiset ja ei varpaat palele. Käytössä myös plussa keleillä eikä ole vielä kertaakaan kastunut sisältä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä oon törmännyt enemmän siihen käsitykseen, että Kuomat on surkeat :whistle:

Niin mäki,vaik ne ei kyllä mun mielestä sitä ole.
Ovat riittäneet meidän tarpeisiin,

Kait ne on liian halpoja;)

jep hinta/laatu kohdillaan. kengät on kevyet ja lämpimät. ei mitkään sementtivalokset jaloissa, ja hyvin on kestänytkin. varmasti isommalla rahalla saa vielä paremmat mutta meidän budjetilla kuomat on eri hyvät :)

Alkuperäinen kirjoittaja hyvät on olleet:

Mun mielestä ne on aika huonot siksi, että ovat sellaiset lötköt. Eivät ole lapselle tarpeeksi tukevat, ja esim. vuoden vanhalle en sellaisia ostaisi. Eli eivät täytä niitä kriteerejä, jotka hyvälle lastenkengälle asetetaan.

Mutta lämpimät ne ovat, ja satunnaisessa käytössä ok. Meidän 5-vuotiaalla on Kuomat yksinä talvikenkinä, ja tyttö tykkää niistä. Joka päivä en anna niitä käyttää, ainoastaan kovemmalla pakkasella. Loskakelillä ne ovat päästäneet veden läpi. 3 v haluaisi myös Kuomat, mutta joutuu olemaan vielä tämän talven ilman, lähinnä siitä syystä että hänellä on jo kuudet talvikengät :D

Kuomat on lämpimät, helppo pukea ja pitävät myös kosteaa ihan suht hyvin. Ei kai sekään ole hyväksi, että lapsen kenkä on liian tukeva? Parasta ois tietty tepsutella avojaloin, mutta siihen ei ilmasto oikein kannusta ;) Mulla painaa vaakakupissa myös se, että Kuomat on suomalaiset.

Ap, olet ymmärtänyt väärin mico-jeminalla on yleensä koreteksit jalassa.

Tavallisilla taaperoilla on Kuomat, niissä jalat pysyvät lämpiminä ja kuivina. Lisäksi lapsi saa ne helposti myös itse jalkaansa.

kevyet, lämpimät, pitävät jonkin verran kosteutta ja kastuessaan kuivuvat nopeasti. ja suht edulliset. helppo lapsen pukea ja riisua. umpinainen varsi joka ei päästä lunta sisälle. parhaat kengät. minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvät on olleet:

Mun mielestä ne on aika huonot siksi, että ovat sellaiset lötköt. Eivät ole lapselle tarpeeksi tukevat, ja esim. vuoden vanhalle en sellaisia ostaisi. Eli eivät täytä niitä kriteerejä, jotka hyvälle lastenkengälle asetetaan.

Mutta lämpimät ne ovat, ja satunnaisessa käytössä ok. Meidän 5-vuotiaalla on Kuomat yksinä talvikenkinä, ja tyttö tykkää niistä. Joka päivä en anna niitä käyttää, ainoastaan kovemmalla pakkasella. Loskakelillä ne ovat päästäneet veden läpi. 3 v haluaisi myös Kuomat, mutta joutuu olemaan vielä tämän talven ilman, lähinnä siitä syystä että hänellä on jo kuudet talvikengät :D

Mitkähän ihmeen kuomat meillä sitten on,kun nuo on niin tukevat/jämäkät.Ei meinannut edes tuolle 1vuotiaalle jalkaan saada.

Kuomia olen luullut ostavani:O tuollaiset kukalliset nuo 22,ja 26.

vesikelillä meillä ollaan kumpparit ja villasukat jalassa,pakkasilla kuomilla.Vesimössökelejä ei ole oikein ollut,ja kun on niin ei nuo kengät ole kyllä kastuneet läpi asti.
Että kyllä olen ollut tyytyväinen,saa nähdä miten käy kun päästään kouluikään.Sitten varmaan katsellaan muita kenkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Mitkähän ihmeen kuomat meillä sitten on,kun nuo on niin tukevat/jämäkät.Ei meinannut edes tuolle 1vuotiaalle jalkaan saada.

vesikelillä meillä ollaan kumpparit ja villasukat jalassa,pakkasilla kuomilla.Vesimössökelejä ei ole oikein ollut,ja kun on niin ei nuo kengät ole kyllä kastuneet läpi asti.
Että kyllä olen ollut tyytyväinen,saa nähdä miten käy kun päästään kouluikään.Sitten varmaan katsellaan muita kenkiä.

Ei Kuomat, putkimallit, ole kyllä tukevat ainakaan siinä mielessä kuin lapsen kengän tulisi olla.
Kumpparitkin on jalalle huonot, ja siksi meillä ei niitä käytetä oikeastaan koskaan. Täällä talvi on lähes kokonaan sitä vesimössöä.
Mutta en mä sano, ettei muut saisi käyttää Kuomia ja kumppareita :D, itse olen vaan aika tarkka lasten kenkäasioissa :)

Ostinpa itselle Putkivarsikuomat ja aivan ihanat ovat. Sellaiset talviversiot kumppareista elikkäs helppo vetää jalkaan esim. lumitöihin, postilaatikolle ja lähikauppaan. Aivan ihanat, oon tykännyt. Rumat ovat kyllä, mutta ei haittaa.

hyvä lastenkenkä on kantapään kohdalta painettaessa kova, eli tukee jalkaa. Kiertolujuutta pitäisi ollapohjassa. Pohja saa taittua jalan/askeleen luontaiselta kohdalta ei keskeltä kenkää.
Nauhat tai itse pukeville tarrat kengissä tukemassa nilkkaa. Näillä kriteereillä en ostaisi kuomia. Varsinkin jos lapsi kävelee koko pitkän talven yksillä kengillä. Mä ostan noin 100 euron laatukenkiä ja halvemmalla pääsen kun muutaman kympin kenkiä useamman kaudessa ostava

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

Ei Kuomat, putkimallit, ole kyllä tukevat ainakaan siinä mielessä kuin lapsen kengän tulisi olla.
Kumpparitkin on jalalle huonot, ja siksi meillä ei niitä käytetä oikeastaan koskaan. Täällä talvi on lähes kokonaan sitä vesimössöä.
Mutta en mä sano, ettei muut saisi käyttää Kuomia ja kumppareita :D, itse olen vaan aika tarkka lasten kenkäasioissa :)

Ja minä sitten ilmeisesti en:/Kyllä meilläkin on hyviä ja tukevia kenkiä lapsille ihan kenkäkaupoista,mutta nuo kuomat vain on olleet hyvät.
Ehkä meidän pennuilla on sitten niin paksut jalat että nuo kuomat on tukevat:/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuomat on lämpimät, helppo pukea ja pitävät myös kosteaa ihan suht hyvin. Ei kai sekään ole hyväksi, että lapsen kenkä on liian tukeva? Parasta ois tietty tepsutella avojaloin, mutta siihen ei ilmasto oikein kannusta ;) Mulla painaa vaakakupissa myös se, että Kuomat on suomalaiset.

Näin olisin voinut kirjoittaa, vaikka on meillä niitä gorejakin/teccejäkin =)

Yhteistyössä