Miks mä en laihdu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipa

Vieras
Imetän kymmenkuista (ei enää täysimetyksellä mutta syö öisinkin vielä rintaa) ja syön noin 1700 kaloria päivässä. Liikun 4-5 päivänä viikossa tunnin kerrallaan.
Missä vika? Liikaa kaloreita?? Vähemmällä en pärjäis millään, nytkin on kova nälkä lähes aina...

no niin kai sitten...tää on vaan niin outoo, kun iolen imetysaikana nyt laihtunut yli 8 kg, mutta vielä olis 5 kg pudotettavaa eikä ole moneen kuukauteen lähtenyt yhtään kiloa vaikka olen pudottanut kalorimäärää sieltä 2000 nykyiseen 1700:aan.

Alkuperäinen kirjoittaja piipa:
Imetän kymmenkuista (ei enää täysimetyksellä mutta syö öisinkin vielä rintaa) ja syön noin 1700 kaloria päivässä. Liikun 4-5 päivänä viikossa tunnin kerrallaan.
Missä vika? Liikaa kaloreita?? Vähemmällä en pärjäis millään, nytkin on kova nälkä lähes aina...

Jos imetät, liikut ja syöt liian vähän, elimistö pitää kiinni kynsinhampain kiloista. Paino laskee ku imetys loppuu. Sano minun sanoneen.

ajattelen että sä syöt liian vähän --- elimistö käy säästöliekillä ja ei luovuta ythään rasvaa palamiseen ?
tai sitten toi imetys pitää huolen siitä vararavintoa on ja pysyy, aineenvaihdunta katkolla,, kun imetys loppuu lähtee kilotkin tippumaan. Näin olen kuullut joidenkin elimistön käyttäytyneen.

no onpas teillä ristiriitaisia mielipiteitä. Osan mielestä syön liian vähän, osan mielestä liikaa.

Paljon syön kyllä leipää! Mutta kun en pysty maitotuotteita esim. jugurtteja syömään niin en keksi muita välipaloja kuin leivät...

Syötte liian vähän jos paino junnaa paikallaan. Pitää syödä vähintään lepoaineenvaihdunnan verran kaloreita. Hyvää vinkkiä saa kalorilaskuri.com:sta. Jos paino nousee, syötte liikaa. Proteiinin saanti on tärkeää ettei laihduta lihaksista, 85-kiloisen on syytä saada minimissään noin 100g proteiinia päivässä. Proteiinin lähteet tulisi olla sekä kasvikunnassa että maito/liha-proteiinissa. Linsseissä, kanassa, tofussa, raejuustossa, rahkassa ja kalkkunassa on hyvin proteiiniä. Hiilihydraatit kannattaa vähentää sopivalle tasolle, aivot tarttee hiilareita, huomioikaa se. Leivällä ei saa korvata ateriaa!!! Juoda pitää muistaa... 100kg ihmisen 3 l vettä vuorokaudessa, 80kg minimissään 2 l....

Kertokaahan kuinka sujuu?

:)

Kalorit ne on mitkä painonpudotuksessa merkitsee, ei se mistä ne tulee. Voithan sä tuohon nalkään kokeilla lisätä kasvisten määrää, reilusti. Niistä kun ei juuri energiaa saa, mutta täytttävät kuitenkin mahaa. Eikä mitään "salaattia" vaan porkkanaa, kukka- ja parsakaalia jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Kati:
Syötte liian vähän jos paino junnaa paikallaan. Pitää syödä vähintään lepoaineenvaihdunnan verran kaloreita. Hyvää vinkkiä saa kalorilaskuri.com:sta. Jos paino nousee, syötte liikaa. Proteiinin saanti on tärkeää ettei laihduta lihaksista, 85-kiloisen on syytä saada minimissään noin 100g proteiinia päivässä. Proteiinin lähteet tulisi olla sekä kasvikunnassa että maito/liha-proteiinissa. Linsseissä, kanassa, tofussa, raejuustossa, rahkassa ja kalkkunassa on hyvin proteiiniä. Hiilihydraatit kannattaa vähentää sopivalle tasolle, aivot tarttee hiilareita, huomioikaa se. Leivällä ei saa korvata ateriaa!!! Juoda pitää muistaa... 100kg ihmisen 3 l vettä vuorokaudessa, 80kg minimissään 2 l....

Ihan kiva juttu, mutta täyttä hevon p**kaa! Minä söin lepoaineenvaihdunnan verran kaloreita 2 vko:n ajan ja lihoin sinä aikana 5 kg. Eikä ole kyse mistään turvotuksesta vaan ihan aidosta oikeasta laardista. Syön hiilaritietoisesti joten siitäkään ei ole kyse. Nyt sitten saan vanhojen kilojen lisäksi laihduttaa nämä uudetkin 5 läskiihraoksetuskiloa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kalorit ne on mitkä painonpudotuksessa merkitsee, ei se mistä ne tulee. Voithan sä tuohon nalkään kokeilla lisätä kasvisten määrää, reilusti. Niistä kun ei juuri energiaa saa, mutta täytttävät kuitenkin mahaa. Eikä mitään "salaattia" vaan porkkanaa, kukka- ja parsakaalia jne.

Mutta se jos ruuassa ei ole rasvaa ja proteiinia tarpeeksi tuo sitä nälän tunnetta, eli kalorit ratkaisee mutta ei ole sellaista kituutusta jos syö muutakin kuin "rehua".

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Mutta se jos ruuassa ei ole rasvaa ja proteiinia tarpeeksi tuo sitä nälän tunnetta, eli kalorit ratkaisee mutta ei ole sellaista kituutusta jos syö muutakin kuin "rehua".

Mä olen taas huomannut, että mikäli mikä tahansa näistä kolmesta hiilarit, rasva tai proteiini on ollut aterialla vähissä, alkaa sitä tekemään mieli ja tuntuu, että olisi nälkä. Tasapainoisuus on avainsana, jos haluaa välttää nälkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kati:

Ihan kiva juttu, mutta täyttä hevon p**kaa! Minä söin lepoaineenvaihdunnan verran kaloreita 2 vko:n ajan ja lihoin sinä aikana 5 kg. Eikä ole kyse mistään turvotuksesta vaan ihan aidosta oikeasta laardista. Syön hiilaritietoisesti joten siitäkään ei ole kyse. Nyt sitten saan vanhojen kilojen lisäksi laihduttaa nämä uudetkin 5 läskiihraoksetuskiloa.

No sä et ole MILLÄÄN voinut saada 2 viikossa viittä kiloa läskiä kehoosi! se vaan ei ole fysiologisesti mahdollista. Painohan saattaa päivänkin aikana eri aikoihin punnittuna vaihdella kilonkin verran. Nsteet yms. katsos.

Jos on 'koko ajan nälkä'...silloin syö liian vähän/väärin.
Kuten 'Mä" jo kirjoitti: elimistö käy säästöliekillä,pitäsi käydä täydellä teholla :)
Ajattele kehoasi kuten autoa: se ei 'käy' ilma polttoainetta (ravintoa).

Mulla toi toimi hyvinkin... Rasvaa putosi viikossa 3 kg. (Mitattu painonhallintaryhmän analysoivalla vaakalla ja referenssiä vaakan toiminnasta on ryhmässämme 10 henkilön punnitustuloksista.) Että rohkeasti vaan sanot kun väität että on paskaa tietoni...

Mun ruokavalioni koostuu runsaasta proteiinistä lisättynä runsaalla määrällä kasviksia (kuitu tärkeää!). Pastaa syön vain tummaa täysjyvää, perunaa en lainkaan ja leipää ehkä 3 palaa viikossa. Juominen on tärkeää ja vettä menee heti herätessä vähintään 500ml. Syön kasviksia lämpimänä ja uusi tuttavuuteni on linssit jotka on aika mahtava riisin korvike. Jos syön liian vähän (lepoaineenvaihduntani noin 1700kcal) paino junnaa paikallaan, ei tule lisää eikä lähde mitään. Kun valitsee mistä kalorinsa ottaa, en usko että tulee suurempia ongelmia.

Yhteistyössä